Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Tähän käynee tämä legendaarinen kuva kun LeBron James tekee historiaa. Paras oli se kun verrattiin kuvia näistä ennätysheitoista kun Michael Jordan teki historiaa, toki se oli ennen älypuhelimia.

4 tykkäystä

Kunhan ei päädy meemiksi.

Ihan ilman mitään viisastelua, ookko tietoinen että pelit televisiodaan? Ei tarvitse vastata.
Tavallaan olet kyllä oikeassa mutta ei toimi kyllä enään tässä maailmassa.

1 tykkäys

Tässä on kyllä erittäin hyvä pointti :point_up_2: Moni ei uskalla kannustaa fanikatsomossa saatika edes mennä sinne ja tämä ei varmasti auta asiaa :joy:

1 tykkäys

Saanen olla eri mieltä. Väitätkö että se on sama asia jos joku sun vieressä fanikatsomossa ottaa videota susta vai että olet cmoren lähetyksessä väkijoukon keskellä jolloin fanikatsomo ei edes näy koko ajan lähetyksessä?🫨

7 tykkäystä

Minä en tykkäisi ja pidän tuota erittäin typeränä toimintana. Oli laillista tai ei. Jos toista kuvaat, niin kysy lupa. Puhumattakaan että jaat kuvia someen.

Kamalan monta viestiä taas yksinkertaisesta asiasta. Tottahan se on kaikissa live-tapahtumissa (konsertit, pelit, jopa perhejuhlat), että ihmiset keskittyvät aivan liikaa kännykällä kuvaamiseen ja siitä seuraavaan jakamiseen itse tapahtuman sijaan. Muusta näpräämisestä puhumattakaan.

21 tykkäystä

Unohtui ainakin yksi…Saatko sotkea ympäristöä tarroilla? - Et saa, se on rikos…

3 tykkäystä

Saattaa tietysti olla että oma asenteeni nykyään kuvaamiseen on hieman vääristynyt.
Töissäni minua seuraa 3valvontakameraa, koneessa 2erilaista valvontajärjestelmää ja toisinaan esihenkilö seuraa puhelin kädessä kokopäivän mitä teen :smiley:
ja palaverit voisi hoitaa varmaankin Tiktokissa kun kaikki ilmeisesti on siellä nykyisin ja muu viestintä niillä katoavilla videoilla.
Jotenkin näen asian niin että on se ja sama kuvaako hallin valvontakamera, MTV vai joku TikTokki 10sekkaa sua tai tunnin. Väärällä hetkellä raavit itseäsi takaa suu auki niin olet nettimeeni joka tapauksessa. Siihen että fani katsomo ei näy lähetyksessä kokoaikaa, jos joku kuvaa sua fanikatsomossa 2.5tuntia niin eikös se täytä jo jonkin häirinnän määritelmän ja itse kävisin ihan kysymässä kuvaajalta mikä juttu.

Asia mitä en myöskään ymmärrä on se, että miksi joku näkee edes tarvetta julkaista nettiin videoita, joissa esimerkiksi 10-20 äijää heiluu ilman paitaa?

4 tykkäystä

Melkosta porua. Jos sun toiminta ei kestä, että joku näkee sen some videolta, niin kannattaa enemmän miettiä, että onko omassa toiminnassa jotain vikaa vai kuvaajassa. Julkinen paikka ja silleen. Jos astut julkiselle paikalle, niin siinä on riski tulla kuvatuksi.

Toisessa ketjussa toivotaan kannattajakatsomoa kuvaamaan omaa kameraa, että saadaan aitojen fanien reaktiot talteen… Pitäisikö dancecam kieltää, tai yleensäkin katsojien kuvaaminen ottelun aikana…?

Jokaisella on oikeus kannattaa omiaan omalla tavallaan. Arvostan erittäin korkealle tämän hetken SO toimintaa ja omistautumista. Itse tykkään katsoa peliä puhelin taskussa taputtaa muun yleisön tahdissa, mutta en esim halua osallistua chantteihin.

2 tykkäystä

En ymmärrä nykyaikaa et miks sitä puhelinta pitää kokoajan käyttää. Sen energian voisi keskittää kannattamiseen! Osastolle :+1:t3: tiedotteesta/toivomuksesta.

16 tykkäystä

Itse en ainakaan näe mitään vikaa omien kannattamisessa ja hauskan pitämisessä. Kuten edellisessä viestissä sanoin, en ymmärrä miksi joku näkee tarvetta näitä videoita julkaista/sellaisia edes kuvata.

