Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Kovasti keskustelua Osaston chanttien tyylistä ja tyylittömyydestä. En puolustele heitä, mutta tarjoan piwntä ymmärrystä. Tekevät hyvää työtä päädyssään mutta on myös sanottava että eihän tuo mitään analyyttistä tarkastelua kestä. Narkkarihuutelu on todella turhaa ja joidenkin aktiivien uhittelut Penalle somessa täysin sairasta. Laulavat myös jotain meidän hassuista hatuista ja sitten lähtevät keltaisissa kertakäyttösadetakeissa Poriin :joy::joy::joy:

Hienon ja kookkaan seuran faneilla on vielä pienen seuran fanien mentaliteetti. Muuttunee tulevina vuosina kun alkavat pärjätä keväisinkin ja alemmuuskompleksi hälvenee. Mennään eteenpäin ja yritetään olla tarttumatta liikaa yksittäisten pöhlöjen ylilyönteihin. Hienoa työtä isossa kuvassa. Toivotaan että laivaa ohjaa tolkun ihmiset ja kehitystä tapahtuu edellä mainituilta osin.

12 tykkäystä

Jos tarvii epäsiallisuuksia huudella, niin parempi huutaa vaikka sitten koko kaupungille, kuin että osoittaa sitä yhteen yksilöön esim. huudot mitä viime kaudella Oden ja Baptiste sai Tappara-katsomosta.

2 tykkäystä

Niin, tämän voinee sanoa myös sinne. Kuulopuheiden mukaan esim. Lehterälle huudeltu, no arvaat varmaan mitä. Meitä on moneen junaan, ihan kaikkien kannattajia.

6 tykkäystä

Tästä olen kyllä aivan samaa mieltä, valitettavasti osansa ovat saaneet Oden, Nick, Heljanko sekä monet muut Tampereella ja muilla paikkakunnilla. Parempi heittää tuollaista kaupunkikohtaista läppää sitten kuitenkin jos haluaa vastapuolta piikitellä.

1 tykkäys

Hyvä pointti ja aivan helvetin väsynyt nosto samalla. Näytä mulle joku chantti Tappara-faneilta jossa yhdessä laulavat Odeniin tai Baptisteen kohdistuvia henkilökohtaisuuksia (tai kehen tahansa muuhun vastustajan pelaajaan) Vai veitkö tarkoituksella keskustelua faniryhmästä yksittäisiin huutelijoihin?

2 tykkäystä

Jos nyt kuitenkin keskityttäisi oman joukkueen kannustamiseen eikä vastustajan alatyyliseen mollaamiseen.

4 tykkäystä

Mollaamisessahan te ootte ollu aivan loistavia tossa sarjassa🤡

1 tykkäys

Katkeruus ja lapsellisuus. Eihän tuo muuta vaadi. Tuo ipan suljettu osasto tuntuu olevan täynnä juuri niitä keskenkasvuisia huonolla itsetunnolla varustettu koulukiusaajia joilta juuri tämäntyylisiä juttuja sekä kommandopipoja voi odottaa kun ei muuhun pystytä.

Miettii tosiaan että tuollakin on varmasti niitä yleisössä jotka on taistelleet itsensä kuiville ja ovat kirjaimmellisesti ex-narkkareita. Nämä neropatit sitten huutelee porukalla tälläisiä.

Hyvin menee hei naapuri.

8 tykkäystä

Mielestäni tämä keskustelu “muiden alas painamisesta” alkaa nyt karata aika pitkälti käsistä Ilveksen, Tapparan ja muidenkin seurojen kannattajia koskien. Meilläkin chäntättiin pelissä “Stadi alas”, tarkoittaako tuo nyt sitten sitä että koko Helsingin kaupunkia ja sen asukkaita haluttiin loukata? Ei, se oli playoff-henkeen sopiva hyvä kuitti stadilaiselle vastustajalle, kilpailijalle jonka kuuluukin herättää tunteita. Entäpä meinaako tuo kenties puolestaan sitä että vastustajan alas painaminen on tärkeintä kannattajille? Ei, tuota vedettiin ehkä max. kaksi minuuttia ja 99% ajasta kannatettiin täysillä omia niin kuin kuuluukin. Sama homma aivan jokaisen kannattajaryhmän kanssa Suomessa.

Mutkia vedellään nyt koko keskustelussa aika rajustikin suoraksi.

5 tykkäystä

Mua harmittaa että 50 vuotta kantamani Ilvesläisyys rinnastetaan täten tuollaiseen huuteluun. Nuo Lahdessa äänijänteitään aukoneet diootit nulikat pitäs laittaa omiensa toimesta kuriin. Mutta parempien joukkueiden kannattajille on toki oikeus ylimielisyyteensä.

