Son poijat semmonen homma, että toisen omaisuus on toisen omaisuutta ja siihen ei asiattomasti kosketa. Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää?
Tarrojen siivouksenkin maksaa aina joku, oli se sitten yksityishenkilö tai yhteiskunta. Ei nämä Sorinkadun pylväisiin liimatut “Osasto 41” ja “110% anti-Tappara” -tarrat mitenkään hienoja minusta ole. Ja mielipiteeni on sama, vaikka siellä olisi anti-Ilves -tarroja.
Menkää Hakametsään katsomaan missä kunnossa on Ilveksen pääty. Joku fiksu on sieltä koittanut pahimpia insestitarroja poistaa, mutta ei tuo voi olla kenenkään järkevän ihmisen mielestä kaunista ja hienoa kulttuuria.
E. Sori @jii ei ollut sinulle tarkoitettu, vaan yleisesti kaikille.
Kyllä meilläkin lapset tarroja liimaili mitä erillaisiin paikkoihin kun olivat alle 10 vuotiaita, mutta kyllä se sitten loppui kun vähän aikuistuttiin teini ikään mennessä. Tuolla Ilves leirissä liimailu vissiin siirtyy sukupolvelta sukupolvelle jos se ei tunnu ikinä loppuvan.
Insestitarroja? Nämä liittyvät villinä veikkauksena jotenkin Tapparaan, kenties Mouhijärvikin mainittu? (Joo, luin vasta nyt ensimmäisen kerran näistä, pahoitteluni.)
Asustelin melko pitkää tuolla Euroopan maissa, ja totta puhut: kehityskulku on identtinen. Suurempaan joukkoon mahtuu monenlaista. Tosin sielläkin ne aikuiset ihmiset, jotka eivät pysty hallitsemaan käytöstään kun tulee vastaan keskimääräistä suurempi tunne, eivät näytä edustavan ns. terävimpiä kyniä. Kynän tylsyys tuntuu vaikuttavan myös kykyyn reflektoida ja korjata omaa toimintaa.
Se että tunne vie, tai Euroopassakin tehdään näin, ei anna anteeksi mitään. Jos roolimallina on joku brittiläinen kolmannen polven työtön väkivalta-John, niin minkäs teet, mutta ei sitä ympäristön tarvitse hyväksyä.
Mitä tulee kitkemiseen, niin ensimmäinen askel voisi olla monesti jo ehdotettu ja toivottu lausunto Ilveksen toimistolta tyyliin: Lakatkaa nyt jumaliste toi urpoilu ja säätäminen, ku tässä alkaa olla vähän seuran ja peruskannattajienkin maine vaakalaudalla.
Lienee turha toive, ja ainakin omalta osaltani alkaa tuntemani suuri arvostus Ilveksen uskollisia kannattajia, seuran historiaa ja uutta nousua kohtaan olla syöty.
Jossain määrin ymmärrän naapurin ahdinkoisia kanssaihmisiä. Asettukaa heidän sijaan; pitää olla suunnilleen 60-luvulla syntynyt että muistaa tai edes osasi nauttia ainoasta mestaruudestaan Liigassa. Se ahdistaa kun Tappara on urheilullisesti ja taloudellisesti selvästi edellä. Jos me oltais samassa asemassa oltu vuosikymmeniä, tarrojenliimailijoita, roskisgate- ja lipun heiluttamattomuudesta mielensä pahoittajia löytyisi varmasti. Toki se vaatii tuollaisen sukupolvelta toiselle heittopussina olemisen.
Miksei sitä keskieurooppalaisten ääntä ja visuaalisuutta voi saada ilman, että tulee noita typeriä vinkeitä? Ei kai ne kaksi asiaa kuitenkaan toisiaan vaadi.
Jos Hautamäelle on iso ihmetys että meitä on tulossa joka paikalliseen yli 400 niin voi lopettaa noi puheet “halusta kehittää kannattajakulttuuria”. Neuvotteluja on käyty ja kaikki Tapparan teot ovat menneet huonompaan suuntaan. Se että Tappara haluu mieluummin rahastaa näillä penkeillä meidän takana on heidän päätös, mutta me ei olla onneksi velvollisia maksamaan niin huonosta palvelusta. Tässäkin tulee tämä ylikulutettu sanonta, mutta asiakas on aina oikeassa.
Asiakas ei kyllä tuossa mielessä ole aina oikeassa. Jos tapahtumassa tai tilassa ei noudateta sääntöjä niin kyllä siinä oikeassa on joku muu kuin se joka sekoilee, häiritsee muuta, hajottaa paikkoja, käyttäytyy huonosti jne.
Koitappa mennä kauppaan heittelemään tavaraa hyllystä lattialle ja huutamaan hv:ta ja uhkailemaan ihmisiä niin veikkaan että aika nopeasti päädyt putkaan.
99% tilanteissa asiakas on todellisuudessa väärässä. Myyjä vain myötäilee. Te ette todellakaan ole arvokkaampia kuin pyörätuolissa istuvat. Itseasiassa teette kokoajan niistä vielä arvokkaampia. “Ne tekee sen ihan itse”
Edelleen, Ilves myy istumapaikat siihen vierasjengin seisomakatsomon taakse paikallisessa. Eli mites tämä nyt sitten eroaa Tapparan vastaavasta? Onko Ilveksen kannattajat kotenkin mahtavampia ja tärkeämpiä, että heidän tieltään pitää raivata mahdolliset kausarilaiset ja pyörätuolipaikat, mutta Tappara-fanien tieltä ei. Itsekkyys, siinä on kyllä ärsyttävä ominaisuus ihmisessä.
Tyhmä kysymys. Nehän keksi jääkiekon.
