Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Tervetuloa maailmaan, jossa Ilves ei enää ole pieni ja sympaattinen haastaja vaan iso ja rikas ostojoukkue, jonka kaikkea toimintaa tarkastellaan kriittisemmin. Tällä puolella aitaa siihen on totuttu ja mediasta saatu lukea milloin mitäkin. Tuo kirjoitus on karua luettavaa, toivottavasti ei tarvitse tuollaista Tapparasta. Ja jos tarvii, niin kyllä mä häpeän.

70 tykkäystä

Eiköhän kannata luovuttaa vielä kun on suht koht pää pinnalla ja rauha maassa.

Tarkoituksenmukaisestihan itse valitsit topiikista ne sivuseikat ja ohitit sen pääpointin. Pääpointti tuntui vain herättävän harmistusta kun moisesta käytöksestä kirjoitetaan, ymmärtääkseni ei saisi vaan pitäisi painaa se pää pensaaseen ja ainoa tuomitsemisen arvoinen seikka on se että siitä kirjoitettiin.

Yleensä se oman pesän tutkiskelu on nimeonomaan se vaikein laji, tässä siitä malliesimerkki. Mutta niiden virheiden myöntäminen olisi kuitenkin se lähtökohta siihen että asioille saataisiin tehtyä jotain (tämä ei siis henk koht nyt koske pelkästään sinua vaan laajempaa kuvaa). Tuomitsen itse nuo Tapparan kohellukset ja niistähän on olleet omat keskustelut, niihin vetoaminen tässä on kuitenkin aika turhaa.

Ei siinä, jätän aiheen itse tähän ja toivottelen mukavia keväänjatkoja naapuriinkin. Turhaan tästä kinaamaan alkaa :slight_smile:

5 tykkäystä

Ja IFK.

Ikävä kyllä Tapparan puolellakin alkanut tietty porukka hölmöilemään. Onneksi Tapparan taustahenkilöt eivät tällaista touhua halua katsella ja kuulla.

2 tykkäystä

Tämähän se jutun juoni onkin. Minä en ymmärrä miksi toimittajan on buustattava luomaansa narratiiviä asioilla jotka ovat tapahtuneet kauan sitten ja täten jo käsitelty. Hautakynttilät seuran toimiston edessä eivät esimerkiksi millään tapaa liity tämän kauden tappouhkaus-caseen, mutta silti se piti nostaa mukaan jotta varmasti välittyy viesti kuinka turvaton paikka Ilves on.

Mielestäni asioista voisi uutisoida fiksummallakin tavalla kun nostaa esiin yksi asia tuolta, toinen täältä ja kolmas tuolta -tavalla.

3 tykkäystä

Sen takia, että ilmeisesti meno jatkuu samana vielä vuosikausia myöhemminkin. On ihan luonnollista niputtaa yhteen kaikki saman viitekehyksen sisällä tapahtuva saman suuntainen toiminta.

29 tykkäystä

@TRE1931 mistä sinä tiedät mitkä on tapahtunut ja milloin? En auo päätä vaan kysyn.

Olin 3 vuotias näiden “15v sitten tapahtuneiden tapahtumien” aikaan niin en tierä

Mulla on kyllä käynyt uskomaton tuuri… Nimittäin siinä, että kun 85 prosenttia Ilves henkisistä ihmisistä on psykopaatteja, hulluja, idiootteja, vajakkeja ja muita ihmeellisyyksiä, niin omaan varsin laajaan Ilvestä kannattavaan ystäväjoukkooni ei ole ajautunut ainuttakaan näistä. :pray:

15 tykkäystä

Sama! Kaikki tuntemani Ilves-fanit ovat mukavia tyyppejä, ja korkeintaan armontonta turhautumista on havaittavissa kun kiekosta tulee puhe. Sitten vielä täällä foorumilla vaikuttaa olevan fiksuja tyyppejä moninkertaisesti verrattuna niihin pariin trolliin, jotka täältä on pois heitetty.

2 tykkäystä

Eiköhän täälläkin kaikki sen tiedä, että kysymys on vain pienestä osasta porukkaa. Mutta se on jäänyt vähän auki, että onko nää kuitenkin niitä ultra-kannattajia, jotka siellä osaston keskellä seisoo. Niitä, jotka ovat hyvin väkivaltaisen oloisia ihan tuolla Ilveksen nimeä kantavalla palstalla ja myös hallissa niitä kohtaan, jotka vääränvärinen huivi päällä meinaa eksyä väärän katsomoon. Onko näihin siis puututtu tarpeeksi selvin tavoin?

4 tykkäystä

Tätä porukkaa ihmettelen. Muutama vuosi sitten lopetin paikallispeleissä käymisen, kun näiden uhoaminen käytävällä alkoi siinä määrin kiertämään sielussa. Itselläkin yli puolet ystävistä ilvesläisiä, muuta noita “brittifutisfaneja” en kyllä kestä katsella.

10 tykkäystä

Sama, mutta toisaalta heillä kaikilla on yhteinen tekijä, että jossei olla ylivoimaisessa sarjakärjessä ja kaikki pelit pääty 5-0 Ilvekselle, niin negaation määrä on valtava. Jotenkin se ominaisuus paistaa heissä läpi, kun puhutaan jääkiekosta. Ei ymmärretä, että vastustajakin voi olla hyvä ja sarja on tasainen. Muuten ovat kyllä mukavia.

