Huhu: Mitä tekee Henrik Haapala 2023-24?

Nyt kun tästä näköjään on pakko keskustella niin tehdään äänestys niin jokaisen ei tarvitse erikseen kirjoittaa “joopas tai eipäs”. Äänestyksessä näkyy äänestäneet, ei ole nimetön äänestys!

Kelpaako Henrik Haapala sinun Tapparaasi 2023-24?
  • Totta kai! Aina.
  • En kaipaa nyt enkä todennäköisesti tulevaisuudessakaan Haapalaa.
  • En ole muodostanut asiaan kantaa.

0 äänestäjää

2 tykkäystä

Ehdottoman “kyllän” tai “ein” sijaan heittäisin sellaisen maltillisen: “Kyllä me pelaajia jatkossakin tarvitaan, eli sen kuin tulee.”

11 tykkäystä

Aika olennainen osa Haapalaa on terveystilanne. Onko kaikki kunnossa? Näyttääkö siltä, että ensi kaudella paikat on kunnossa? Terveenä mies on edelleen kova, mutta aika paljon taitaa olla monenlaista kremppaa, onko ne menossa parempaan päin? Mitään 50/50 terveitä ei tänne tarvita

6 tykkäystä

Silloin kun Haapalan sopimus Ilvekseen julkistettiin kommentoin, että en miestä enää haikaile meille. Arvostin ja arvostan edelleen menneitä tekoja mutta hiukan meni maku silloin.

Nykyään oon vähän muuttanut mieleni. Kyllä Haapala kelpaa milloin vain. Pelimiehestä kyse ja mieluusti ottaisin ensikauden rosteriin. Mutta en revi pelihousuja vaikka ei tulisikaan. Tulee jos on tullakseen ja olisin iloinen jos tiet vielä kohtaisi.

3 tykkäystä

Kelpaa, jos mies tänne itse haluaa. Vaikkei meidän fanien murhe olekaan, niin toiveena myös, että seura neuvottelee hyvän sopimuksen. Henkalla kun on tapana olla loukkaantuneena vähän liian paljon.

Niin loistava pelaaja hän kuitenkin parhaimmillaan on, että kelpaa kyllä takaisin minun Tapparaan.

Kanssapelaajien ja valmennuksen olisi toki hyvä muistuttaa vähän seuran arvoista, niissä kun on eroja seurojen välillä.

Filmaaminen on toki hyvin epäurheilijamainen asia eikä siitä käy kiistäminen, sen ei ihanteellisessa maailmassa pitäisi kuulua huippu-urheiluun ollenkaan ja tuo eilinen erityisesti oli sellainen tempaus Henrikiltä mihin minä petyin.

Mutta minusta Henrik on tässä vuosien varrella ja tälläkin kaudella osoittanut myös sellaisia arvoja joiden perusteella mies sopisi Tapparaan oikein hyvin ja olisi minun puolestani tervetullut. Periksiantamattomasti mies on vuodesta toiseen jaksanut taistella itsensä takaisin pelikuntoon vailla häivää luovuttamisesta ja miehen kasvoilta on paistanut aito ilo pelaamiseen tällä kaudella kun on päässyt pelaamaan paljon pelejä. Kuten myös sanottua esim. Sasha ei miehen kanssa kesäisin treenaisi jos miehen huippu-urheilijan motivaatiosta tai arvoista olisi minkäänlaista kysymystä eli tässä on myös hyvin motivoitunut ja nälkäinen kiekkoilija, selkeästi nimenomaan joukkueen yhteiset tavoitteet ovat nousseet iän myötä kaiken edelle.

Tapparalaiseen tyyliin mies ei paljoa itsestään meteliä pidä, pysyy nöyränä eikä paistattele kohuotsikoissa, tässäkin on yksi tekijä mikä minusta puoltaa sitä että Henkassa on paljon asioita joita minä haluaisin nähdä tulevaisuudessa myös Tapparassa. Kaikissa meissä on asioita ja tapoja joista täytyisi pyrkiä eroon joten yksittäiset huonot puolet tai piirteet eivät mielestäni ole asioita joiden vuoksi kannattaisi laittaa tätä kaveria edes kannattajien mustalle listalle.

10 tykkäystä

Mun mielestä on liian kallis pelaaja, ei ole järkevää palkata. Busineksen riskit tietäen hänen varaan ei voi laskea kevään tärkeitä pelejä, koska loukkaantumishistoria on mitä on, iso on prosentti todennäköisyydelle että ei ole pelaamassa, prosentti kasvaa mitä enemmän pelejä valitaan otantaan. Henkan status on huippupelaaja ja oletan palkan olevan myös sitä tasoa.

