Virhe: Sivu hyppii ylöspäin alas vierittäessä (Chrome?)

Tässä vielä Chromen ja Safarin ero:

1 tykkäys

Ja korjaisimme mielellämme ongelman, mutta aika neuvottomia ollaan. Discourse on rakennettu suhteellisen tuoreiden web-tekniikoiden varaan ja eri selainten tuet jollekin niistä tuntuvat hajoilevan aika ajoin. Asia varmasti lievenee vuosien saatossa. Edelläkävijöiden ongelmia.

Tätä en ole raportoinut Discoursen kehittäjille, koska tiedän että sieltä tulee. Periaatteessa vain suurimpien käyttöjärjestelmien omat selaimet (eli Applella Safari) ovat virallisesti tuettuja, vaikka tietenkin tämän pitäisi toimia kaikilla selaimilla. Mistä tullaan siihen, että jos ei toimi, ei Discoursen kehittäjät sille aina mitään voi. Voivat yrittää tehdä purkkavirityksiä tai joskus yrittävät vaikuttaa selainkehittäjiin, muttei heilläkään kummoisia kontakteja niihin jätteihin ole. Kolmannekseen, ongelma on yhä hieman epämääräisesti määritelty eikä ole testattu tämän palstan ulkopuolella. Neljänneksi, meidän murheet eivät aina mene kasan päällimmäiseksi, koska he joutuvat ratkomaan maksavienkin asiakkaidensa ongelmia.

Päätoivo on siinä, että iOS-Chromen kehittäjät ratkaisevat buginsa itse. En mä sitä vastaan ole, että tuodaan asia sopivassa välissä Discoursen kehittäjien tietoon, mutta kuten todettua, tuskin he sille mitään tekevät tässä tapauksessa.

2 tykkäystä

@rizka
Tuolta toisesta ketjusta tähän. Testailin puhelimella (S9 /Chrome) , niin ei näyttänyt pomppivan mihinkään. Kokeilin mm. viime kauden rosteri ketjua. Aloitin ketjun lopusta ja lähdin selaamaan ketjua “ylöspäin”, ei ongelmia. Ja sitten vedin vauhdilla alaspäin kohti uusimpia viestejä, niin rullasi hienosti. Eli ei ongelmia.

Aikaisemmin tökki “nopea rullaaminen” minullakin, mutta nyt ei.

E. Eikä muuten töki IE:lläkään….

Kuulostaa hyvältä, mistä sitten johtuukin! Odotellaan nyt kuitenkin ensin lisää raportteja ennen kuin riemuitaan. Mitenkäs iOS-käyttäjillämme, jotka tätä lukevat?

Mulla on tuollainen ikivanha iPad2 ja selaimena Safari. Ihan samalla tapaa toimii kuin nuo muut laitteeni. Vähän hitaammin, mutta johtunee laitteesta.
Eli ei pompi mihinkään, kun selailee ketjua.

Tarttis olla Chrome ja eniten kiinnostaa iOS 12 -käyttöjärjestelmä, joka mainitaan ketjun avausviestissä ja jota ei noin vanhassa laitteessa voi mitenkään olla.

1 tykkäys

@rizka @oijennus

Mielenkiintoinen sattuma että tämä ikuisuusongelma nousi juuri nyt esille. UpCloudin uudet logografiikat ovat teknisesti hieman erilaiset kuin edelliset, joten @ozzi joutui myös vähän muuttamaan koodia että piirtyvät oikein.

Eli olisiko juurisyy sitten kuitenkin ollut siinä miten edelliset logot oli toteutettu? Tämäkin bugi tosi menee siihen pinoon jota en itse ole nähnyt, joten vaikea arvioida muuten kuin teoriassa.

Testasin juuri lukien Svobodan ketjua. Ei ole korjaantunut vaan hyppimistä tapahtuu (iOS 12.1.2, Chrome 71.0.3578.89).

Itse olen alkanut käyttää Safaria tappara.con käytössä, hyvä vinkki!

2 tykkäystä

Mulla ipad, Safari ja iOS 12.1.1. Ylöspäin kelatessa hyppii muutaman kymmenen viestiä eteenpäin aina kun pysähtyy lataamaan lisää viestejä. Iphonella ei tee tuota.

Alaspäin vieritettäessä ei ongelmia.