HYLÄTTY: Kirjautuminen Googlella (iOS Safari)

Kolmisen päivää olen hengaillut palstalla nyt Chromen avulla. Tuota mainittua ulosheittoa en ole Chromella havainnut. Olin samaan aikaan kirjautuneena myös Safarilla, joka on (taas) heittänyt muutaman kerran pihalle.
Näin voi siis vetää ainakin sen johtopäätöksen, että ongelma liittyy Safariin. Syy kuitenkin tuntematon.
Onko bugi esiintynyt muilla ja mitä sen korjaamiseksi voisi tehdä?

@Ozzi, onko ongelma sinulla jatkunut ja mikä autentikointi on käytössä?

Edit: Tein alustavan raportin Metaan

Mulla on ihan normaali rekisteröinti sähköpostilla. Ongelma ei ole jatkunut enää.

https://meta.discourse.org/t/ipad-ios-9-2-safari-users-spontaneously-logged-out/37373/3?u=ljpp

Ylläolevan kirjoittaja on Discoursen perustaja ja pääkehittäjä.

Eihän sinulla sattumalta ole iPadissa joku mainostenestäjä ja joku muu asia joka voisi häiritä toimintaa? Kirjautuminenhan perustuu evästeisiin (cookies).

Ei ole mainostenestäjää päällä, ainakaan en tietoisesti ole pistänyt sellaista blockeria päälle.
Roger. Hyvä jos ei ainakaan ole mikään yleinen ongelma, täytyy sitten oikein syventyä asiaan tarkemmin koska voipi olla jokin asetus tms. vialla.
Kiitos tässä vaiheessa ja jos keksin syitä tms. palaan asiaan.

Varmuuden vuoksi tyhjennä Safarin välimuisti, cookiet ja kaikki tallennettu selausdata. Koitan jossain vaiheessa pölliä emännän iPadin ja yritän toistaa.

Sain nyt vihdoin perheen (lue: vaimon omiman) iPadin käsiini ja päiväkausia sitten tekemäni sisäänkirjaus oli Safarissa edelleen voimissaan.

Pitänee tehdä testitili Googlen autentikoilla.

Noniin, täällä ollaan ja odotetaan jännityksellä logouttia.

Seurataan mielenkiinnolla mitä tapahtuu. Välimuistin tyhjennys ja selainhistorian nollaus ei auttanut…

Jos tähän asti on tullut Discourseen Googlen avulla, miten tehdä jos kirjautuisi ilman tuota autentikointia? .infon salasanalla?

.infon salasanoja tai käyttäjätunnuksia ei ole tänne tuotu, mutta kysymyksesi on itseasiassa erittäin hyvä. Mitäköhän salasanan uusiminen (Profiilin asetuksista) tässä tapauksessa tekee, koska Googlella kirjautuneella käyttäjällä ei ole paikallista salasanaa olenkaan - todentaminen tapahtuu Googlen päässä.

Mutta, vahvasti näyttää siltä ettei Googlen autentikoinilla ole mitään tekemistä kohtaamasi ongelman kanssa. Testikäyttäjä Gootest on pysynyt vakaasti sisällä. Olen sulkenut selainta, availlut eri välilehtiä ja touhunnut ties mitä iPadila (Air 1, iOS 9.2), enkä ole saanut vielä toistumaan.

Kyllä tämä pysyy kirjautuneena kuin purkka tukassa.

Koska ongelma ei koske iOS Chromea, niin joku näyttäisi nyt olevan pielessä Safarissasi. Asetukset tarkastettu läpi? Oletko varma ettei padissasi ole jotain joka voisi estää esim. evästeen tallentumisen?

Tarkastin asetukset. Ovat ok.
Oma epäilyni - koska siis Chromella pysyy kirjautuneena hienosti samalla laitteella - on samainen että jokin häiritsee Safaria. Eräs epäily voisi olla, käytän Outlookia maili ohjelmana myös tällä Padilla, ja siinä ulkomailla oleva työnantajan tilin ns. hallinnointi. Onko tuossa hallinnoinnissa jokin juju, kenties. Voi olla kaukaa haettua, mutta poistin sen kokeeksi ja seuraan nyt pysyykö. Ainakin toistaiseksi toiminut nyt jonkin aikaa…

Mielenkiintoista. Googlasin tuota Microsoftin laitehallintaa ja vaikka en kovin tarkkaa selontekoa löytänyt, niin olin ymmärtävinäni, että se pyrkii estämään tiedon vuotamista yrityssähköpostin ja käyttäjän henkilökohtaisten palveluiden välillä. Nettisivuja (yleisesti) tai Googlea ei MS:n materiaalissa mainittu, mutta Twitter ja FB kylläkin. Tosin olisi aika köpö toteutus jos Chromen käyttö kiertää asian.

Raportoi miten homma etenee - tämä pitää raportoida myös Discourselle itselleen.

Miltä @7-Zack näyttää Outlookin poistamisen jälkeen? Pitäisi Discourselle raportoida.

Valitettavasti ei hyvältä, Safari on viime yönä heittänyt ulos, toisin kun tämä Chrome josta nyt kirjoitan. Ei auttanut edelliset toimenpiteet. Asetuksista en ainakaan itse löydä syytä, yleisistä eikä Safarista. Samalla laitteella .info pysyi kirjautuneena niin kun *aska tuvan seinässä;)
Kerron jos jokin muuttuu tms. ja odotellaan josko sieltä suunnalta tulisi vastauksia.

Tämä on edelleen kirjautuneena, kuten olettaa sopii. Luulisi että joukossamme olisi enemmänkin iPad omistajia.

Itse käytän melki pelkästään iPadia ja kirjautuminen on pysynyt nyt kun purkka tukassa. Sillon alkuun tämä ilmeni pari kertaa kun testailin uloskirjautumista.

@4_TRA paljastui iPad käyttäjäksi – oletko koskaan törmännyt tähän? (kts. avausviesti)

Olen törmänny ja ihan viikon sisään. Mutta kun en nyt muista mitä tarkkaanottaen tein padillä silloin. Mutta se tarve uudelleenkirjautumiselle tapahtui muutaman kerran, silleen että noteerasin asian kuitenkin.
Ei kuitenkaa ole toistettavissa, testailin safarilla ja

• uusien ikkunoiden avaaminen ja niissä touhuaminen ja paluu co:n, pysyy kirjautuminen.
  • selaimen taustalle jättö ja muun aplikaation käyttö ja paluu co:n, pysyy kirjautuminen
  • selaimen pyyhkäisy pois (sammutus) , uudelleen avaus ja paluu co:n, pysyy kirjautuminen
    Merkki ja malli: Apple, iPad2
    Selain: Safari
    Käyttöjärjestelmä ja versio: iOS 9.2
UpCloud
Yhteistyössä UpCloud.com - maailman nopeimmat pilvipalvelimet!