VIRHE: Luettujen viestien muistamattomuus

Laitteistona Android/Chrome, sekä Windows10/Chrome.

Sellainen ongelma on tullut tässä parin päivän sisään, että vaikka olen aikaisemmalla käyntikerralla lukenut viestiketjuja kokonaan loppuun asti, niin useissa ketjuissa, tuskin kaikissa, jo edellisellä kerralla lukemani viestit ovat edelleen merkitty minulle lukemattomiksi. Nimenomaan oranssilla värillä.

Löydän siis itseni lukemasta samoja viestejä uudestaan. En kuitenkaan ole kokenut, että niitä täytyisi lukea kolmatta kertaa, eli jotenkin se onnistuu kuitenkin merkitsemään ne minulle luetuiksi loppujen lopuksi.

Mitään muutosta laitteistossani ei ole, en ole keksejä tuhonnut tai kieltänyt niiden käyttöä, ja tosiaan ongelmaa esiintyy niin kännykällä kuin pöytäkoneella selatessani. Lisäksi olen varmuudella ollut koko ajan kirjautuneena sisään.

1 tykkäys

Samaa ongelmaa ajoittain puhelimella (Android/ Chrome). Refresh sivustolla auttaa. Sen jälkeen viestit kirjautuvat normaalisti luetuiksi.

2 tykkäystä

Samaa ongelmaa havaittu täälläkin Android-puhelimella ja chrome-selaimella.

Onko tämä sama kumma (Chrome?)-ongelma kuin tässä ketjussa @Petri @rinne @Rasse?

Ehkä. Voi perimmiltään ollakin.

@Lepopulssi on näemmä tuonne ketjuun kirjoittanut samasta kuin mistä tässä ketjussa puhutaan (tai ainakin ongelmasta, jonka olen itse havainnut):

Kuten @Kilo on tuolla maininnut, niin tähän mobiili-Chromen ongelmaan, että liput eivät merkkaudu luetuiksi, auttaa sivun päivittäminen.

Toki ihmiset näyttävät osin puhuvan eri asiasta / käytetään kuvailussa eri sanoja, niin paha sanoa, että puhuvatko kaikki samasta ongelmasta vai jostain samankaltaisesta.

En myöskään ottanut selvää onko kyse samasta vai eri ongelmasta, mutta eilen iltapäivällä ekaa kertaa havaitsin tämän, että mobiili-Chromella viestit eivät merkkautuneet luetuksi, vaikka moneen kertaan ne selasin läpi.

On samaa ongelmaa. Itellä viikon verran ollut ongelmia

Ennemminkin se menee aina samaan kohtaan, mistä edellisen kerran aloitin lukemisen, eikä mihinkään satunnaiseen viestiin. Mutta tosiaan ei esiinny aina, vaan silloin tällöin. En ole vielä varma auttaako sivun päivitys, testailen lisää.

No en tiedä, tuossa on tehty jotain muuta. Mutta mahdollisesti samantyyppistä ongelmaa. Itselläni on vain sellaista kokemusta viime aikoina, että jos olen vaikka lukenut jonkun ketjun 120 ekaa viestiä aiemmin, ja ketjuun on tullut 30 uutta. Sitten luen ne 30 uutta. Kun menen takaisin etusivulle, niin näyttää taas että 30 uutta on tullut ketjuun ja hyppää viestin 121 kohdalle, vaikka siis olin juuri lukenut ne viestit 121-150.

Joo tuo on se, mistä minulla on kokemusta myös. Mainitsin toisessa ketjussa, että esiintyy minulla hyvin harvakseltaan, mutta ensi kertaa jo toukokuussa.

Noin se minullakin menee. Refresh auttaa hetkeksi ja se pitää uusia muutaman viestiketjun lukemisen jälkeen.

Juuri tällaista tapahtumaa yritin kuvata itsekin; noin se käy. Liekö niin, että järjestelmä ei onnistu merkitsemään kaikkea luetuiksi :man_shrugging:

Juu ollut reilun viikon tätä murhetta. Ainakaan etusivun päivittäinen ei auta, vaikka ko. ketjun on lukenut useampaan kertaan. Jos ko. ketjun ollessa auki päivittää niin merkkaantuu luetuksi.

Nyt pääsin testaamaan refreshiä, etusivulla oli peräkkäin kolme ketjua, joissa oli 2, 3 ja 1 uusi viesti, oikeasti. Luin kaikki, ja totesin niiden edelleen olevan “lukemattomia”. Sitten päivitin sivun muutamia kertoja; ja se missä oli vain yksi “lukematon” viesti muuttui luetuksi, loput säilyivät em. tilassa, eivätkä suostuneet tulemaan luetuiksi, vaikka luin ja päivitin sivua useamman kerran.

Itse olen tehnyt tuon vähän eri lailla.

  1. Askel. Lue ketjua, jossa lukemattomia viestejä. Etusivulle palatessasi huomaa, että eihän se niitä luetuksi merkinnyt.
  2. Päivitä sivu edelleen etusivulla ollessa.
  3. Jatka palstan lukemista normaalisti, viestit merkkaantuvat luetuksi normaaliin tapaan.

Mikäli tulkitsen jäsenen @Kirveskaari viestiä oikein, niin siellä toimii samaan tapaan. Etusivun päivityksen jälkeen voi vähintään jokusen ketjun selailla läpi, ja palsta kuittaa viestit luetuiksi normaaliin tapaan.

1 tykkäys

Sama ongelma itselläni muutaman päivän ajan. Täällä asiasta keskustelua: Unread tab does not update after reading - #35 by Heather_Dudley - bug - Discourse Meta

3 tykkäystä

Mullakin on muutaman kerran sama tullut vastaan, mutta sivun päivityksellä tuo on itselläni poistunut. Toinen tapa oli vaan muutaman kerran mennä samaan ketjuun uudestaan niin toimi normaalisti.

Varmaa sen 2-3 kertaa viikon sisällä käyny, mutta ei tuosta sinänsä mitään haittaa ole ollut.

Tähän vielä lisättäköön, että puhelimella (merkillä/mallilla) sinällään ei ole vaikutusta.
Mobiili appi vain ei toimi niinkuin tietokone.

Tein kirjanmerkin tästä sivusta Operan-selaimelle ja homma korjattu.

Saisiko +50:lle kohdennetun tarkennennuksen tälle.