Huhu: Petri Kontiola Tapparaan 2019-20?

Yleensä KHL:sta Tapparaan malli on mennyt yksinkertaisella kaavalla.

• Ensimmäinen kausi Tapparassa heikompi → Pelaaja laitetaan kuntoon.
  • Toinen kausi loistava → Pelaaja kunnossa.

Konna samalla sapluunalla?

3 tykkäystä

Hyviä perusteluja ja jaan ajatuksesi koko lailla. Itselle Konna on ollut aina sellainen velmu taiteilijatyyppi, ehkä hiukan laiskakin. Takavuosina olisin kelpuuttanut hyvinkin ja jossain vaiheessa oltiin muistaakseni liki sopimusta niin, että laittaa täällä kesän ja syksyn aikana rikkinäiset paikkansa kuntoon, pelaa kauden Tapparassa ja lähtee NHL:ään vielä kokeilemaan. En jaksa muistaa koska tämä oli.

Suurin syy, miksi en ole hänen mahdollisesta liittymisestään seuraan ENÄÄ niin kauhean innoissani on huoli siitä että tuoko hän liikaa mainitsemaani taiteilija-asennetta joukkueeseen. Minusta paluumuuttajien pitäisi olla seurataustastaan huolimatta todella kovia taistelijoita ja/tai pistenikkareita. En tiedä, onko tämän päivän Konna kumpaakaan. Korostan, että en tiedä. Eikä varmaan kukaan muukaan tiedä. Toivottavasti hankinnasta neuvottelevat tahot kuitenkin ovat hajulla.

2 tykkäystä

Aikamoista KHLn aliarvostamista tämä. Jos riittää vauhti KHLään, riittää se Liigaankin. Tuskin Konna esim Jarkko Immosta hitaampi on.

16 tykkäystä

Mä oon kuullu sellasta, että oli tulossa Tapparaa jo ennen nykyistä KHL-sopparia, mutta sai niin kovan tarjouksen sieltä, että hullu olis jättäny käyttämättä. Nyt kuitenkin tulee tänne…

7 tykkäystä

Onko Kontiola koskaan näyttänyt nopealta pelaajalta? Minusta ei. Hänen tekemiset minun silmissäni ei liity räjähtävyyteen, vaan kiekkotaitoon ja loistavaan “pelaajansilmään”.

Edelleen, jos tämä huhu viimein toteutuu, niin tässä on syy lähteä halliin ihastelemaan yksittäistä pelaajaa. Ja hei, Konna on vahvistus sentteriosastolle. Ihan jokaisessa joukkueessa tähän sarjaan.

29 tykkäystä

Olishan konnan paluu ihan huikee juttu! Ja aivan turha epäillä riittääkö vauhti…KYLLÄ riittää!

1 tykkäys

Jos katsoo pimeimmän ajan KHL runkosarja matsia, niin tempo on verkkainen. Niin verkkainen, että peliä ei jaksa katsoa (varmasti lentokenttä vaikuttaa). Playoffsit sitten erikseen. Liigassa luistellaan nykyään. Kontiola aivan varmasti kyllä Liigassa pärjää.

Kyllähän Konna on koko liigan ykkösentteri, jos on kunnossa ja Tapparaan päätyy…

4 tykkäystä

Jos on täydessä kunnossa ja motivoitunut, niin huippuvahvistus. Toisi myös tullessaan varmaan vähän lisää katsojia halliin varsinkin alkukaudesta.

Tämän ketjun perusteella alkais olla korkea aika ruveta varailemaan lippuja.

Meinaan bussilippuja.

Siis Kontiolan.

Niinku Lempäälään.

28 tykkäystä

Jotkut pelaajat on myös niitä, joitten ei tarvi kaahata, vaikka ympärillä kaahataan. Taito hidastaa peliä ja tehdä ittelle aikaa nopeessakin pelissä. Konna on yks niistä.

12 tykkäystä

Mulla ei oo mitään tietoa kunhan mutuilen, mutta kuinka kova seurauskollisuus on Kontiolalla Tapparaan?
Sitä vain mietin, että on hyvää pataa Niemisen kanssa ja en yhtään yllättyisi, jos menisi Villen joukkueeseen.

Mikä se Villen joukkue sitten loppuviimein on?

3 tykkäystä

No siis ens kauden joukkueesta mulla ei oo mitään hajua, mutta tuskin se Tappara on.

Kova on. Ovat hyvää pataa. Jos Ville ei Tapparassa valmenna, Kontiola ei Liigassa Villen joukkueessa pelaa.

2 tykkäystä

Kontiolahan kävi todella kuumana 2014 Niemisen kohtelusta ja siitä, että Nieminen lähti Lukkoon. Luulen vaan, että Viiksi, Rautakorpi & Nieminen on sopinut tuon jossain saunaillassa tähän mennessä. Toki Niemisellä jonkinlaista tervettä näyttöhalu tunnetta on Tapparaa vastaan, kun piiskasi Pelicansin aina todella kovaan suoritukseen juuri Tapparaa vastaan.

Lämminhenkisesti ainakin twiittaillut yms tuon episodin jälkeen Tapparasta.

5 tykkäystä

Itse en veisi keskustelua sinne. Ei ollut edes mikään juttu, eikä ainakaan ole sitä ollut, kun Kontiola valinnut sopimusta kaudelle 2019-20.

Edit. Alkua muokattu.

1 tykkäys

Lempäälän lisäksi kaukaa viisas varaa liput myös Liigan palkintojenjakotilaisuuteen -20. Eri vaihtoehdot katettuina.

Menneillä heitoilla tuskin on painoa enää, suhteissa muiden historioiden painoihin varsinkaan.

Jos ensi kaudelle Rautakorven valmennukseen saapuisi, niin erilaisten kuviteltavissa olevien “riskien” näkisi myös noilla olosuhteilla pienenevän.

1 tykkäys

Huhujen mukaan Konna oltaisiin jo ns. “parsittu kasaan” ja toipuminen kohti uusia koitoksia olisi alkanut. Tämähän on hieno asia, oli se ensikauden joukkue mikä tahansa. Kyllähän nuoresta miehestä nykyään puolessa vuodessa liigatason pelimies tehdään. Tästähän on Tapparassa kokemusta vaikka kuinka ja paljon.

17 tykkäystä