Kuullut luotettavasta lähteestä, että muu perhe on varmasti syksyllä Tampereella.
Malistahan on huhuttu Ipaan Tapio Laakson paikkaajaksi. Sopimuksesta huhuttiin jo ennen miehen hyviä kevätpelejä. Aika näyttää. Huomenna ilmeisesti Ilves julkistaa jotain sopareita.
Olis kyllä mainio haku Ilvekseltä. Vielä kun HIFK maksaa valtaosan palkasta. Malisellekkin hyvä paikka päästä kunnolla kantamaan vastuuta ja näyttämään kykynsä. Iän puolesta ehtii vielä hyvinkin rahastaa Keski-Euroopassa parin Ipakauden jälkeen.
Jos tarkkoja ollaan niin Ilvekselle on yhdentekevää tuleeko Malinen ns. “free agent” statuksella vai kipurahoja kuittaavana pelaajana. HIFKn suunnalta tulevat hillot tuskin vaikuttavat millään tavalla siihen, millaisen korvauksen Malinen tahtoo palveluksistaan. Tilanne on vähän eri kuin Plihalin kanssa muutama vuosi sitten. Kärpät pysyi työnantajana ja Tappara neuvotteli Kärppien kanssa vuokrahinnan Plihalista.
Malinen olisi kyllä ilvekseltä ihan hyvä haku. Tuon parempaa ykkössentteriä ei Ilveksen pelimerkeillä saa. Ilveksen näköinen pelaaja.
Minkä hiivatun vuokrahinnan? Olen antanut itseni ymmärtää, että käytännössä Plihal oli Tapparalle hyvin mikkimäinen haku eli ilmainen
Ei automaattisesti vaikutakaan, mutta jos saat 100k löysää “tekemättä mitään”, voit todennäköisesti ainakin pelata halvemmalla. Lisäksi jos Tampere kaupunkina maistuu, mutta Tapparasta rooli ei kohtaa odotuksia.
Tottakai voit pelata vaikka ilmaiseksi, jos itse haluat. Jos faijasi on/olisi miljonääri ja iso perintö odottaa suostutko itse tekemään töitä puolella palkalla? Malisen näytöt luovat hänen markkina-arvonsa, joka taas määrittää sen mitä hänestä ollaan valmiita maksamaan ensikaudella. Siihen ei vaikuta HIFKn suunnalta tulevat rahat, papalta perityt osakkeet, kelan lapsilisät eikä muutkaan ulkoiset tulonlähteet.
Missasit niin lahjakkaasti pointin. Silloin voisin kuvitella, että joissakin tilanteissa palkkaa ei tarvitsisi repiä niin paljon kuin mahdollista, mikäli muut olosuhteet osuu nappiin.
Ei Malinen huono vaihtoehto olis. Henk koht diggaan enemmän huhuissa pyörineestä Myttysestä. Kait Tapparakin vois olla Malisen seura? Monessa paikassa on puhuttu Tampereesta, eikä ole speksattu seuraa.
Missasit itse minun pointtini. Pointtini oli, että jokainen sopimukseton pelaaja on tuossa kuvailemassasi tilanteessa kauden päätteeksi. Malinen, kuten muutkin, harkitsevat uusia sopimuksiaan monesta näkökulmasta, joista yksi on raha. Ilves joutuu maksamaan kilpailukykyisen palkan siksi että muitakin ottajia todennäköisesti on.
Malisen liigaura on kestänyt 6 vuotta, joista 3 oletettavasti melko pienellä palkalla. Uraa on jäljellä hyvässä lykyssä 5-10 vuotta, huonossa vain yksi kun loukkaantumisen mahdollisuus on aina olemassa. Pidätkö todennäköisenä että Malisen kaltainen “late bloomer” jonka tienistit ovat pitkällä tähtäimellä katsottuna liigakiekkoilijaksi melko pienet, suostuu pelaamaan merkittävästi pienemmällä palkalla vain siksi, jotta pääsisi pelaamaan ilvekseen?
En pidä, mutta todennäköisempänä pidän tuon “ilmaisen” 100k euron kanssa kuin ilman, siinä minun pointtini. Täältä tähän, eiköhän Malinen jengin löydä.
Joidenkin huhujen mukaan Malinen oli yhdelle “visertäjälle” Tapparasta lähtiessä (varmaankin ihan leikillään) sanonut että: “nähdään parin vuoden päästä”. Kolme vuottako se nyt on ollut pois.
Tapparaan jos tulisi, niin jonkun pitäisi varmaan olla lähdössä senttereistä.
Ilvekseen olisi ihan kohtalainen Sandellin korvaaja.
Malinen oli kyllä Rautakorven luottopelaaja aikanaan Tapparassa. Muistan joitakin lausuntoja hyvin, joissa JR kovasti Jakkea ylisti, vaikka aina näitä asioita ei katsoja nähnyt.
Mun mielestä Malinen on varsin laadukas sentteri ainakin Liigaan.
Tottakai voi olla Tapparankin hankinta, tosin ens kaudella Tapparalla on jo 4 vastaavaa sentteriä, ellei tuu yllärilähtöjä. Siksi uskon että Tappara hankkii selkeän HUIPPUsentterin jos keskustaa vahvistetaan.
Niin on. Tapparassa vaan tuppasi häviämään kuvasta pudotuspeleissä, mutta tänä kautena oli HIFK:n eturintaman miehiä keväällä.
Malisen kannattaisi lähteä maailmankirtueelle, kun ikääkin on jo
30-vuotta. Kyllä Jakelle Sveitsi-Itävalta-Saksa akselilta raha-hommia löytyisi ja
varmaan Ruotsistakin. Johonkin Ilvekseen meno olisi kyllä sellainen
pelaajaidentiteetin devalvointi tähän saumaan, että alta pois…
Malinen on laadukas ja kokenut (KA 20-30 pisteen) sentteri Liigaan ja tunnetusti senttereitä ei kasva joka oksalla.
Kyllä varmasti useampikin seura on kiinnostunut Malisen palveluksista, mutta millä hinnalla…
Tuli sellainen ajatus mieleen, että mitäs jos…
JMJ lähteekin Tapolan mukana Kiinaan ja Malinen Rautakorven luottosoturina tulee Tampereelle… Ei ole tietoa, pelkkää pohtimista.
Hommaisivat Malisen keskelle. Ainakin varmaa joutuu hintalappuansa pudottaa ifk:sta ulostamisen jälkee