KORJATTU: Puhelin jumittaa ketjuja avatessa

Morjesta! Mistä johtuu että puhelin jumittaa aina ku avaan täällä jonku ketjun? Heti avattaessani ketjun niin jämähtää paikoille ja ei pysty selaamaan viestejä mutta puhelin silti toimii normaalisti ja ongelma on vain tällä sivulla. Käytän siis chromea ja meikällä on toi huawein honor 7 luuri. Harmittaa ku ei pääse lukemaan viestejä :frowning: . Oonko kuunnellu liikaa saravonpekkaa vai mistä johtuu

En tiedä liittyykö sinun ongelmaasi, mutta itsellänikin on tänään sivusto toiminut hitaasti. Sivun lataus hidasta ja välillä jumittuu… Nettiyhteydessä ja puhelimessa ei ole vikaa, siitä menen takuuseen.

Mulla luuri lataa sivun, mutta näyttö pysyy valkoisena todella kauan ja yleensä tyhjää näyttöä pitää scrollata ylös ja alas ennenkuin sivu tulee näkyviin. Puhelin toimii muuten normisti, on päivitetty ajantasalle. Luuri on nokia lumia 925. Luurissa olen kirjautuneena palstalle aina.

Parisen viikkoa ollut samaa ongelmaa kuin käyttäjällä Ruskeakastike. Puhelimena Sony Xperia Z3 Compact. Muut sivut toimii normaalisti.

Mitäs selaimia käytätte?

Käyn sivuilla X kertaa päivässä vanhalla ja halvalla Moto G:llä, enkä ole havainnut ongelmia. Sivuihin ei myöskään ole tehty mitään muutoksia kuukausiin.

Perusvinkit:

  • Boottaa luuri
  • Tyhjennä selaimen välimuisti

Sama vika omassa lumiassani, 640. Lisäksi tapahtuu sellaista pitkiä ketjuja avatessa, että luuri alkaa scrollata viestejä vinhaa vauhtia ylöspäin, eikä sitä välttämättä saa aina pysäytettyä. Mutta pikkuvikojen kanssa oppii elämään, kai… :blush:

Minulla pääasiassa käytössä Chrome ja sen kanssa nuo ongelmat on ilmenneet. Sivustoa luen päivittäin useita kertoja. Firefoxilla ei ole ongelmaa. Luurin olen buuttaillut useampaankin kertaan ja välimuisti tyhjennetty.

Itsellä Tabletti (Sony z3 compact) on alkanut tehdä samaa, mutta puhelin toimii (sony z1 compact).

Yksi ero on, että puhelimessa on vanhempi Android (tabletti muistaakseni 6.0)…

Ihan samaa tekee mulla. Windows phonen oma selain käytössä( olisko sysipaska explorer) ja välimuistit tyhjänä ja puhelin bootattu.

Mulla oli läppäril sama vika, myös youtubessa. Tyhjensin välimuistit… tosin kone virustarkistus löysi yhden viruksen tosin en usko että se virus vaikuttaisi vaan kahteen sivuun kun muuten toimi hyvin. Emt.

No johan nyt on.

Täytyisi pystyä vähän nyt rajaamaan ongelmaa ja/tai löytämään toistokaavaa miten tuon saa esiin. Itse kun on siitä hyvässä tilanteessa, että testikalustosta löytyy kasa Lumioita, pari Androidia, iPad, Windows PC ja Linux. Sivuja tulee käytettyä päivittäin, enkä ole törmännyt ko. ongelmaan kertaakaan.

Onko @henkilökunta huomannut mitään vastaavaa ongelmaa?

Lumia omistajien joiden laite on Windows 10 yhteensopiva, kannattaa päivitys tehdä ainakin mitä webbiselaukseen tulee. Windows 8.x:n Internet Explorer on hyvin vanhaa kehityshaaraa ja kymppi version Edge paljon parempi (joskin sekin huonompi kuin kilpailijoilla).

Meikä ei ainakaan ole törmännyt mihinkään ketjussa mainittuihin ongelmiin. Vaikka aloittajan kanssa samaa puhelinkantaa onkin. Tosin Honor 6. Honor seiskassa taitaa olla Android 6.0, mulla on vanhempi versio.

Eli nopeasti mietittynä Android 6.0 -versio voisi olla ongelma. Lumian ongelmat sitten erikseen.

