Jos on joku pitkä ketju, nin miten sitä voi selata lukutahtiin siten, että se ei selatessa mene liian nopeasti toiseen suuntaan? Tarkoitan sitä, että, jos ensin menen pitkän ketjun loppuun ja haluan lukea sitä esimerkiksi alhaalta ylöspäin, niin yhtäkkiä se pompsahtaa ylöspäin jättäen monta viestiä väliin.
Nyt en tällä ongelman kuvauksella saa siitä kiinni - rullailen ketjuja ylös ja alas joka päivä. Eli lisätietoja tarvittaisiin, laitteistoa ja selainta myöten.
Minä ymmärrän @kona :n ongelman. Minulla tekee samaa iphonella sekä läppärillä edgellä. Eli, jos menet ketjun loppuun ja lähdet siitä “rullaamaan” ketjua ylöspäin, niin yhtäkkiä tapahtuu jotain ja sitten ei enää tarkasti tiedä mihin kohtaan ketjua hypättiin.
Eli ilmeisesti siinä tapahtuu joku sivuston lataus ja sen jälkeen sivusto heittää sinut mielivaltaiseen paikkaan kyseistä ketjua.
En tiedä auttoiko tämäkään selitys, mutta kuten kirjoitin. Olen @kona :n kanssa samaa mieltä tästä.
Selain Firefox, Käyttis Fedora2x jotain. Laitteisto 64 bittinen mylly.
Ongelma. On se tapa mennä pitkän ketjun loppuun nopeasti. Se Discoursen oma palkki. Siinä ei mitään ongelmaa. Mutta miten menen jouhevasti ylöspäin. Selaimen omalla palkilla menee liian nopeasti ylöspäin ja Discoursen palkilla vielä nopeammin. Tulee niitä harmaita palkkeja ja yhtäkkiä olenkin liian ylhäällä ja moni viesti on jäänyt ‘paitsioon’.
Mulla sama juttu. Nokia Lumia 925, explorer selaimena, sisäänkirjautuneena.
Kun avaan ketjun, asetetaan mut paikkaan jossa mä oon viimeksi ketjussa vieraillu. Kun usein hyppään suoraan loppuun ja lähden sieltä rullaan viestiketjua ylös, niin noin 10 viestin jälkeen Discourse lataa uudet edelliset 10 viestiä ja heittää mut niiden alkuun, jolloin joutuu rullaan ne 10 viestiä taas kohti ketjun loppua.
Varsinkin otteluseuranta ketjussa, jossa tulee paljon postauksia lyhyessä ajassa, ei nykyään jaksa hirveesti taakseppäin selailla.
Heitän tähän samaan Edgestä pari muutakin haastetta:
Välillä, kun luet ketjua ja haluat vastata viestiin joko suoraan toisen käyttäjän viestiin tai yleisesti ketjuun, niin vastaa nappi ei toimi. Pitää käydä poissa ketjusta ja palata takaisin. Tämän jälkeen onnistuu vastaaminen.
Jos haluan rullailla ketjua ylöspäin, niin välillä rullailu loppuu kesken eikä ylöspäin enää pääse, vaikka viestejä olisi paljonkin vielä ylempänä. Tähänkin monesti auttaa se, että poistuu ketjusta ja avaa uudelleen. Sen jälkeen tosin pitää rullailla kiukulla ylöspäin ja sitten tulee em. mainittu ongelma, että ei tiedä enää mihin kohtaan ketjua hypättiin.
@Miksa Valitettavasti WP8.x selain on vanhentunut ja tukee moderneja web tekniikoita huonosti. W10M Edge on parempi mutta ei häävi sekään. Discourse kehittäjät ovat sanoneet, ettei 0,5% markkinaosuuden käyttöjärjestelmä kiinnosta.
Windows. Mobiilissa käytän Safaria ja siinä ei ongelmaa. Eli konttorilla lusmuillessa nuo ongelmat läppärillä mitkä listasin tuohon edelliseen viestiin.