Sitten tulee se pahin kohta, hänen varaan ei voi mestaruutta tavoittelevan joukkueen rosteria rakentaa, menee kyllä mukana ynnä muut sijalla, mutta sinne ottaisin mielelläni kasvamaan jonkun joka on menossa jonnekin, sen sijaan.Sitten meidän pitää palkata myös se ykkösketjun laituri joka pelaa ne pelit, tämä tarkoittaa että joudutaan käytännössä maksamaan kahdelle kun maksetaan Henkalle.

1 tykkäys

Pitäisi tietää muutama asia ennen kuin voi vastata:

• Henkan kaavailtu rooli ja palkkataso
  • Mikä on Henkan terveystilanne (tällä kaudella 47 peliä runkosarjassa eli 78%:ssa peleistä mukana)
  • Keitä muita joukkueessa pelaa eli onko konkariosasto mahdollisesti tyhjenemässä, jolloin kokeneemmille jätkille on tarvetta

Tässä on järkeviä pointteja myös, totta kai Henkan kohdalla riskit ovat keskivertoa suuremmat ja palkkapyyntökin on satavarmasti korkea. Lähinnä itse otin kantaa siihen kun miehen arvomaailma herättää kovaa keskustelua ja osa pitää sitä esteenä ettei miestä Tapparaan haluta.

Mielestäni kuitenkaan Henkkaa ei voi laskea mitenkään automaattisesti pois kevään tärkeistä peleistä saati mistään peleistä, tuollahan se viilettää mestaruutta tavoittelevan joukkueen semifinaaleissa suuressa roolissa. Se toki on totta että Tapparassa ei jätetä koskaan mitään sattuman varaan ja voi olla että Tapparan johto ajattelee samalla lailla, liian kallis, liian merkittävä pelaaja yhdistettynä liian suuriin kysymysmerkkeihin pelikunnosta. Mutta en minä sitä sano että hänelle on rosterissa oltava automaattisesti jokin korvaaja kun mies kuitenkin on jossakin kohtaa klesana, alkukauden jälkeen on tälläkin kaudella hienosti pysynyt siinä kunnossa että kykenee pelaamaan suurtakin roolia. Syitä otteiden viimeaikaiseen ailahteluun en sen enempää osaa eritellä niin kuin tuskin juuri kukaan muukaan.

2 tykkäystä

Mä en haluaisi Haapalaa enää Tapparassa nähdä. Terveenä ollessaan kyseessä on aivan törkeän kova pelaaja, mutta nyt ei ole vain kyse siitä. Haapala on todella loukkaantumisherkkä, tämän myötä hintalappukin varmaan olisi hieman kohtuullisempi, mutta isoista rahoista puhuttaisiin kuitenkin.

Sitten päästään siihen mikä miehessä eniten häiritsee. Ipaan mennessä antoi haastatteluissa sellaisia kommentteja sekä pelissä eleitä, jotka laskivat kunnioitusta isosti.

Debyytti Ilveksessä kuulemma oli odotetuin peli vuosiin vaikka takana on pitkiä ja kultaisia keväitä meidän kanssa sekä NHL-debyytti. Siihen päälle sitten aivan hirveä hype Osaston suuntaan kentällä sekä sen ulkopuolella. Meillä pelatessaan hän oli kannattajien suursuosikki ja liittyipä mies Sinioransseihinkin. Tämän jälkeen sitten karmeat hypet meidän isoimmalle vastustajalle. Siinä pari esimerkkiä käytöksestä, josta en ole pitänyt yhtään. Lisätään “syntilistaan” vielä tuollainen totaalisen oksettava sukeltu.

Meidän organisaatio kasvatti Henkan, auttoi loukkaantumisten kanssa ja lopulta mies ponnisti meiltä änäriin. Kiitoksena tästä sitten suoranaista oksennusta tähän suuntaan. Henkasta on paljon lämpimiä muistoja, mutta niiden lämpö on laskenut melko ronskisti.

Konna on hoitanut hommansa asiallisesti ja kunnioittavasti. Hän ei ole lähtenyt mihinkään ylimääräiseen härväykseen mukaan vaan on keskittynyt auttamaan joukkuettaan jäällä.

77 tykkäystä

Olen kanssasi pääpiirteissään samaa mieltä. Minulle on itselleni välittynyt Haapalasta kuitenkin sellainen, että hän on aika tunteikas kaveri oikeasti. Kun suuttuu niin ei aina ihan hirveästi mieti, mitä sanoo ja miten toimii. Tapparankin aikoina tuli näitä kommentteja kuten “hamekangasta Kuopioon”, jotka eivät aiheuttaneet ainakaan täällä mitään suurta iloa vaan enemmänkin pientä myötähäpeää.

