Huhu: Tappara:"Yhden kohdalla katsotaan tapahtuuko jotain vai ei". 2018-19

Nää on jänniä nämä huhuketjut. Kyllä sieltä varmaan joku tulee, jos kohdalle osuu.

Olen jo rosteriketjussakin pari kertaa sanonut, että minä en näe niin valtaisaa huolta nykyjoukkueen osalta kuin osa näkee.

Siellä on paljon potentiaalia paljon parempaan kuin viime kaudella ja huomioiden viime kauden hankintahistorian niin minä ainakin sain tarpeekseni hankinnoista, joille ei nähty mitään käyttöä.

Vetäkääpäs viime vuoden hankinnat yhteen ja katsotaa, kuinka moni hankinta onnistui. Aina, kun Rautakorpi on valmentajana niin hankinnoissa pitää olla sellainen linja, että Jukkakin heihin luottaa ja jonkinlainen mahdollisuus annetaan.

Aika moni hankinta epäonnistui ilman mahdollisuutta hyökkäyspäähän. Nenoselle ei nähty myöskään mitään käyttöä loppukaudesta, vaikka olisi ollut varmasti annettavaa joukkueelle.

Tällä hankintahistorialla kannatan sitä, että nyt katsotaan jokainen juttu kunnolla ja hankitaan sitten, kun oikeasti tarvitaan. Ja kun hankitaan niin kunnollinen mahdollisuus kanssa eikä mitään nelosketjun jämärooleja ykkös- tai kakkosketjun pelimiehille.

13 tykkäystä

Mun mielestä tämä huhu-ketju on varsin perusteltu, kun on mustaa valkoisella "Yhden pelaajan kohdalla katsotaan, että tapahtuuko jotain vai ei. "

Eri asia on sitten heitellä nimiä hatusta, mutta kyllä mun mielestä analyyttinen pohdiskelu on viihdyttävää.

3 tykkäystä

Ei ole varaa ?? Eihän me olla Tuukkaa lukuunottamatta ketään oikeestaan hankittukaan ? Ja kuitenkin poislähteneitä on pieni pino. Toki todennäköisesti Mikki vaan trollaa. Eihän ikinä kannata sanoa, että “Joo, meillä tossa miljoona odottaa tuhlaamista” ja samalla nostaa kaikki hintapyynnit taivaisiin…

4 tykkäystä

Kyllä Tapparalla varaa olisi :smiley: Mikki puhuu maineensa mukaisesti aina vähän “pankkimiehen” kokemuksella. Mikäli joukkuetta tarvii vahvistaa niin sukan varressa on varmasti jotain, jolla saadaan muutakin kuin Jerry Ahtola. :smiley:

Itse naurahdin Mikin kommentille, mutta se on jääkiekossa ihan hyvä tapa pitää taloutta yllä, että satsataan järkevästi. Pitää kuitenkin muistaa, ettei holtittomasti kannata hankkia turhia kuluja. Luulen, että viime kaudella meni pitkä penni vahvistuksiin, jotka eivät valmennukselle kelvanneet. :smiley:

Mitä rahoihin tulee niin Tuukka ei oo halvimmasta päästä.

1 tykkäys

Retoriikka-analyysin ja spekulaation alat ovat urheilun jaloa ydintä.

Mutta mainostaisikohan se keskeneräisiä neuvotteluja Aamulehden haastattelussa, jos olisi KHL:stä epävarmuudella tulossa joku toivottu vuosikymmenen superhankinta? Tai ehkä on lukenut täältä haaveiluja ja härnäilee vähän? :slight_smile:

On kyllä hienoa nähdä että iso osa Tapparan kannattajista ei kirjoittelujen perusteella pidä Malista juuri minään, ei ainakaan vahvistuksena joukkueelle. Luotettava kahden suunnan sentteri parhaassa iässä joka on tehnyt sen n. 30 pistettä kaudessa ja viime kauden pleijareissa oli melkeimpä hifkin tähtikaartin paras pelaaja. Mutta eihän tommosta hupiukkoa voi pitää vahvistuksena kun liigaan tulee laatusenttereitä ihan ovista ja ikkunoista muutenkin. :ok_hand:

Mutta ketjun asiaan, hyvä jos Tappara lähtee kauteen nykyisellä joukkueella. Näytettäis hyvään nousuun päässeelle junioriringille että Tapparastakin saattaa saada rehellisen näytön paikan vaikkei mikään Pate oliskaan. Se on nykyaikaa liigassa. :+1:

10 tykkäystä

Tekisiköhän inttijutut tästä paremman ketjun?

