VIRHE: Android-kosketusnäyttölaitteiden Chrome-selaimella kohdistusongelmia

@Virvelia_kainaloon

Chromen päivittäminen versioon 68 on poistanut minulla kursorinkohdistusongelmat viestejä kirjoittaessa.

Chrome 68.0.3440.91 ja Android 8.1.0 (Oneplus 5T)

1 tykkäys

Tänään on tehty isoja päivityksiä, joten otetaas tästä asiasta palautekierros uusiksi.

Tempaiskaa selaimen refresh ennen kuin testaatte.

Tää iski mulla äsken. Nyt sillä erolla, että kursori siirtyi tekstiboksissa ruutua naputellessa. Kun koitin painaa Vastaa, kursori siirtyi alimmalle tekstiriville, taisi olla 2 riviä tekstiä. Refresh ei auttanut, mutta kun aikani naputtelin, osuin tekstilaatikon asetusikoniin mikä korjasi kohdistuksen.

Android 7 ja Brave Browser.

Brave Browserin ja muiden vastaavien ongelmille ei ole mitään tehtävissä valitettavasti. Kehittäjät eivät ota kuuleviin korviinsa. Virallisesti tuettuja käyttöliittymiä ovat järjestelmien omat selaimet ja sovelluskauppojen sovellukset. Muut toimivat jos ovat toimiakseen.

Sovelluskaupasta tuon Bravenkin saa. Se pohjaa chromiumiin, joten luulisi siihen valuvan myös Chromeen tehtävä kehitys.

1 tykkäys

Nyt on ongelmia. Saan kirjoitettua viestin hyvin, mutta kun yritän painaa “vastaa” nappulaa, niin kursori hyppää johonkin päin kirjoittamaani tekstiä.
Ongelma ilmennyt siis seurannassa.

E. Jos @ylläpitäjät kiinnostaa, niin ihan ■■■■■■■■■■■ ongelma on tämä.

Ensimmäinen hyvin olennainen kysymys: mikä laite ja mikä selain? (Joo, siinä oli kaksi kysymystä.)

S9 ja Chrome.

1 tykkäys

Saisitko tällä kuvasarjaohjeella selville, mikä Chromen versio sinulla on käytössä?

Riittääkö tämä vai jäikö vajaaksi?

1 tykkäys

Joo riittää, kiitos. Sitten tämä ongelma on uusi, koska vanha ongelma on korjattu Chromen versioon 68 piste jotain. Jäädään odottelemaan toistuuko tämä sinulla uudelleen myöhemmin ja kärsiikö muut samasta. Kaikki raportit erittäin kaivattuja!

1 tykkäys

Tämä ongelma ilmeni ensimmäistä kertaa tällä laitteella seurannassa tänään. Nopeasti päivittyvän ketjun ongelma oli aikanaan ja sama nyt.

1 tykkäys

Hop. Taas toistuu tämä ongelma.

Nyt ei ole edes seurantaa ja tämä ongelma toistuu.
Helvetin ärsyttävä ominaisuus.

E. Ilmeisesti olen yksin tämän ongelman kanssa nyt?

Itseasiassa mulla oli eilen ongelmia tämän kanssa, mutta en muista enää mikä ketju se oli. Ei mikään kiireinen kuitenkaan.

Piti raportoida se heti, mutta selailin palstaa kouluhommien ohessa ja se pääs sit vähän unohtumaan.

Minulla ainoa vaihtoehto saattaa kirjoitus loppuun on poistua palstalta toiselle sivustolle, jonka jälkeen palaan kirjoittamaan viestini loppuun.

E. Oliko @TeroJ sinulla mikä laite?

Mulla sivun päivitys korjaa tilanteen.

Edit: Chrome versio 70.0.3538.80 ja Android-puhelin

Laite eri, mutta ainakin sovellusversio Chromella on sama.

Ping @rizka

1 tykkäys

Tästä täytyy raportoida eteenpäin, vaikka näillä näytöillä vielä sille ei tehdäkään mitään. Tarvitsen kuitenkin mahdollisimman tarkan kuvauksen ongelmasta. Onko tässä kuvauksessa virheitä:

Androidin Chrome-versiossa 70.0.3538.80 on raportoitu uusia kohdistusongelmia. Viestin voi kirjoittaa normaalisti ja viestissä voi liikkua ympäriinsä. Vastaaminen ei kuitenkaan onnistu, koska Vastaa-nappiin ei voi osua. Kursori hyppää yläpuolella olevaan tekstiin ja sivu pitää vähintään päivittää, jotta viestin voi lähettää.

^ Käännetäänkö lontooksi ja laitetaan Metaan?

3 tykkäystä

Mun mielestä tuo kuvailu on lähes oikea. Kun yrittää painaa vastaa nappia, niin kursori pomppaa johonkin päin tekstiä ja vastaaminen on mahdotonta ilman, että päivittää sivun.

Huom. Myös viestin tekstin muokkaaminen on täysin mahdotonta, kun tämä ongelma ilmenee. Eli kursori hyppii mihin sattuu, vaikka yrittää liikkua viestin sisällä.

3 tykkäystä