1 tykkäys

Tässä voidaan kärjistää asioita kahteen vaihtoehtoon.

A) Porukka kuvailee ihan kaikkee ja samalla tapetaan tunnetta kannattamisesta, kun joutuu kokoajan miettimään mitä seuraavana aamuna näkee itestään somessa.

B) Puhelimet pysyy taskussa ja kaikki fokus sekä energia laitetaan seuran tukemiseen kentällä ja hauskanpitoon katsomossa.

Ei kukaan baarissakaan ole kokoajan kuvaamassa toisten hauskanpitoa ja julkaisemassa sitä someen.

18 tykkäystä

Ihan hyviä pointteja, mutta kyllähän noita noloja juttuja baareistakin maailmalle lähtee, kysyä voi vaikka Jonne Virtaselta.
Mitä jos tässä takana onkin, ettei julkisuuteen pääse vahingossakaan mitään hölmöilyjä?

3 tykkäystä

Sitaatti A) Porukka kuvailee ihan kaikkee ja samalla tapetaan tunnetta kannattamisesta, kun joutuu kokoajan miettimään mitä seuraavana aamuna näkee itestään somessa.

Kuten sanoin, vaikka kukaan katsoja ei kuvaisi, niin silti kaikki tekemiset voi nettiin ja someen.

Sitaatti B) Puhelimet pysyy taskussa ja kaikki fokus sekä energia laitetaan seuran tukemiseen kentällä ja hauskanpitoon katsomossa.

Vois, mutta ei oo pakko. Kuten sanoin kaikilla on oikeus kannattaa kuten haluaa riipppumatta siitä missä katsomossa on.

1 tykkäys

Tämä kaikki olikin vain toivetta, eihän tuolla ketään pakoteta laittamaan puhelinta pois, mutta eikö sitä peliä olisi mukavampi kattoo omin silmin kuin pienen ruudun läpi? Olet kuitenkin maksanut lipusta niin jos pitää kattoo puhelimen läpi niin eikö ole sitten sama jäädä kotiin ja katsoa peli puhelimesta?

No kukin tavallaan :joy:

11 tykkäystä

Siis eihän toisen läheltä kuvaaminen ilman lupaa koskaan ole kunnioittavaa, enkä ymmärrä mitä tekemistä sillä on kannattamisen kanssa?

Ihme taistelu täällä on saatu yksinkertaisesta asiasta ja hyvästä viestistä minkä Osasto (toki todella kulmikkaasti viestien) halusi antaa - matsista ja sen tunnelmasta nautit varmasti enemmän kun uskallat heittäytyä ja kun seuraat tapahtumaa. Ihan sama juttu on keikoillakin. Esim. yksi maailman suurimmista rap-artisestia, Kendrick Lamar, pyytää ihmisiä jättämään puhelimet taskuun keikan ajaksi. En minäkään halua että joku tulisi kuvaamaan mun naamaa jossain keikalla.

Ja @Miku niin lähteekin, mutta eriasia on onko se koskaan sen kohteelle mukavaa/onko se ollut tarpeellista? Mielestäni ei. En ymmärrä miksi tästä pitää näin vaikea juttu tehdä :smiley:

Tuntuu että ihmisillä on jotain jäänyt hampaankoloon (esim. lippujen heiluttelusta) ja nyt pitää heti kokeilla päästä ”näpäyttämään” Osastoa tai sinioransseja. Väsynyttä.

3 tykkäystä

“Ja @Miku niin lähteekin, mutta eriasia on onko se koskaan sen kohteelle mukavaa/onko se ollut tarpeellista? Mielestäni ei. En ymmärrä miksi tästä pitää näin vaikea juttu tehdä :smiley:

Mun mielestä kaikki pitäisi lähteä omasta käyttäytymisestä. Jos oot pelle ja käyttäydyt kuin pelle ja joku sen kuvaa, niin onko se silloin sen kuvaajan vika?
Kyllä hölmöilijän pitää itse kantaa vastuunsa tekemisistään.
Esitän siis sinulle saman toteamuksen, miksi tästä pitää tehdä niin vaikea juttu?

2 tykkäystä

Näinkö ajattelet SiniOranssien toiminnasta? Vai onko tässä ny joku lanka josta en saa kiinni?