Huhu: Ulkomaalainen maalivahti Ilvekseen 2021-22?

Bartosakin nimen oon kuullut jossain huhuissa.

Mode-edit. Lainaus jutusta:

Myös Ilveksen maalivahtiosastolle tulee muutoksia. Ilves on Iltalehden tietojen mukaan hankkinut uuden ulkomaalaistorjujan ensi kauden joukkueeseen.

Tupsukorvien toisena maalivahtina jatkaa Eetu Mäkiniemi , joka pelaa läpimurtokauttaan.

Ville Kolppanen ei jatka Ilveksessä.

Sehän tästä vielä puuttuis että Garteig menis Ipaan. Eikös Iltalehti eilen kirjoittanut että Ilves on tehnyt ulkolaisen veskarin kans sopimuksen😏

3 tykkäystä

Mitään semmosta veskahuhua ei ole ollut, minkä “tietäjät” olis vahvistanut. Ulkomaalaisesta Liigassa pelanneesta veskasta on ollut huhua. Ja tuosta “Liigassa pelanneesta” on sitten revitty Bartosakit (ja jopa Rybarit). Itse veikkaisin jotain nuorta veskaa Koskelan kontaktien kautta. Pitäis käydä läpi St. Luisin viime vuosien varauksista ja prospecteista veskoja, joilta jäi se lopullinen murtautuminen änäriin tekemättä.

1 tykkäys

Gartsin ura NCAA taustaisena on sellaisessa vaiheessa, että häntä kiinnostanee rahan teko ja parin kauden euro-näytöillä hän tullee sitä myös saamaan. Olisi siis luultavasti hinnakas hankinta.

• Jos Tapparalla on vain Piiroinen, niin tämä voisi sopia raameihin, mutta huhutusti on myös Heljanko.
  • Mäkiniemi on aloittanut liigauransa kuitenkin ihan mukiinmenevästi, joten olisi outoa sivuuttaa hänet nimekkäällä ykkösmolarilla. Joku kokenut kakkonen (kuten Tapparalla Lassila, Bäckström) tuntuisi hyvältä idealta?
1 tykkäys

Tuo kyllä riippuu vahvasti nutun väristä…

6 tykkäystä

Olisko kovin hintava sittenkään. Ura pääosin bchl ja ncaa sarjoissa. Tappara kausi uran paras, selvästi. DEL statsit OK, muttei erinomaset. Huomattavasti hintavampi ukko esim huhuissa ollut Bartosak olis.

Eiköhän se ole jokin maalivahti, mikä ei ole vielä Suomessa pelannut.

1 tykkäys

Garteig ei ainakaan jatka Ingolstadtissa😃

Eipä kyllä tilastotkaan päätä huimaa. Ekat 15 peliä mielettömillä tilastoilla, mutta sen jälkeen aika rajua imuttelua.

1 tykkäys

Näin luulen. Luultavasti myös nuori ja änäriin varattu. Huhuissa tosin oli tuo Liigassa pelannut mainittu, muttei ne huhut siis mitään luotettavia ollut. Ne nimimerkit ipafoorumilla, jotka kovalla prosentilla on vahvistaneet toteutuneet huhut eivät ole veskahuhuihin mihkään reagoineet.

1 tykkäys

Miltäs kuulostaisi Tuukka Rask? Sanonpahan vaan ääneen…

Iltalehden uutisessa oli ainakin puhetta nimenomaan ulkomaalaistorjujasta. Enkä kyllä muutenkaan Raskiin usko, on tainnut monessa haastattelussa todeta, että ura loppuu NHL:ssä.

E: Vai oliko sulla jotain huhua/tietoa taustalla?

Nopeastikos huhujen maailmassa ulkomailta tuleva muuttuu ulkomaalaiseksi. Ja Rask 100-varmaksi tulijaksi.

3 tykkäystä

Tämä on totta. Rask olisi kyllä melkoinen paukku, uskon kun näen.

Hevosmiesten tietotoimiston antia on. Ja sieltäkin mallia mutu, ei huhu. Itse kanssa sitä mieltä että uskon kun näen. Eli aika heikoilla jäillä mennään…

2 tykkäystä

Rask on itse sanonut, että kun pelit NHL:ssä loppuu, niin loppu myös ura.

3 tykkäystä

Ok. Toisaalta jos en väärässä ole, niin Raskin esikoinen aloittaa syksyllä koulun. Ja Suomen koti on luonnollisesti Tampereella. Seitinohut mahdollisuus taitaa perustua tähän.

En tiedä muistatteko Bostonin Stanley Cup -voiton jälkeen, kun pysti tuli Tuukka Raskin päivään ja Savonlinnaan. Tuukka itse vastasi mielensä pahoittaneille tamperelaisille olevansa Savonlinnan kasvatti, joten se side Ipaan ei välttämättä ole niin vahva kuin yleisesti uskotellaan. Tämän vuoksi en näihin huhuihin liikaa laskisi luottoa.

2 tykkäystä

No onhan tuo Savonlinnasta kotoisin. Veljensä kanssa kuitenkin vuosia Tampereella pelaili ja läpimurron täällä teki. Ja onhan Rask Ilveksessä aika iso omistaja (noin 200k€ Raskin osuus, ei se sille iso raha ole mutta omistajana iso). Asunnot löytyy Tampereelta ja Savonlinnasta ja side molempiin kaupunkeihin varmasti pysyy aina. Jos Rask olisi Ipaan tulossa, niin olisi sen nimi jo vuotanut. Pienet on piirit Tampereella ja Ilveksessä. Lasketaanko muuten savolainen ulkomaalaiseksi?

3 tykkäystä

Jep, sanonut vielä, että haluaa lopettaa Bostonissa.

1 tykkäys