Mulla on välillä tehnyt sellaista että kun yrittää avata ketjua ei tapahdu mitään. Mutta kun painaa sivun uudelleen latausta, aukeaa valittu sivu. Olen kuitenkin olettanut tämän johtuneen kuormasta koska ei tapahdu usein, eikä ole hetkeen ilmennyt.

Viikko sitten tehtiin pieni päivitys Discourseen mutta siinä tuskin mitään erikoista oli. Näissä tapauksissa tosiaan auttaa mahdollisimman tarkat kuvaukset.

  • tapahtuuko yhdellä vai useammalla laitteella
  • ilmeneekö samalla laitteella muilla selaimilla
  • satunnaisesti vai tiettyyn aikaan
  • mikä tahansa muu epäilys/tuntuma miten tapahtuu

Itsellä myös Honor 7 ja aiemmin käytin palstaa Chromella, no enpä käytä enää. Sama kuin avausviestissä. Tosin Firefoxilla ei ongelmaa, joten eipä itseä suuremmin haittaa Chromen sekoilu :slight_smile:

Okei. Itselläni siis 925 lumia johon ei windows10 saa asennettua. Tähän ei ilmeisesti saa myöskään firefoxia, joten latasin kokeeksi jonkun uc browserin.( mulle aivan tuntematon)
Tällä selaimella kun käyttää palstaa kirjautuneena tai vieraana, niin tuo omituinen sivujen latautuminen ja scrollauksen heittely holtittomasti viestiketjussa loppui.
Ilmeisesti ongelma on tämän kapulan nettiselain. Liittyiskö jotenkin kuitenkin niihin päivityksiin joita palstalle tehtiin, kun ongelma alkoi silloin?

Joo, tässä menee nyt puurot ja vellit vähän sekaisin. Windows Phone 8.x ongelmat tuskin liittyvät mitenkään mahdollisiin Android/Chrome ongelmiin.

  • Serverin loadit ovat olleet alle 10% viimeisen viikon ajan. Tänään päästiin ensimmäistä kertaa yli, kun MV-rintamalla tapahtui.
    • Syy ei taatusti ole kuormituksessa. Tällä kokoonpanolla tuupattiin eetteriin ~90k sivunlatausta julkistustilaisuuden päivänä.
  • UpTimeRobot.com vahtii tätä sivua myös ja vasteajat/toimintavarmuus ovat olleet koko ajan normaalilla tasolla.
  • Android käyttöjärjestelmäversio tuskin on määrittävä tekijä, koska Chrome on varsin itsenäinen sovellus.
    • Mieleen tulee mahdollisuus Chromen jatkuvasta päivittymisestä ja olisiko siinä joku bugi (ei olisi eka kerta, edes tämän sivun historian aikana). Itselläni tosin tämä toimii Android puhelimella moitteetta, päivittäin testattuna.

Saisiko joku otettua kuvankaappauksen näkymästä kuin ongelma ilmenee ja ilmoitettua täsmällisen Chrome version jolla ongelma tuli esiin?

Juu itel kans Oneplus 2 kanssa tämä ongelma, sivut avautuu normisti, pystyn klikkaan jotain keskustelua ja sen jälkeen freezaa selain eikä pysty tekemään mitään, reboottaa selaimen ja toimii taas samallailla.

1 tykkäys

Kuten edellä sanoin, niin kännykkä Sony Xperia Z1 Compact (Android 5.1.1) ja Chrome toimii jouheasti ja Tappara.co ei jumittele.

Kännykän Chrome:

Tabletti Sony Xperia Z3 Compact (Android 6.0.1) ja Chrome ja Tappara.co jymähtää hetken selauksen jälkeen joka kerta (latausmerkki jää pyörimään, sivu “jäätyy” ja linkit ei vastaa). Jäätyneen välilehden pystyy sulkemaan tosin x:stä. Tätä ei ole kestänyt kauaa.

Tabletin Android ja Chrome:

@ljpp: Jostain syystä kirjautumatta ja Incognito-moodilla pystyy surffaamaan Tappara.co sivuilla Tabletillakin (android 6.0.1) Ilman Chromen jumahtamista?

1 tykkäys

Onko molemmissa laitteissa sama versio Chromesta? Sattuuko sulla olemaan jotain mainosten estoon tarkoitettua viritystä kummassakaan?