Hyväntekeväisyys

Tässä miettinyt kuinka entisenä työttömänä, nyt kun työelämään palanneena voisin auttaa jotenkin jotain työtöntä/vähävaraista tappara fania, haluaisin lukkofanin innoittama auttaa jotain perhettä. Olisiko täällä muilla faneilla innostusta laittaa joku pieni keräys pystyyn jolla saataisiin kokonainen perhe johonkin syyskauden runkosarja peliin? Liput joillekin perheille on varmasti liian kalliit lähteä. Minulla on vain tämä idea eikä muuta esim en tiedä miten rahankeräys onnistuu mutta jos joku olisi halukas neuvomaan mites keräys järjestetään niin olisi hienoa. Jos muita halukkaita on lähtemään mukaan niin sijoiyan itse 20e tähän keräykseen. Ideoita ja neuvoja otetaan vastaan. Kiitos.

28 tykkäystä

Samalla summalla mukana.

5 tykkäystä

Olikos @Oijennus, joka sponssasi liput jollekin perheelle yhteen peliin (isä ja pari lasta?) viime kaudella. Toki näitä on muiltakin nähty. Asiallista ja arvostettavaa hommaa.

10 tykkäystä

Mukana oltaisiin mutta puolet pienemmällä summalla. 10€ :slight_smile:

4 tykkäystä

Olisiko ideoita miten tuo rahankeräys kannattaa toteuttaa?

1 tykkäys

Kannattaa myös tsekata tuo ettei tule rikkoneeksi lakia, tai ainakin pitää matalaa profiilia.
http://www.poliisi.fi/luvat/arpajaishallinto/rahankeraykset/laittomat_rahankeraykset

Ei sillä että itseäni kiinnostais jos rikotte lakia, mutta ettei tule pelireissu sitten yhtäkkiä vähän kalliimmaks.

8 tykkäystä

Jos vaikka järjestäjä keräilisi rahat käteisenä hallilla, niin se olisi “kerjäämistä”. Sitten sopivan perheen löydettyään kävisi ostamassa liput ja jos tulee hyvin rahaa, niin ylijäämällä halliruokaa ja fanikamaa perheelle.

No niin. Roskaa poistettu, pysytäänpä aiheessa taas.

4 tykkäystä

Tuo @TeroJ kommentti ja linkki pitää huomioida!
Onko mahdollista että maksetaan liput suoraan toimistolle ja kun ne on maksettu, niin joku luovuttaa liput oikeaan osoitteseen/oikealle henkilölle?

Laitan viikonlopun aikana toimistolle viestiä asiasta jos sieltä saisin lisäinfoa.

1 tykkäys

Onhan tää ihan hyvä idea sinällään, mutta kuinka tää “vähävarainen perhe” sitten valitaan? Huudellaanko täälä foorumilla kilpaa kenen naapuri on huonoissa rahoissa vai laitetaanko köyhät itse kerjäämään ja valittelemaan kohtaloaan? Molemmat kuulostaa nöyryyttävältä.

4 tykkäystä

Itsekin olen pariin kertaan miettinyt jos hankkisi vaikka kausikortin lahjoitettavaksi jollekin taholle (järjestölle? joka toimittaa tai jakaa eteenpäin). Olen siis mielelläni mukana.

4 tykkäystä

Ehdottomasti mukana. Olisi varmaan järkevää toteuttaa esim fanclubin kautta.

Olisi hienoa jos tämä kehittyisi pysyväksi instituutioksi. Vaikka euromäärät pysyisivät pienenä niin tällä olisi iso merkitys koko yhteisölle ja tapparalaiselle jääkiekkokulttuurille.

1 tykkäys

Itse mietin että veisin lahjakortin taysin vastasyntyneiden teho-osastolle jossa hoitajat voisivat lahjoittaa eteenpäin sopivalle perheelle. Mutta tähänkin jos jollain parempaa ideaa löytyy niin huudellaan täällä tai voi laittaa yv viestiäyös mulle

3 tykkäystä

Hope Tampereen kautta ainakin pysyisi kaikkien henkilöllisyys salassa ja varmasti menisivät liput ja muut mahdolliset tuotteet oikeaan osoitteeseen sellaiselle, joka niistä eniten hyötyisi.

2016 finaaliin olin itse saanut pari ylimääräistä lippua ja yritin niitä tarjota fanipaidan kera Hopelle, mutta aikataulu oli heille liian tiukka. Muutenhan he olisivat mielellään ottaneet tällaisen lahjoituksen vastaan. Kannattaa siis huomioida, että he eivät ihan muutaman päivän varoitusajalla pysty toimimaan.

6 tykkäystä

Itse joitain vuosia sitten juttelin Mikin kanssa jossain Blues pelissä ja sanoin että mielelläni maksaisin pleijarikausarin jonka voivat sitten antaa jollekkin vähävaraiselle junnulle.

Homma hoitui erittäin tyylikkäästi ja kundi oli kuulemma oikein iloinen

5 tykkäystä

Omalla kohdalla ainakin homma toimi kätevästi. Mikki delegoi valinnan eteenpäin junnuvastaaville ja löytyi perhe jonka isä teki kahta työtä jotta pystyisi maksamaan poikansa jääkiekkoharrastuksen

18 tykkäystä

Tälläiseen lähtisi mielellään mukaan jollain parilla kympillä :slight_smile:

6 tykkäystä

Hopelle lähtee ääni multakin.

2 tykkäystä

Ehdottomasti mukana hyväntekeväisyydessä, luotan että paras toimintatapa jalostuu tässä porukassa joten siihen en puutu.

4 tykkäystä