Virhe: Sivu hyppii ylöspäin alas vierittäessä (Chrome?)

En löytänyt iOS12 ketjua, joten jatkan tästä.
Kellään muulla ongelmaa vierityksen kanssa iOS12.1 (iPhone 7) + Chrome (esim nykyinen versio 70.0.3538.75)?

Selatessa ketjua, vieritys palauttaa usein ketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Eli, ketjussa vaikka 10 uutta viestiä, pääsen kolmannen kohdalle niin selain pakkoheittää takaisin siihen ensimmäiseen.

Vaikea uskoa että on asetus koska ei tee tätä aina, mutta liian usein.

1 tykkäys

Joo samaa tekee omassa SEssä.

Mulla tekee samaa Samsung s8.

Minulla ollut samoja ongelmia jonkun aikaa, iPhone 6S + Chrome uusimmilla päivityksillä.

Joten, meillä taitaa olla laajempikin ongelma, huomio @ylläpitäjät

Edit: pahoittelut jälleen, tämä kuuluisi ehkä jo ennemminkin siihen ylläpidon ketjuun.

iPhone 8 + iOS 12.1 + Safari, ei mitään ongelmia. Käyttäkää tätä selainta. :blush:

1 tykkäys

Ei taida liittyä varsinaisesti aiempiin ongelmiin, joten uusi ketju paikallaan. Lähdetään selvittelemään tätäkin. Ensinnä: @AnSo, @Hippa, mikä selain?

iOS Chrome on sillälailla huono, että se ei oikeasti ole Chrome vaan sisällä hyrrää vanhentunut Safarin WebKit. Apple ei salli vieraita selaintekniikoita iOS:lle.

Onko teillä joku erityinen syy olla käyttämättä Safaria?

Ahaa, ok. Itsellä ei nyt muuta syytä Chromen käyttöön ole kuin että sen ominaisuudet ja logiikka (ja näkymä joillakin usein käyttämilläni sivuilla) ovat omaan makuuni Safaria paremmat.

Sinänsä outoa, että tätä ongelmaa ei kuitenkaan aina esiinny. Ylivoimaisesti eniten tulee vastaan otteluseurannassa (ehkä siksi, että siihen tulee useimmiten viestejä tosi nopeaan tahtiin??)

Mää siis käytän tätä Samsungin perus selainta. En oo viitsinyt muita asennella kun on toiminut ihan hyvin. Mut siis mulla ongelma ilmenee siten että kun koitan selata keskustelun vanhempia viestejä niin yhtäkkiä hyppää takas viimeisimpään. Olen itse ratkaisut ongelman siten että selaan hitaasti ylöspäin ni ei hypi. Tosin jos on paljon selattavaa niin vähän turhauttaa.

1 tykkäys

Yksi olennainen tieto haarukoinnin kannalta on muuten myös, mistä alkaen tätä on tapahtunut noin suunnilleen?

Mulla ollut jo pitempään. En osaa sanoa koska alkoi.

Oma samsung A7 tekee chromella samaa. Myös vastaamisnappi ei aina reagoi mutta vaihdettuani mozillaan homma pelittää normaalisti.

Chromen vastaa-nappiin ja kohdistukseen liittyville ongelmille on oma ketjunsa:

Ei ole mahdotonta, että nämä ongelmat liittyvät jotenkin toisiinsa, mutta käsitellään näitä toistaiseksi erillisinä ongelmina. Pahoittelumme näistä ongelmista, vaikkei ne meistä riipukaan. Eikä edes välttämättä Discoursesta. Olen siinä käsityksessä, että esimerkiksi tuo toisen ketjun Chrome-kohdistusongelma on toistettavissa myös useilla isoilla sivustoilla, ainakin Redditissä ja Duckduckgossa. Voidaan lähinnä toivoa, että Chrome-kehittäjät tekisivät työnsä kunnolla.

3 tykkäystä

Ihan samalla yhdistelmällä minäkin menen ja ilman ongelmia.:+1:t2:

1 tykkäys

Ihan tarkkaa musitikuvaa ei ole, mutta on tuota jo jonkun aikaa ollut. Sanoisin että n. liigakauden alusta tai vähän sen jälkeen alkoi “hyppiminen”. Syys-lokakuun vaihde ehkäpä.

1 tykkäys

Onko tähän olemassa mitään ratkaisua? Itsellä käytössä iPhone 6S ja Chrome, aika sietämätöntä on käyttö välillä.

Chrome käytössä mukavemman käyttöliittymän ja varsinkin kirjanmerkkien yms. takia.

2 tykkäystä

Kun Safarilla toimii niin miksi et käyttäisi sitä tämän palstan lukemiseen?
Ei tääkään tämän vaikeampaa ole.

Itsellä iPhone 8 ja Safarilla luen, jos puhelimella tulee näitä luettua.
Toimii täydellisesti.

Näin sitä pitää ja kannattaa toimia. Toinen huomio on 1,5 kuukauden jälkeen, että tulevaisuudessa kannattaa jättää mädät omenat hyllyyn ja käyttää suosiolla Android puhelimia.

1 tykkäys

Eiköhän joka koriin mahdu yksi mätä omena.:blush:

Jos ja kun iPhonesta ei pysty poistamaan Safaria, niin miksi sitä ei voisi uhrata vain ja ainoastaan Tappara.co:n lukemiseen?
Tekee sitten sen kaiken muun Chromella?

Selvä homma, kiitoksia vastauksista. Jos pari pointtia kaivetaan esille kun pyydettiin:

1. Yksinkertaisesti käyttö olisi ollut mukavempaa ja helpompaa mieluisemmalla selaimella tai kahden selaimen kikkailun sijaan, jos palstan olisi saanut toimimaan myös Chromelle.

2. Selailu ei kuitenkaan pysy tämän palstan sisällä. Linkkejä eri sivustoille yms. tulee valtava määrä ja niitä tietysti klikkailtua. Ja näiden sivustojen sisässä usein lisää klikkejä ja siirtymiä.

3. Olisi mukavaa, että nuokin vierailut muualle jäisivät Chromen kirjanmerkkeihin.

No, yritetään pärjätä. Onko muuten olemassa jotain järkevää synkronointia Chromen ja Safarin välille? En ole mikään kokenut omenakäyttäjä.

1 tykkäys