Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Niin, eli jos vedetään vierasottelussa ~80 minuuttia omalle joukkueelle chanttejä ja kannustusta ja joku pari minuuttia vastustajalle, niin pääasia on vastustajan mollaaminen? Ok.

Voi kuule, suosittelen kulttuurimatkaa ulkomaiseen urheilutapahtumaan (pl. Yhdysvallat ja Kanada) tulkin kanssa. Voisit järkyttyä. Täällä on kyllä hyvin pientä vielä edes tämä huutelu.

Kuka tässä nyt on uhriutunut :smiley: Sanoin, että hauska chantti, kiva kun oli vastakkaisasettelua sillä puolen. En muuta. Ei minua ainakaan tässä tapauksessa pätkän vertaa kiinnosta, jos “iso massa on meitä vastaan” tms.

Provosoiva chantti ei oikein toimi, jos siinä ei saa provosoida. En usko että yksikään lahtelainen menetti tässä nyt yöuniaan. Kaikki kuitenkin varmasti tietävät, että kaikki Lahdessa eivät oikeasti narkkaa.

Tähän vastasinkin jo, mutta tosiaan +80 minuuttia vedettiin jälleen chanttejä omille parin tunnin matkustamisen jälkeen, eli eiköhän se omien kannustaminen kuitenkin ole edelleen lähtökohta. Vastustajan provoaminen siinä sitten lisämausteena vastuksesta ja ottelusta riippuen, mutta kyllä varmaan 90% tämänkin kauden matseissa ollaan vedetty koko peli ilman yhtäkään vihachanttia vastustajalla, joten kyllä se omien kannattaminen usein riittää.

Tässä nyt tällainen vastauspaketti, neljässä tunnissa kun on kerennyt useampi vastaus tulla viestini loppukaneetista huolimatta. Kaikki ovat oikeutettuja mielipiteeseensä, varmasti myös minäkin, vaikka se eroaakin massasta. Enkä sitä kirjoittaessa ajatellutkaa, että se suurta kannatusta saisi.

Tosiaan myös lahtelaisilla oli useampaakin chanttia meitä kohtaan, joten eipä sielläkään tuo tainnut ihan hirveästi harmittaa. Virkavaltaa on tarvittu tässä sarjassa ainoastaan yhden hyvin humaltuneen mieshenkilön kyyditsemiseen ja hyvä niin. Siitäkin täällä maalailtiin piruja seinille.

Kaikki kaikessa tämä on minun mielipiteeni, en edusta ketään enkä mitään, eikä tosiaan tämän pohjalta voi yleistää, että kaikki Ilves kannattajat olisivat idiootteja, joiden mielestä mm “kaikki lahessa narkkaa” on hauskaa ja hyvää kannattamista. Vain Salmela61. Meitä mahtuu moneen junaan.

Mukavaa kevättä kaikille, kivasti näyttää aurinkokin jo paistavan pitkin päivää :slight_smile:

11 tykkäystä

Jos ulkomailla perseillään niin se ei ole tekosyy perseillä täällä.

Tässä olisi hyvä idea. Mitä jos jätettäisiin provot kokonaan provoilematta?

25 tykkäystä

Olisi hyvä idea, mutta kun ei nuo voi. Aina pitää jotakuta provota ja mollata.

6 tykkäystä

Eikös tämä ole ihan tyypillistä Osastoa. Toki kyllä useammankin mielestä on mukava nähdä vastakkainasetteluja peleissä, kunhan ei liiallisuuksiin mennä.

En näe miksi vastustajalta pitäisi poskeen pelissä ottaa ja huudella kuinka rakastaa vastustajaa ja peliä ja elämää ja säätä ja kuuta ja aurinkoa.

1 tykkäys

Tämä on taas mielenkiintoista että jos huonoa käytöstä ei saa yleistää kaikkiin. Kuitenkin samassa viestissä sanotaan että käytös oli hienoa eikä mitään ongelmaa. Niin tässä haiskahtaa pieni ristiriita. Huonoa käytöstä ei saa yleistää mutta käytössään ei ollut huonoa eikä sitä saa yleistääkään.

Tämä on todella yleinen erikoisuus Suomalaisessa toiminnassa toki muutenkin puolustellaan huonoa käytöstä ettei se ollut huonoa ja heti sanotaan että ainakaan sitä ei saa yleistää. Minä en ymmärrä mitä pahaa on hyvän käytöksen yleistämisessä. No samapa tuo ja loppuun itse aiheeseen onpahan taas kerran täysin ala-asteen hiekkalaatikko tason huutelua ketjun aiheen porukalta.

1 tykkäys

Onko ”Lahdessa narkkaa kaikki” asiallinen, hyvällä tavalla provosoiva huuto? :grin:

Ettekö oikeasti keksi mitään lätkään liittyvää?

23 tykkäystä

Ei tietenkään. Pointtina oli vain se, kun joku sanoi tuossa että “hävettää olla suomalainen”.

