DISCOURSE: Luetuksi merkkautumisen bugi

Ilmoitus virheestä palstan toiminnassa:

Havaittu virhe:

Kun ketjun viimeisin viesti on poistettu tai siirretty, ketju ei toisinaan merkkaudu luetuksi millään. Esimerkiksi tällä hetkellä U20 jääkiekon MM-kisat YLE:llä 26.12 alkaen -ketju näkyy minulla lukemattomana. Virhe vaikuttaa johtuvan siitä, että siirsin sen viimeisimmät viestit. Sama bugi esiintyi aiemmin, kun kirjoitin toiseen ketjuun ja poistin sen viestin. Bugi poistuu kiusaamasta, kun ketjuun kirjoitetaan.

Miten virhe on toistettavissa:

Kokeilin testialueella kikkailla, mutten saanut sitä toistumaan siellä. Onko muilla vastaavia havaintoja?

Käyttämäsi päätelaite JOS ongelma on laitekohtainen:

Ei ole laitekohtainen.

Muuta olennaista mainittavaa:

Itselläni lukemattomuudet ovat nollautuneet kuten pitääkin, mutta olen käynyt toki lukemassa molemmat ketjut loppuun asti.

EDIT: Ei välttämättä liity asiaan, mutta tällainen on Metassa auki:

Tuohon sen täytyy liittyä. Nimenomaan se, että viestejä siirretään/poistetaan useampi sekoittaa systeemin. Nyt pystyin toistamaan ongelman testialueella helposti.

Oon törmänny tähän kans. Ainut tapa milllä olen tuollaisen ketjun saanut merkattua luetuksi on postata siihen jotain.

Tämä bugi on koko päivän vaivannut Kärppäketjua, vaikka viestien siirron jälkeen sinne on kirjoiteltu useampi viesti. Outoa ja ärsyttävää. Muilla vastaavaa havaintoa?

Kohta nähdään paraneeko kun polkaistaan 1.6 sisään. Ehkä huomenna?

Eipä pitäisi olla enää mitään syytä olla päivittämättä. Katsotaan korjautuuko sillä, ja jos ei niin sitten ihmetellään lisää.

Juu, olen rauhassa odotellut että mahdollisimman moni muu saitti olisi päivittänyt ja seuraillut tuleeko kolareita. Jossain aikaisemmassa (1.4 tai 1.5, en muista) niitä tuli, mutta nyt on ollut hiljaisempaa.

Discourse menee vähän perse edellä puuhun siinä, että suurin osa open-source yhteisöstä ja jopa kaupallisista asiakkaista rullaa beta tai tests-passed haarassa. Ammattini puolesta tiedän, että tässä on riskinsä, koska tällä menetelmällä stable->stable päivitys (eli enemmän muutoksia kerralla) ei välttämättä tule kunnolla testatuksi.

1 tykkäys

Nyt voisi ihmetellä lisää, kun ei vaikuta päivitys korjanneen tilannetta. Otetaan asia Metassa
esiin. Muutenkin tähän koko ongelmaan olisi hyvä saada korjaus.

Avaatko @ljpp ketjun Metan Support-alueelle? Nyt meillä on kaksi ketjua, joita tämä bugin uusi viheliäisempi muoto kiusaa. On aika kriittinen bugi nyt.

Lienee parempi @henkilökunta olla pilkkomatta enempää ketjuja ennen kuin asiaan saadaan ratkaisu. Muistakaahan siis kaikki palstalaiset laittaa viestinne oikeisiin ketjuihin.

Mikäs tämän toistokaava nyt tarkalleen, tällä versiolla on. Itselle ei näy nyt ongelmaisia ketjuja - ilmeisesti koska olen vastannut niihin.

Metassa on ainakin pari ketjua aiheesta tahi sen vierestä.