Haapala voisi ottaa pienen opin mukaan Kontiolan pelikirjasta. Kontiola on pystynyt nuo siirrot Ilvekseen hoitamaan aikalailla millintarkasti Tapparan suuntaan. Olisi ollut lukuisia mahdollisuuksia heitellä vähän katkeransuolaista kommenttia Tapparan suuntaan, mutta näin Kontiola ei ole kertaakaan tehnyt. Nopeasti vaihtanut aihetta, kun on kyselty Tapparasta sekä suhteesta Tapparaan. Tämä on se voittava strategia, jos haluat pelata kunnioitusta herättäen kummassakin Tampereen joukkueessa. Vittasmäki todistaa samaa toiseen suuntaan. Täällä kannattaa olla aika vähäeleinen.

Siinä on Henkalla vielä oppimisen paikka :slight_smile: Järkevä mies ja eiköhän hän tuosta ole oppinut. Viime aikoina on ollut vähän hiljaisempi eri suuntiin kuin aikaisemmin.

14 tykkäystä

Tästä minä vilpittömästi uskon siihen että kyseessä oli sellaisesta pikkupoikamaisesta innosta siitä että Henkalla oli todella pitkä pelaamaton jakso takana ja oli odottanut kuin kuuta nousevaa sitä että pääsee taas pelaamaan, totta kai finaalit meillä, NHL-debyytti jne. varmasti peleinä ovat merkityksellisempiä. En usko että tuo sen enempää juuri Ilvekseen liittyi, meillehän mies olisi alunperin halunnut tulla ilman että juurikaan mietti edes muuta. Taisihan tuo samassa haastattelussa kertoa myös miten arvostaa Tapparaa ja ikävöi Vellu Pohjosta.

Osastoon jne. liittyvistä kommenteista ja hypestä minun on vaikeaa sanoa mitään, en muista juuri tällaisia paitsi sen yhden kerran kun mies aika innokkaasti tuuletteli siihen suuntaan mutta luulen että hänkin oli ajatellut että mitenhän tuo Ilves-yhteisö minut oikein ottaa vastaan ja oli iloinen ettei vastaanotto ollut mitään buuauksia vaan Henkka otettii sieltäkin puolelta hyvin osaksi jengiä. Toki valehtelisin jos väittäisin ettei Henkan tuulettelu Ilves-paidassa Ilveksen kannattajaryhmän suuntaan olisi aiheuttanut minussakin fiiliksiä ettei tämän kuuluisi olla näin.

Itselleni heräsi pari päivää sitten ajatuksia siitä kun luin Henkan vanhoja haastatteluja missä oli sanonut muun muassa jotakin tällaista että “Suomessa ollessani haluan pelata aina Tapparassa” sekä “Toivottavasti minut otetaan joskus vielä takaisinkin”. Rupesin ajattelemaan että varmaan saattoi Henkallakin olla pettymys aika valtava kun ovi Tapparaan sulkeutuikin vaikka herrasmiessopimus olikin yksi näistä syistä miksi näin kävi. Olisi itsellänikin varmasti tunnetila aika vahva ja pettymys pinnassa, minulle tavallaan vielä enemmän vaakakupissa painaa kuitenkin se että mies alunperin vuosienkin jälkeen oli tulossa juuri Tapparaan omasta halustaan eikä miettinyt muuta ennen kuin luu jäi kouraan.

3 tykkäystä

VMV on TPS kasvatti ja pelasi vain 2 kautta Ilveksessä. Tapparassa menossa 5. Kausi. Joten ei mikään Ilves legenda kyseessä.

Toivotaan että Haapala saa sopparin ulkomaille, voisi olla paras näin, jos ei aio Ilveksessä jatkaa…

4 tykkäystä

Toi filmaamis ketju meni kiinni niin pistetään nyt tänne. Tuli tällänen vähä hassumpi teoria mieleen tohon filmaamiseen, että jos henkka ns pelästy että osuis päähän tai jotain vastaavaa, meinaan henkalla ykski aivitärähdys varmaan laittas jo uran pakettiin, kun niitä on sen verran tullut uralla. en oo sit tilannetta sen tarkemmin analysoinu mutta tulipahan tällänen mieleen. Kuulostaahan toi aika apsurdilta että jääkiekkoilija ”pelkäis” pelin tilanteita, mutta vaikee nähdä että henkka ihan levyks heittäs itteensä tosta noin vaa, joku traumaperänen reaktio