5 tykkäystä

Tätä odotellessa. :+1:t2: :+1:t2:

Keinot tuohon ovat olemassa mutta epäilen vahvasti onko halua puuttua asiaan. :zipper_mouth_face:

12 tykkäystä

Tähän on vähän “pakko” tarttua. Minun mielestä ei ole parempia ja huonompia joukkueita ja kannattajia, on vain joukkueita ja kannattajia.
Se että seassa on idiootteja ja ku@ipäitä (jokaisesta vähänkin isommasta sakista kyllä löytyy) ei ole kenenkään vika eikä yllätä ainakaan tällaista vanhemman polven kannattajaa!

9 tykkäystä

Niin, kumpi harmittaa enemmän, rinnastus vai tuo omien käytös :thinking:

Oma tekstini oli toki hivenen provokatiivinen ja osin tarkoituksella yliampuva, mutta tuskin ylimielinen, koska perustuu havaittuun ja sinunkin tunnustamaan (ei ehkä itsesi, mutta “riviesi” toteuttamaan) käytökseen.

Olet oikeassa, että kuriin pitäisi laittaa, tai olisi pitänyt laittaa jo ajat sitten, mutta kokeneemmasta kannattajakunnasta (saati seurasta) ei ole siihen ollut. Enkä nyt todellakaan tarkoita näitä mauttomia “chantteja”, vaan kaikkia erinäisiä “yksittäistapauksia”, joita katsotaan läpi sormien (mm. Sorin aukion veteraanit, lippugate, lipunryöstöt, roskisepisodit yms. lapsellisuudet).

Olisin tätä mieltä, vaikka en olisi leimaamasi “paremman joukkueenylimielinen” kannattaja. Sitä paitsi, joukkueina jäällä tapahtuvissa asioissa aletaan olemaan tasavertaisia.

5 tykkäystä

No mun mielestä on ihan selvästi :smiley: hölmöilijät ja pelkät provoajat ovat selvästi huonompia kannattajia kuin joka pelissä chanttaavat aktiivit.

3 tykkäystä

Mistä sarjasta puhut jos tarkoitat meitä Tapparalaisia?

Ilvesyhteisön itsetunto on herkkäkapistus ja ongelmat sen kanssa selittävät ainakin osan ilveskannattajien käytöksestä.

46 tykkäystä

Erinomaisen osuva artikkeli.

5 tykkäystä

Melkein meinasin jo vetää herneet nenään, mutta lukemisen jälkeen pitää todeta että tuo oli kyllä hyvä teksti, osuu ja uppoaa.

15 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Jatkoajan verkkolehti

Tämä ei nyt välttämättä ole sopivin viesti tähän ketjuun, mutta en nyt nopeasti löytänyt oikein parempaakaan. Yksi hyvä ystäväni on kova Ilves-fani eikä kuulu niihin hiljaisimpiin ipalaisiin lainkaan. Käytiin pitkät keskustelut syksyllä, kun Pennanen tuli Ilvekseen ja Myrrä väistyi. En viitsi hirveän tarkasti keskustelua avata, mutta siinä oli kaksi olennaista kohtaa:

Ilves-fani: “Puhut tästä ainoastaan, koska pelkäätte. Pelkäätte, ettei Tapparalla ole palaakaan meille playoffeissa ja just siksi vaihdettiin Pennaseen!”
Minä: “Ei pelätä. Kysymys on siitä, että valmentajapotkut voivat vaikuttaa yllättävän eri tavoilla ja niihin kevään peleihin ei koskaan pääse syksyllä. Niitä ennen ehtii tapahtua paljon ja vielä enemmän ennen sitä kuin edes nähdään Tappara & Ilves playoffeissa.”
Ilves-fani: “Asia kunnossa. Lupaan palata muistuttamaan sinua tästä asiasta, kun Ilves on harjannut Tapparan ulos playoffeissa.”
Minä: “Selvä. Oikeuttaako tämä minut palaamaan sinun suuntaasi asiaan, jos Ilves harjataan playoffeissa ylipäätään?”

No juu. Asia jäi kesken enkä ikinä saanut vastausta tuohon. Tiedä sitten pitäisikö nyt kohta puoliin palata asiaan siitä, kuinka Ilves harjaa Tapparan playoffeissa. Ensin tarvis päästä yrittää ennen kuin puhuu :slight_smile:

67 tykkäystä