HYLÄTTY: Kirjautuminen Googlella (iOS Safari)

Ilmoitus virheestä tai ongelmasta palstan toiminnassa:

Kirjaudun Google-tilillä. Ongelma tai ihmetyksen kohde on, että Discourse heittää ulos toistuvasti/usein eri tilanteissa. Kun teet selaimella esim jotain muuta välillä, ja palaat samaan avoimeksi jätettyyn Discourse välilehteen, se pyytää kirjautumaan uudelleen.

Löytyykö jostain .infon tyylisesti että pysyisi “ikuisesti” kirjautuneena?
Vai liekö minulla jokin muu asetus pielessä.

Laite: iPad Air 2, iOS 9.2

Ongelmaa en ole havainnut MacBook Pro:ssa, jota käytän myös.

Mä oon lähipäivinä huomannu samaa iPadilla ja Android luurilla. Kun tekee jotain muuta niin onkin lentäny pihalle. Kun refressaa sivun kerran tai kaksi, onkin taas sisässä. Mielestäni aiemmin tätä ei tapahtunut.

Kannattaa myös huomata että jos loggaat pihalle jollain toisella koneella, lentää pihalle joka laitteella.

Joo, logout on tosiaan universaali, eli kirjaa ulos kaikilta koneilta. Ethän ole mahdollisesti logannut ulos Googlesta?

Muilla kokemuksia Gmail autentikoinnista?

Ja tosiaan minun kokemukseni ei ole Google tunnarilla, mutta tismalleen samat oireet. Eli ei välttämättä ole Googlesta kiinni.

Erikoinen juttu. Olen ollut projektin alusta asti 2-4:llä laitteella loganneena ja hyvin on pitänyt. Minulla on paikallinen email tili.

Joo, mulla tuo alko muutama päivä sitten. Loggasin myös sillon pihalle aiemmin joten voi olla että esim iPad jotenkin meni sekasin tuosta. Se kun käsittelee aika erikoisesti taustalla olevia välilehtiä. Täytyy seurata jatkuuko.

Ongelman kuvaus (jatkoa edelliselle):

Tämä Google:lla loggaus ja sen epämääräinen toimimattomuuus alkaa olla häiritsevällä tasolla, koska se heittää toistuvasti pihalle. En ole keksinyt vialle syytä, Macilla sisäänkirjautuminen toimii ja pysyy, mutta ei edellenkään iPadilla.
Joudun uusimaan sen useamman kerran päivässä. Vaikka välilehti jää tarkoituksella auki.
Lienee tässä vaiheessa aika luopua ja katsoa ajan kanssa missä tämä vika piilee. Kirjaudun jatkossa ilman Googlea ja seuraan sen myötä toimiiko homma jatkossa paremmin. En muuta tuohon enää keksi.

Virhe: Sisäänkirjautuminen Googlella menee ok, mutta ei pysy sisäänkirjautuneena Discoursessa jos esim. poistuu toviksi Safarin toiseen välilehteen, ja sitten palatessaan se vaatii Discoursen autentikoinnin taas uudelleen. Tosin on ollut huomioitavissa, että tämä tapahtuu säännöllisesti mutta epämääräisesti, eli vaikea todeta onko jokin tietty, oma toiminta syynä, tai muu looginen selitys löydettävissä. Ongelmaa ei esiintynyt tappara.info:ssa.

Laite: iPad Air 2, 128 GB

Käyttöjärjestelmä: iOS 9.2

Selain: Safari

Koitatko iPad Chrome selaimella vaikuttaako asiaan. Saataisiin vähän rajattua ongelmaa.

Ok, koitan, palaan asiaan kokeilun jälkeen.

Kolmisen päivää olen hengaillut palstalla nyt Chromen avulla. Tuota mainittua ulosheittoa en ole Chromella havainnut. Olin samaan aikaan kirjautuneena myös Safarilla, joka on (taas) heittänyt muutaman kerran pihalle.
Näin voi siis vetää ainakin sen johtopäätöksen, että ongelma liittyy Safariin. Syy kuitenkin tuntematon.
Onko bugi esiintynyt muilla ja mitä sen korjaamiseksi voisi tehdä?

@Ozzi, onko ongelma sinulla jatkunut ja mikä autentikointi on käytössä?

Edit: Tein alustavan raportin Metaan

Mulla on ihan normaali rekisteröinti sähköpostilla. Ongelma ei ole jatkunut enää.

https://meta.discourse.org/t/ipad-ios-9-2-safari-users-spontaneously-logged-out/37373/3?u=ljpp

Ylläolevan kirjoittaja on Discoursen perustaja ja pääkehittäjä.

Eihän sinulla sattumalta ole iPadissa joku mainostenestäjä ja joku muu asia joka voisi häiritä toimintaa? Kirjautuminenhan perustuu evästeisiin (cookies).

Ei ole mainostenestäjää päällä, ainakaan en tietoisesti ole pistänyt sellaista blockeria päälle.
Roger. Hyvä jos ei ainakaan ole mikään yleinen ongelma, täytyy sitten oikein syventyä asiaan tarkemmin koska voipi olla jokin asetus tms. vialla.
Kiitos tässä vaiheessa ja jos keksin syitä tms. palaan asiaan.

Varmuuden vuoksi tyhjennä Safarin välimuisti, cookiet ja kaikki tallennettu selausdata. Koitan jossain vaiheessa pölliä emännän iPadin ja yritän toistaa.

Sain nyt vihdoin perheen (lue: vaimon omiman) iPadin käsiini ja päiväkausia sitten tekemäni sisäänkirjaus oli Safarissa edelleen voimissaan.

Pitänee tehdä testitili Googlen autentikoilla.

Noniin, täällä ollaan ja odotetaan jännityksellä logouttia.

Seurataan mielenkiinnolla mitä tapahtuu. Välimuistin tyhjennys ja selainhistorian nollaus ei auttanut…

Jos tähän asti on tullut Discourseen Googlen avulla, miten tehdä jos kirjautuisi ilman tuota autentikointia? .infon salasanalla?

.infon salasanoja tai käyttäjätunnuksia ei ole tänne tuotu, mutta kysymyksesi on itseasiassa erittäin hyvä. Mitäköhän salasanan uusiminen (Profiilin asetuksista) tässä tapauksessa tekee, koska Googlella kirjautuneella käyttäjällä ei ole paikallista salasanaa olenkaan - todentaminen tapahtuu Googlen päässä.

Mutta, vahvasti näyttää siltä ettei Googlen autentikoinilla ole mitään tekemistä kohtaamasi ongelman kanssa. Testikäyttäjä Gootest on pysynyt vakaasti sisällä. Olen sulkenut selainta, availlut eri välilehtiä ja touhunnut ties mitä iPadila (Air 1, iOS 9.2), enkä ole saanut vielä toistumaan.