Mulla siis tällä hetkellä Kärpät-ketju ja Liput Tapparan peleihin- ketjut näkyvät ikään kuin niissä olisi lukemattomia viestejä. Viestien kirjoittaminen ei ole vaikuttanut kumpaankaan eikä Lukemattomat-välilehdelläkään asialle voi tehdä mitään. Kärppien-ketjusta siirrettiin useampia viestejä toissa iltana ja lippuketjusta siirsin useampia puolisen tuntia sitten. Testialueella tätä voisi vielä testailla lisää, koska siellä bugitus ei juuri haittaa.

Olen myös samoja ketjuja lukenut, mutta monessa codinghorror kehottaa vaan kiertämään ongelman postaamalla jotain siirron jälkeen. Nyt se ei toimi, vaan tämä on jotain täysin uutta, uskon.

Vai koskeeko tämä ongelma vain minua? Laitekohtainen ei ainakaan ole, sillä toistuu kaikilla vehkeillä mitä minulla tässä on.

@rizka mainitsemat ketjut toimii ihan hyvin mulla. Tuo peliasut ketju josta siirsin viestejä ei muutu luetuksi, kuten aina ennenkin. En ole testannut korjaantuuko 1.6 versiossa viestin lähettämällä.

Toistuuko tämä siis nykyään vain viestien siirtäjällä?

Nyt kun sanoit niin tosiaan, se ketju näkyy minulla luettuna, vaikka perinteisesti sen pitäisi bugittaa. :confused: Ei tästä saa minkäänmoista tarkasti rajattua bugiraporttia aikaan, vaan tuntuu toimivan ihan miten sattuu. Ehkä siellä Support-alueella voisi silti kysellä, että mistä voi johtua.

@ljpp siirsi ne Kärppäketjun viestit…

Testialueella kaikki bugittaa kuin ennenkin. Tätä uutta bugia en onnistu toistamaan.

Ilmeisesti tämä tosiaan toistuu nimenomaan viestin siirtäjällä(?), mikä tietysti selittää ettei tämä ole saanut prioriteettia.

Toistin tämän äsken itse, jonka jälkeen katselin sivuja Incognito tilassa, jolloin testiketju muuttui luetuksi, kun olin sen käynyt alas asti selaamassa.

Jotain systematiikkaa tuossa kieltämättä on siihen suuntaan, että tämä vaikuttaa viestin siirtäjään. Olen kaiken aikaa, yli puoli vuotta, luullut että merkkautumisongelma koskee kaikkia. Koko totuus se ei kuitenkaan mielestäni ole, sillä on vielä selittämättä, miksi Kärpät-ketju bugittaa minulla eikä sinulla, joka siirsit viestit toissa iltana.

Oletko kokeillut hard refreshiä (CTRL+F5), välimuistin tyhjennys, tai toistuuko tämä ylipäätään kaikilla käytössäsi olevilla laitteilla?

Toistuu kaikilla vehkeillä, kun olen kirjautuneena sisään, eikä mitkään CTRL+F5 tai stealth-moodit auta korjaamaan ongelmaa. Uloskirjautuneena stealth-tilassa toimi kivasti ainakin. Jotakin on umpisolmussa siinä tietokannassa, joka pitää kirjaa siitä mitä kukakin on lukenut.

Mukavia uutisia: ongelma näyttäisi korjautuneen vihdoin itsestään. Kärppäketjun hiljattaisista viesteistä Nutin viestin lukemisen jälkeen bugitti yhä eilen, mutta nyt se näkyi jännästi harmaalla luettuna, minkä perässä oli sininen :one:. Klikkasin ja luin minulle uuden Maalivahdin viestin ja nyt se näkyy luettuna niin kuin pitääkin.

Liput Tapparan peleihin -ketjukin oli kiltisti luetun näköisenä, mutta siitä minulla ei ole täsmällistä kokemusta missä välissä korjaantui, mutta pääasia että korjaantui. Raportoin, jos ongelma vielä toistuu.