Haluan tuoda tähän sen näkökulman, että Haapala huomioi joukkueensa fanit hienosti - esim. kuten sanoit, meillä liittyi Sinioransseihin, Ilveksellä taas hypetti kannattajapoppoota. En näe siinä mitään väärää. Ymmärtääkseni Henkka ei silloin mahtunut Tapparaan. Kuuluu hommaan kehua sen hetkisen seuran omia faneja ja että debyyttiä odotetaan innolla yms. Olisihan se nyt ollut täysin erikoista, jos Haapala olisi ollut vaisuna avauspelin aattona tai ei olisi kehunut faneja jne.

8 tykkäystä

Tämä minusta alleviivaa että kyseessä on oikeasti hieno ja sydämellinen kaveri. Varmaan tunnekuohuissa tulee sanottua kaikenlaista ja myös tunteella elävät ihmiset tulkitsevat niitä tietyisti omalla tavallaan mutta en usko että miehellä mitään tarvetta oli näpäyttää meitä tapparalaisia kun me kuitenkin kaikki hehkutimme Henkan varmalta näyttänyttä paluuta tänne. Mediapeli ei kyllä kaverilla ole yhtä hyvin halussa kuin Konnalla tuossa suhteessa, se on sanottava mutta toki voi ajatella myös eri tavalla asioista kuin Kontiola.

Tuossa @peterra sen hyvin sanoi että taitaa Henkka olla sellainen kaveri kuka elää tunteella niin vahvasti ettei aina aivan mieti mitä suustaan päästää. Esimerkiksi tällä kaudella taisi huutaa tuomarille suoraa kurkkua “V*tun pelle” ja pari sekuntia myöhemmin huikkasi katuvaisesti “Sori”. :sweat_smile:

1 tykkäys

Nämäkin voi sanoo niin monella eri tapaa. Henkka käytti sellaisia sanavalintoja, jotka iskivät samantien korvaan.

Esim. juuri toi “odotetuin peli vuosiin”. Olis vaan sanonut, että odottaa innolla debyyttiä, mutta ei, pitää samalla lytätä historiassa tapahtuneita asioita. Asioita, jotka tapahtuivat kasvattajaseurassa ja kun mies edustaa nykyään kasvattajaseuransa pahinta kilpailijaa.

8 tykkäystä

Minusta nuo kehut ovat vaan menneet yli…siis se, että korostanut ipan ihanuutta. Toki tämä vain mun mielipide. Vähemmälläkin olisi voinut.

1 tykkäys

Tarpeeksi kun kaivelee enemmän tai vähemmän, niin jokaisen historiasta löytyy sanomisia ja lausumisia, mitkä saadan näyttämään huonoilta tai ovat ikäviä. Niihin on aivan turha jumittaa.

2 tykkäystä

Tästä viestistä sanasta sanaan samaa mieltä. Hieno pelaaja antaa kredittiä kulloisellekin työnantajalle ja sen joukkueen faneille. Onkohan noi Henkan lausunnot muistikuvissa vähä karannu jo lapasesta ja aika vääristää muistoja. Toi filmaaminen mua on aina vähä ärsyttäny, muistan jo U20 kisoissa ku Henkka korosti rikettä ja Suomi sai rankkarin. No ehkä rankkari oli aiheellinen, mutta Henkka näytteli loukkaantunutta sen verran, että ei mukamas voinu vetää rankkaria ja Teräväinen kävi ampumassa ja teki maalin. Jälkeenpäin Henkka myönsi, että olis voinu sen vetää, mutta ku Teuvo oli kuuma, ni joukkueen etu vaati tommosta pikku filmiä. No siinäki voitto vaan miehellä mielessä. Mutta enemmän mua on häirinny ne puheet, että ei Tapolan Tapparaan. Ei ammattimies mun mielestä sais tollain valita, kenen joukkueessa on valmis pelaan, jos on kirvessydän. Riitoja tulee, mutta ne täytyy sopia. Samoin muistan lukeneeni vähintäänkin arvelua siitä, että Pennasen tulo Ilvekseen olis ollu Henkalle kova paikka. No sen totuuspohjaa en tiedä.

Mutta yhteenvetona: kommentit siirryttyään Ilvekseen, ei merkkaa mulle mitään, filmaamista toivoisin vähentävän, mutta mun kannattamaan Tapparaan noin kova pelimies ja mestaruusmaalin tekijä on ehdottomasti aina tervetullut!

4 tykkäystä