Jonkun mielestä huonoa käytöstä, minusta ihan hauskaa. Se oli siinä ideana. Eli turha yleistää, että minun mielipiteeni olisi joku yleinen Ilves kannattajien mielipide. Ei ole.

Eihän se nyt mikään kovin asiallinen tietenkään ole. Silti ihan hauska, eikä nyt mikään älyttömän törkeä kuitenkaan.

Mutta joo, ensi kerralla huudetaan “Pelsu on huono jäkikses!”

1 tykkäys

En ole koskaan kuulunut yhdenkään fanikatsomon vakkareihin, mutta eikö chanttia voi tehdä omista, positiiviseen sävyyn? Tämä tietysti kysymys myös Sinioransseille omista käytänteistänne?

Huvittavaa, mutta mainitsemasi esimerkki on enemmän kiinni asiassa nimeltä jääkiekko, kuin katsomossa kuultu ja täälläkin keskusteltu huuto.

Nykymaailmassa ihmettelen tätä, miten toisen alaspainaminen on tärkeämpää kuin omien nostaminen ylös :man_shrugging:

19 tykkäystä

Perustele minulle, mikä tässä on hauskaa? Kummeli on hauskaa, kainalopierut on hauskoja. Se, että Ilveksen fanikatsomo huutaa koko kaupunkia ja sen asukkaita pilkkaavaa chanttia ei ole hauskaa. Tai sitten mun huumorintaju on vaan huonompaa.

23 tykkäystä

Onhan tuo hieman samalla tavalla hauskaa kuin pissa-kakka -huumori

1 tykkäys

Tuon chantin “järkyttävyydestä” kertoo se että vain tällä palstalla siitä ollaan pyöristytty.

4 tykkäystä

Itselläni ei ole taipumusta nimitellä ketään narkkareiksi. Se että se on Ilveksen faniporukasta hauskaa ja ilmeisesti kepeää, kertoo mielestäni enemmän.

37 tykkäystä

Varmaan tyhmä kysymys mutta ketä tuolla chantilla kannatetaan? Eikös se ole yleensä näiden chantien idea?

6 tykkäystä

Ette sitten muuta keksinyt. Kyllä kaikennäköstä typerää chänttiä on aina faniporukoilla mutta tämä on kyllä ihan siellä kärjessä. Menitte sitten haukkumaan koko kaupungin ihmiset narkkareiksi.

Nyt täytyy kysyä että miksi? Nyt en ymmärrä mikä hyöty tuosta oli.

3 tykkäystä

Tämä on minusta sellainen asia mikä nyt otetaan hieman turhan kirjaimellisesti, kyllähän kaikki tapparalaisetkin leimataan huumorilla mouhijärveläisiksi vaikka se nyt lienee selvää että suurin osa meistä on Tampereelta. Paljon lievempi minusta tuollainen yleistys on kuin leimata jokin yksittäinen henkilö narkkariksi jos näitä järjestykseen edes tarvitsee laittaa.

2 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkälainen oli Lahtelaisten viha chantti teitä kohtaan?

Ihan villi idea, voisiko huutaa vaikka ”Ilves on paras” tai jotain muuta vastaavaa omaa joukkuetta kannattavaa viestiä?

14 tykkäystä

Todella kyseenalaista kannattamista. Yllätyksenä ei tule että olet puolustelemassa Ilvesperhettä :green_heart:

5 tykkäystä

Itsellänikään ei ole tapana huudella “haista ■■■■■■■ Kaukokarille tai muille tuomareille. Silti eräskin kannattajaryhmä on sellaiseen tällä kaudella jo “sortunut”. Nykyaikaisen euroopasta rantautuvan kannattajakulttuurin ei ole tarkoituskaan olla salonkikelpoista ja tämä ilmiö voimistuu kokoajan vuosi kerrallaan myös täälä pimeässä pohjolassa. Tulet kyllä huomaamaan mikäli urheilua seuraat jatkossakin.

Yleensä toki, mutta ei tietenkään aina. Chantteja voi käyttää mihin tarkoitukseen melkeimpä vaan, vain taivas on rajana.

3 tykkäystä

En minä sitä asiaa aivan näin koe, toki puolustin sitä että ipalaisilla on oikeus täällä sanoa mielipiteensä ilman että saavat osakseen mitään ad hominem-nimittelyjä tai yleistämistä mutta omia näkemyksiäni minä täällä jaan enkä mitenkään erityisemmin myötäile mitään leiriä, toki katson maailmaa jossain määrin värilasien läpi. Kovinkaan voimakkaasti en mitään peukutusta edes jaellut koko kohua herättäneelle chäntille tai vastaavalle toiminnalle vaan lähinnä puutuin yksityiskohtiin jotka ovat mielestäni herättäneet ylireagointia. Mm. Sinioranssien ketjusta voi lukea että olen myös useasti puolustellut “Tapparaperhettä” kun on ollut kyse siitä että meikäläisten chänttäilyä tjms. toimintaa on pidetty sopimattomana.

1 tykkäys