HYLÄTTY: Kirjautuminen Googlella (iOS Safari)

Kyllä tämä pysyy kirjautuneena kuin purkka tukassa.

Koska ongelma ei koske iOS Chromea, niin joku näyttäisi nyt olevan pielessä Safarissasi. Asetukset tarkastettu läpi? Oletko varma ettei padissasi ole jotain joka voisi estää esim. evästeen tallentumisen?

Tarkastin asetukset. Ovat ok.
Oma epäilyni - koska siis Chromella pysyy kirjautuneena hienosti samalla laitteella - on samainen että jokin häiritsee Safaria. Eräs epäily voisi olla, käytän Outlookia maili ohjelmana myös tällä Padilla, ja siinä ulkomailla oleva työnantajan tilin ns. hallinnointi. Onko tuossa hallinnoinnissa jokin juju, kenties. Voi olla kaukaa haettua, mutta poistin sen kokeeksi ja seuraan nyt pysyykö. Ainakin toistaiseksi toiminut nyt jonkin aikaa…

Mielenkiintoista. Googlasin tuota Microsoftin laitehallintaa ja vaikka en kovin tarkkaa selontekoa löytänyt, niin olin ymmärtävinäni, että se pyrkii estämään tiedon vuotamista yrityssähköpostin ja käyttäjän henkilökohtaisten palveluiden välillä. Nettisivuja (yleisesti) tai Googlea ei MS:n materiaalissa mainittu, mutta Twitter ja FB kylläkin. Tosin olisi aika köpö toteutus jos Chromen käyttö kiertää asian.

Raportoi miten homma etenee - tämä pitää raportoida myös Discourselle itselleen.

Miltä @7-Zack näyttää Outlookin poistamisen jälkeen? Pitäisi Discourselle raportoida.

Valitettavasti ei hyvältä, Safari on viime yönä heittänyt ulos, toisin kun tämä Chrome josta nyt kirjoitan. Ei auttanut edelliset toimenpiteet. Asetuksista en ainakaan itse löydä syytä, yleisistä eikä Safarista. Samalla laitteella .info pysyi kirjautuneena niin kun *aska tuvan seinässä;)
Kerron jos jokin muuttuu tms. ja odotellaan josko sieltä suunnalta tulisi vastauksia.

Tämä on edelleen kirjautuneena, kuten olettaa sopii. Luulisi että joukossamme olisi enemmänkin iPad omistajia.

Itse käytän melki pelkästään iPadia ja kirjautuminen on pysynyt nyt kun purkka tukassa. Sillon alkuun tämä ilmeni pari kertaa kun testailin uloskirjautumista.

@4_TRA paljastui iPad käyttäjäksi – oletko koskaan törmännyt tähän? (kts. avausviesti)

Olen törmänny ja ihan viikon sisään. Mutta kun en nyt muista mitä tarkkaanottaen tein padillä silloin. Mutta se tarve uudelleenkirjautumiselle tapahtui muutaman kerran, silleen että noteerasin asian kuitenkin.
Ei kuitenkaa ole toistettavissa, testailin safarilla ja

  • uusien ikkunoiden avaaminen ja niissä touhuaminen ja paluu co:n, pysyy kirjautuminen.
  • selaimen taustalle jättö ja muun aplikaation käyttö ja paluu co:n, pysyy kirjautuminen
  • selaimen pyyhkäisy pois (sammutus) , uudelleen avaus ja paluu co:n, pysyy kirjautuminen
    Merkki ja malli: Apple, iPad2
    Selain: Safari
    Käyttöjärjestelmä ja versio: iOS 9.2

Väliaikaraportti:
Epämääräinen ongelma jatkuu edelleen toisinaan, kun kirjautuu Googlen avulla. Säännöllisesti mutta epämääräisesti. Ainoa mahdollinen syy minkä olen toistaiseksi löytänyt voisi olla se, että jos iPadin kanssa on kirjautunut tänne (Googlen avulla) ja sitten välillä kirjautuu toisella välilehdellä johonkin muuhun palveluun käyttämällä samaa sähköpostiosoitetta niin silloin, ainakin todistettavasti kerran, Discourseen piti sitten kirjautua uudelleen. Olen yrittämässä nyt toistoa tuolle, mutta muutaman kerran olen yrittänyt eikä se ainakaan vielä ole toistanut itseään, joten ei täysin vedenpitävä tämäkään, ehkä.

Sitten kokeilin myös kirjautua ilman Googlea, se onnistuu hienosti, eli pyytää Discourselta uuttaa salasanaa (kohdasta salasana hukassa), saatuaan mailin luo uuden salasanan (vaikkei sitä ollutkaan alunperin), ja homma toimii hienosti, nyt ilman tuota Google autentikointia!
Jää nyt nähtäväksi toimiiko paremmin ilman Google kirjautumista.

Onko tästä mitään uutta?

Täsmennys vielä - kirjaudutko “muuhun palveluun” Googlen autentikoinnilla, vai paikallisella email/salasana yhdistelmällä?

Sen verran uutta että Chromella homma onnistuu, pysynyt pitkään sisäänkirjautuneena. Sen sijaan ei edelleenkään Safarilla, laitteena iPad.
Toisaalta, homma toimii hyvin Safarilla Mac Bookissa, kun kirjauduttu Googlen avulla.
Tuo kirjautuminen “muualle” tapahtuu email-salasana yhdistelmällä, ei siis Googlen kautta.

Ei toistettavissa.