Vaikka kannattavatkin jalkapalloseuraa. ![]()
Hyvä että on neuvoteltu mutta miten ovat menneet huonompaan suuntaan? Ajattelin että joko tilanne vain pysyisi samana tai sitten annettaisiin enemmän paikkoja jne. niin kuin vaikka tepsiläistenkin kanssa.
No jos asenne on neuvotteluissakin tuo sama niin en yhtään ihmettele että menee taaksepäin. Vissiin kohta pitäisi antaa liput ilmaiseksi että herrat tulevat meidän kotipeliin pitämään tuota ylivoimaista kannatustaan. Tällä pelastetaan meidän kiekko hartaushetket hiljaisuudelta ja tuodaan lutuurin ilosanomaa myös meille naapureille. Onneksi meillä on täällä liigassa tuo Osasto opettamassa kannattamista.
Ei todella. Tuo porukka on ainoa syy, että olen jättänyt paikallispelit kotisohvapeleiksi.
Alaikäisen seuralaiseni töniminen viime kaudella (ilmeisesti) Tappara-kaulahuivin vuoksi oli sellainen kokemus itselle, että hetken meinasi “hihna luistaa”.
Tämä, edelleen, kaikella ystävällisyydellä ja kunnioituksella. Mun on nyt vähän vaikea hahmottaa, minkälaisella syvyydellä tätä keskustelua käydään, koska sanoit aiemmin, että et ole itse ollut käymässä neuvotteluja Tapparan kanssa ja kuitenkin nyt annat nyt sen vaikutelman, että tiedät kuitenkin, minkälaisia neuvotteluja on käyty. Olettakaamme, että sulla on ensikäden tietoa, joten kysyn ihan mielenkiinnosta vielä:
-
Mistä Osasto on neuvotellut Tapparan kanssa? Minlälaisia ehdotuksia, edellytyksiä ja lupauksia on annettu puolin tai toisin? Jos neuvottelut ovat luonteeltaan luottamukselliset tai siinä vaiheessa, että ulospäin ei kannata puhua, niin sitten toki ei tarvii kertoa.
-
Mitkä ovat konkreettisesti kaikki ne lupaukset ja/tai tai teot, jotka Tappara on rikkonut ja jotka ovat vieneet tilannetta huonompaan suuntaan? Toistaiseksi en ainakaan itse ole kuullut mitää oikeasti konkreettista tämän suhteen, joten hirveän vaikea uskoa väitteitä ja vielä vaikeampi ottaa niihin kantaa. Jos minun kannanotoillani nyt mitään merkitystä onkaan.
-
Sekö tässä hiertää eniten, että Ilveksen vierasseisomakatsomon takana on paikallispeleissä penkkirivejä, joille on myyty istumapaikkoja? Toisin sanoen seisomakatsomo on liian pieni tarpeeseen nähden? Vai se, että ei saa heiluttaa lippuja? Vai molemmat? Vai jokin muumikä?
Tuosta “asiakas on aika oikeassa” ajatuksesta sanoisin, että kyllä ja ei. Lähtökohtaisesti tuotetta tai palvelua myytäessä asiakas ja hänen tarpeensa ovat aina keskiössä. Mutta kun tulee yleisötapahtumaan asiakkaaksi, on varmaan ihan hyvä muistaa, että sinä et ole siellä yksin. Toisin sanoen sinä ja sinun tarpeesi ovat tärkeitä, mutta VAIN sinä ja sinun tarpeesi eivät ole tärkeintä. Paikalla on noin 13000 muuta asiakasta, jotka ovat ihan yhtä tärkeitä kuin sinä.
Isoon yleisötapahtumaan osallistuminen maksavana asiakkaana onkin aina jonkinlainen riskisijoitus, koska tapahtumanjärjestäjän vastuulla on palvella montaa erilaista asiakasta erilaisine tarpeineen yhtä aikaa. Tämä täytyy vaan hyväksyä. Jos ei siihen pysty, niin sitten täytyy miettiä, onko palvelu sijiottamisen arvoinen. Tai onko tapahtuma kuitenkin niin arvokas, että siihen osallistuu siitä huolimatta, että kaikki toiveet eivät toteudu. Tämä ei toki tarkoita, etteikö tapahtumaa ja myytävää palvelua voitaisi ja pitäisikin kehittää, mutta joku suhteellisuudentaju on parempaa palvelua jahdattaessa hyvä säilyttää.
-Tappara ei minun mielestä tunnu itse olevan kovin keskustelu haluinen esimerkiksi paikallispelissä estivät meiltä kohtuuttomasti bändiksen, pienet ja isot liput eivätkä he halunneet paikanpäällä puhua tilanteesta. Myöhemmin sitten oli kätevä syyttää järjestyksenvalvojia omista typeristä säännöistä kuin itse ottaa vastuuta.
-Ihan viime kauteen verrattuna Tappara on pienentänyt meidän seisomakatsomon naurettavan pieneksi ja kieltänyt lippujen liehuttamisen pelin aikana
-Kyllä tahdomme stondiksen olevan Ilveksen kotipelien tasolla koon ja sääntöjen suhteen
Tähän täytyy sanoa että minua hieman hiertää tämä ajattelutapa että haluamme muka tahalteen häiritä pyörätulipaikkoja. Onko silti kohtuutonta vaatia 13k kapasiteetin huippuolosuhteissa kannattajakatsomoa, joka voittaisi kaikki vieraskatsomot Liigassa? Varsinkin jos meille vieraille hinta on 24 euroa, joka on lähes saman hintainen mitä jokaiselta ei jäseneltä vaadittiin meidän Pori reissua varten.
Tahtoa saa aina. Ilves voi sitten näyttää mallia ja poistaa istuinpaikat myynnistä toisen päädyn seisomapaikkojen takaa?