Puolison asiakas on kotoisin Tšekeistä ja hänen suomalainen miehensä kannattaa Ilvestä ja hän siinä mukana, kun jääkiekosta muutenkin tykkää. He olivat katsomassa ratkaisu puolivälierää ja asiakas kertoi, että jo ennen peliä tunnelma oli aivan erilainen kuin runkosarjassa ja se paine tuntui olevan koko Areenalla. Pelin edetessä tilanne vain paheni, vaikka Ilves meni heti ensimmäisellä minuutilla johtoon.

6 tykkäystä

Ehkä noita edellä mainittuja onkin 85prosentin sijasta 41 prosenttia?

Pakkaan veitseni ja poistun, mukavaa kevättä kaikille.

5 tykkäystä

Heitä taitaa nykyään olla vähän siellä sun täällä, useampien seurojen kannattajissa. Ihan asiallinen kysymys olisi, että ovatko he vain ilmestyneet sinne seisomakatsomoon kuulumatta ainakaan näihin isoihin ja julkisiin kannattajaporukoihin? Saman kysymyksen voisi esittää toki muillekin seisomakatsomoille.

2 tykkäystä

Parempi kysymys on että ovatko he edes jääkiekkofaneja vai onko heillä keskiössä pelkästään se, että pääsevät rähisemään?

10 tykkäystä

Vaikka ymmärränkin täysin pointtisi niin näin karrikoidusti tottakai siinä omassa kuplassa elävät ovat aina niitä fiksuimpia ja asiallisimpia ihmisiä. Jos käyt kysymässä vaikka ISIS terroristeiltä ovatko heidän ystäväpiiriinsä kuuluvat ihmiset idiootteja ja väärässä ajamassaan agendassa niin eiväthän he sitä niin koe.

Jos kaikki ympärillä huutelee mouhoista ja kirveestä perseessä niin kai sitä kuvittelee, että se on ihan normaalia käytöstä ihmisillä.

3 tykkäystä

Päin vastoin, kuten Aamulehden jutun otsikossakin lukee, kyseessä on pieni porukka.

Näistä kommenteista päätellen on sitten toinen suurempi porukka jota tämä käytös ei näytä hetkauttavan lainkaan. Kai siellä heräsi edes jonkinlainen huoli siitä että teidän kannattaman seuran pelaaja/t joutui tuollaisen käytöksen uhriksi?

Mitä tässä yritän miettiä on se, miksi kaikkien tärkeimpänä pidetään sitä ettei kannattajien maine “mene pilalle”, eikä sitä että varmistettaisiin että tuo käytös loppuu ja pelaajat saavat tehdä työtään Ilveksessä ilman tuota törkeää kohtelua.

Eihän pienenkään porukan voi antaa terrorisoida pelaajia, sille pitää laittaa stoppi.

8 tykkäystä

Eipä taida olla urheiluseuraa jonka historiasta ei löydy nippua häiriökäyttäytymistä kun ottaa aikahaarukaksi tarpeeksi pitkän ajan.

“Sama meno vain jatkuu” kuulostaa siltä kun tälläiset tapahtumat olisivat jokin normi. Ehkäpä euroopan isoissa futis-sarjoissa asia on näin, mutta ei meillä suomessa.

Mun yksittäisenä ihmisenä on vaikea tuohon pahemmin vaikuttaa. En mä sitä hyväksy, mutta en mä myöskään osaa, enkä edes jaksa alkaa kampanjoimaan mitenkään sen loppumisen puolesta. Jos joku mun tuttu tai joku muu kertoisi, että on esim. uhkaillut jotain pelaajaa, niin kertoisin kyllä mielipiteeni asiasta ja käskisin laittamaan valoja päälle.

Minua itseä kiinnostaa, että miksi aamulehti koki nyt tarpeelliseksi tehdä tälläisen jutun? Onko tappio aiheuttanut jonkun uuden skandaalin ja päätettiin nostaa kaikki vanhatkin esiin… Vai onko nyt vaan muuten mukava potkia jo muutenkin kanveesissa olevia ilvesläisiä? Ja siis muuten on kyllä varmaan ihan hyväkin, että noita asioita nostetaan pinnalle, jotta vastaava toiminta loppuisi. Tämä ajankohta vaan ihmetyttää. Toki johan tässä muutenkin tulee raippaa oikealta ja vasemmalta, niin ihan sama… Sinne vaan jononjatkoksi.

3 tykkäystä

@TRE1931 myös sinulle.

Eikös tässä nyt Aamulehti kirjoita täysin uudesta tapauksesta? Tai siis nyt on joku uusi (vanha) pelaaja halunnut tuoda julkisuuteen oman kokemuksensa. Tuo mainitsemanne tappouhkauskin kirjoitetaan jutussa näin:

Tämän vuoden tammikuussa puolestaan yksi Ilveksen pelaaja sai tappouhkauksen puhelimeensa. Hän huomasi sen liigakamppailun jälkeen.

Eli tämä uutinen kokonaan uusi juttu eikä liity tuohon tappouhkaukseen ja sen yhteydessä toimittaja on nostanut näitä vanhojakin tapauksia esille.

10 tykkäystä