2 tykkäystä

Turhaa tuon lauseen spekuleeraamista.
Tärkeämpi on:
" Ei hirveästi ole varaa hankintoihin."

Toivottavasti kuitenkin urheilullinen menestys on yhä ykkönen vaikka taloudellisesti onkin kiva tehdä isoa plussaa.
Aivan varmasti on tarvittaessa varaa kun toistaiseksi ei ole hankittu kuin uran ehtoopuolen kavereita.
No Malinen ei ole ihan jääkiekkoileva eläkeläinen muttei hänen osalla uran parasta kautta enää uskalla odottaa.

Oletko varma? Tai siis onko jotain faktaa tähän. Itse uskon, että ei kovin kallis ollut, vaan haluaa tulla nyt Tapparaan. Faktaa mulla ei ole. Onko sulla?

Mistään en taaskaan mitään tiedä, mutta lähteeni joukkueesta kertoo, että katsottava pelaaja on joukkueessa. Enempää en viitsinyt udella, kun kavereiden kesken ulkona oltiin. Eli joku miettii tai kalastelee sopparia isompaan sarjaan. Jos näin käy niin eiköhän siihenkin reagoida.

7 tykkäystä

Muuta en tiedä kuin että pitkään väänsivät palkasta ja Tuukka harkitsi jo muitakin vaihtoehtoja. Eli ei varmasti millään puoli-ilmaisella palkalla pelaa.

Ei ole. Tiedän vaan sen, että tuon statuksen pelaaja ei pyöri edes kasvattajaseurassa ilmaiseksi. Tuukkahan pelasi joskus 2012 yhden kauden Tapparassa jopa ilmaiseksi, mutta pääsääntöisesti on nauttinut Tapparassa ihan kohtuullista palkkaa. Kyllähän siellä CV:ssä on paljon sellaista, joka maksaa.

Pysytäänpä huhu-aiheessa. Mm. Tuukan palkkaa voi spekuloida omassa ketjussaan.

6 tykkäystä

Amnattijääkiekkoilija on juuri sen arvoinen kuin on tänään.
CV kertoo vain historian.
En usko että Tuukka on erityisen kallis mutta ei halpakaan.
36-vuotiaalle ei kovin helposti enää edes kaksivuotisia rahakkaita sopimuksia löydy.
Kaksivuotinen pahvi paikkakunnalla, jonne saattaa jäädä sitten kiekosta eläkkeelle, varmasti painoi vaakakupissa jos vaihtoehto oli hieman rahakkaampi vuoden sopimus.
Tämä sama saattaa päteä myös arvuuteltuun pelimanniin.

Jos tällä hetkellä katsellaan jotain isompaa kalaa, pätee tuo sama sinne.
Johtuuko katselu terveystilanteesta vai sopimuksista sitähän täällä arvuutellaan.
Terveyteen liittyvä pudottaa hintaa tietenkin aina reippaasti joten sen tapauksen ollessa jää Mikille kukkaroon vielä muutama lantti.

1 tykkäys

Onko 30v mies jo uran ehtoopuolella? Ja miksi 30v ammattiurheilija ei voi pelata uransa parasta kautta? Muistaakseni Kuusela oli iältään 32 vai 33 kun pelasi pisteiden valossa parhaan kautensa.

1 tykkäys

Kenestähän nyt puhut?
Mäntylä on 37v.

Malisesta kyse:

1 tykkäys

Nyt keskitytään otsikon aiheeseen ja lopetaan Mäntylä/Malinen keskustelu tai muuhun jo joukkueeseen liittyneeseen pelaajaan liittyvä keskustelu.

7 tykkäystä

Eilen kuulin töissä, että jotain KHL-taustaista pelaajaa oltaisiin houkuttelemassa. Kuulemma katsoo vielä mahdolliset paremmat tarjoukset.

Lähteenä on Tapparan jäävuorolla pelaileva harrastelija. Aikaisemmin kun olemme puhuneet tästä jäävuorosta, niin siellä on mm. Mika Lehto ottamassa koppia maalilla.

5 tykkäystä

Voisiko Luoto lähteä AHL:ään? Onko sopimusteknisesti mahdollista?

Mikin kertomasta minulle tulee ainakin kutina, että nimenomaan sopimuksen alaisen pelaajan tilannetta tarkkaillaan.

Luodon omassa ketjussahan jo tieto olikin dev campista @cace6969 toimesta.

1 tykkäys