Tuli eka laitettua vahingossa ensi huhu ketjuun tämä: Tappara suunnitteli kangelle 7-pakin roolia ensi kaudeksi ja palkan alennusta, kanki ei kuulemma innostunut ajatuksesta, joten huhujen mukaan Tapio Sammalkangas tulee ottamaan 7-pakin roolin halvemmalla ja motivoituneena… Samanikäinen kaveri ja liksa varmaan selvästi halvempi kuin mitä Kanki pyysi… Saa nähdä toteutuuko huhu.
Bonsa jatkaa, ei huolta
Minkä takia seiskapakiksi tänne pitäisi tuoda joku Sammalkangas??? Ei mitään logiikkaa.
Logiikkana lienee se, että joukkue tarvitsee myös kokemusta menestyäkseen. Mikäli Aalto, Kankaanperä, Plastino, Dixon ja Kuusela vaihtavat maisemaa ensi kaudeksi, jäisi joukkueeseen vain kaksi 30 vuotta täyttänyttä pelaajaa (Saravo, Savinainen).
Sammalkangas arveluttaa minua kuitenkin hieman siitä syystä, että riittääkö jalkanopeus ja onko riittävästi käsiä avaamaan peliä. Jos kuitenkin rooli on seiskapakki ja palkkapyyntö suht maltillinen, niin miksipä ei.
Sammalkangas toisi kokemuksen lisäksi kovuutta pakistoon. Pehmeehän toi muuten olis, onkai siltikiin.
Niin paljon kuin tykkäänkin tästä pelaajasta niin en näe järkeä tässä siirrossa. Itse lähtisin kauteen
Saravo-Kemiläinen
Elorinne-Rantakari
Bonsa-Salonen
Rouhiainen-Jokiharju
Sitten siirtorajalla vahvistus.
Kun asiaa miettii niin olisihan se kuitenkin kiva että rosterissa olisi sellainen pakki joka on valmis lyömään ihmisä nyrkillä naamaan. Noista 8 ei siihen ole.
Aijaa, mulla on kyllä Bonsaksenista jääny käsitys että vetää vaikka mummoonsa turpaan jos tarve vaatii…
Onhan tuossa tosiaan se järki, että Tapsa on köyhän miehen Kanki, jos tällainen pelaaja halutaan rosteriin. Jos Kangen jälkeen liigasta pitää vakita ns. Äijä nro 2, niin valinta voi hyvinkin olla Sammalkangas. Toivottavasti ei kuitenkaan vie Salosen pelipaikkaa, vaan Salonen mahtuu kuuteen ensimmäiseen pakkiin.
Sammalkangas on pistänyt viime vuosina silmään yllättävän kiekkovarmana pakkina maineeseensa nähden, kun itsekin joskus olen luullut miestä vain maalinedussiivoojaksi. 7.pakkina varmasti täyttää odotukset jos tulee, eikä toisaalta aiheuta ihmetystä vaikka Mikki olisi sopimusta tarjonnutkin.
Kyllä kyselykierros vahvisti Sammalkankaan saapuvan tänne ensikaudeksi. Eli kai se on uskottava ja ennettava Tapille mahdollisuus näyttää kyntensä av:lla ja omassa päässä. Mitään sirkustemppujahan tuon ei tarvitse esittää.
Pakisto ilmeisesti sitten muodostumassa jotakuinkin tällaiseksi: Rantakari, Kemiläinen, Saravo, Bonsaksen, Sammalkangas, Elorinne ja ilmeisesti sitten vielä Salonen? Poistuvia on kyllä paljon, jos lähtevissä on Kankaanperä, Plastino, Mäntylä ja Aalto. Noh uudistua tarvii, nou kän duu. Mikäli kaikenlainen huhuilu nyt yhtään pitää paikkansa niin tämä kausi voi olla viimeinen kun Kanki ja Aalto voi urallaan lähestyä mitalia.
Joo kyllä tuo pakisto aika pitkälti tulee olemaan tuollainen, mikäli ei kukaan iske väliin Rantakarin kohdalla. Eikä mua henk.koht. harmittaisi mikäli mua on vedätetty tuon Sammalkankaan osalta, mutta on sitä sen verran monelta suunnalta nyt toitotettu, että sieltä se tulee.Tuukan tilanne nyt kai vielä on ensikaudeksi auki, mutta olisi aika hintava pakisto mikäli tulijat tulevat ja Tuukka sitten jääkin jostain syystä meille.
Moni pitää Plastinon lähtöä aivan itsestäänselvyytenä ja Bonsan jatkoa aivan takuu varmana. Onko tälle mitään taustaa, kun kavereilla on kuitenkin optio ensikaudesta?
Itse ainakin mielelläni säilyttäisin Plastinon pakistossa. Toki jos molemmat Rantakari ja Kemiläinen tulee niin voi olla rightin yv-viivapyssyn paikat täynnä.
Bonsa saa myös jatkaa puolustuksessa täyttää hyvin tommosen 2-3 parin pakin roolin.
Plastino on tänne hommattu ylivoimapakiksi ja sinne on tulossa kaksi kovempaa miestä, joten on luonnollista, että Bonsa pidetään ensisijaisesti.
Sammalkangas on kyllä yllätyshankinta jos tulee, mutta erittäin hienon ja kovan pakiston Mikki näyttää koonneen ensi kaudeksi. Sammalkankaasta ei voi olla pitämättä, ainoa huoli on alkaako ikä jo painamaan?
Kymmenen kertaa kymmenestä valinta osuisi Plastinoon kun pitäisi valita Bonsan ja Nickin välillä.
@juujuujep Bonsa on ehkä hieman toisen roolin pelaaja kuin Plastino Eivät ehkä ihan samoista paikoista kilpaile.
Minun mielestäni plastino on yllättänyt nimenomaan positiivisesti siinä kuinka kokonaisvaltaisesti pystyy pelaamaan. Erittäin mielelläni pitäisin tulevalla kaudellakin kuten myös bonsaksenin.
Ei kai sekään täysin poissuljettua ole, etteikö jengissä voisi olla neljä leftin (Saravo, Elorinne, Bonsaksen, Sammalkangas) ja neljä rightin (Rantakari, Kemiläinen, Plastino, Salonen) pakkia. Eihän tuossa olisi kuin yksi varamies ja Sammalkangas sekä Salonen eivät nyt varmaan mitään älytöntä liksaa saa. Lisäksi Kemiläinen on ollut tällä kaudella paljon klesana.
E: Kun muistaa vielä senkin, ettei Salonen ole vielä pelannut yhtään täyttä Liiga-kautta.
Kyllä se on poissuljettua. Mikki ei ole koskaan joukkuetta noin koonnut, eikä se Tapparan resulsseilla olisikaan järkevää. Rouhiainen riittää hyvin kasipakiksi.
Voipi olla niin, kunhan spekuloin.