Tämä nyt oli asiaton, keskustelu aihe jakaa rajustikin mielipiteitä mutta pidetään keskustelu ja kritiikki asiapohjaisena. Eihän sinne halliin kenenkään ole pakko saapua jos säännöistä ei löydy yhteistä ymmärrystä eli ei sen pitäisi ketään meistä tapparalaisista hiertää tai provosoida sen enempää jos joku päättää olla tulematta matsiin. Osasto ja Tappara neuvottelevat näistä keskenään ja myöhemmin nähdään mitkä ovat tulokset kannattajatoimintaa jne. ajatellen.
-Ihan viime kauteen verrattuna Tappara on pienentänyt meidän seisomakatsomon naurettavan pieneksi ja kieltänyt lippujen liehuttamisen pelin aikana
Tämähän on käsitelty. (Isojen) lippujen liehuttaminen on kielletty sen takia, että se on näköeste.
Miten vastapään seisomokatsomo vertautuu Ilveksen isännöimissä otteluissa? Onko seisomakatsomot aina saman kokoiset? Vai onko toisella selvästi isompi seisomakatsomo kotona? Entä vieraissa?
-Kyllä tahdomme stondiksen olevan Ilveksen kotipelien tasolla koon ja sääntöjen suhteen
Kyseessä on kuitenkin Tapparan kotipeli. Tapparan kotipelissä Tappara järjestävänä organisaationa järjestää tapahtuman omien halujen ja tarpeiden mukaisesti. Jos toisen pään seisomokatsomon taakse on haluttu myydä istumapaikkoja / pyörätuolipaikkoja, niin Tappara on nähnyt tuossa mahdollisuuden palvella paremmin omia asiakkaitaan. Onko pyörätulipaikkoja edes mahdollista siirtää muualle?
Monet näistä ei toimivista jutuista on myös perua siitä, että hallia suunniteltiin “pitkään” yhdelle joukkueelle, eli Tapparalle. Eikö ainakin puheissa Ilveksen tuleminen halliin ollut pitkään epävarmaa? Varmasti esimerkiksi pyörätuolipaikat olisi pitänyt sijoittaa aivan toiseen paikkaan.
Oh the irony.
Kiitti vastauksesta.
Tuo “tuntuu, että Tappara ei halua keskustella” noilla perusteilla ei vielä ihan vakuuta mua siitä, että minkäänlaista halua keskusteluun ja toiminnan kehittämiseen ei Tapparan suunnalta olisi. Ikävää, jos teillä on sellainen kokemus, että keskustelujen käyminen on vaikeaa. Eiköhän siihenkin joku ratkaisu löydy, kun fiksuja ihmisiä puolin ja toisin saadaan pöydän ääreen.
Seisomakatsomon pienentämiseen en osaa sanoa mitään. Jos näin on tehty, niin uskon, että siihen on varmaan joku järkisyy olemassa. Varmasti meistä kaikki haluaisivat, että kaikissa peleissä kaikki olosuhteet olisivat kaikille faneille optimaaliset. Tässä tullaankin siihen, että faneja on hallissa muitakin kuin minä naapurin Pena. Ja me kaikki olemme erinäköisiä, -kokoisia ja -ikäisiä.Pakko on toimia yhteistyössä. Ja vielä korostetummin, kun ollaan vieraisilla.
Pyörätuolipaikkoihin ei voi oikeastaan muuta sanoa, kuin että ne nyt ovat siellä missä ovat. Paikkoja ei voi siirtää johtuen mm. siitä, että pyörätuolilla liikkuvien katsojien hätäpoistumistiet ja -hissit sijaitsevat pyörätuolipaikkojen välittömässä läheisyydessä. Tätä on hankala muuttaa, ellei ole taika-Jim, joka taikoo hallin rakenteet uusiksi. Toinen vaihtoehto on se, että Tappara ja Ilves vaihtavat kotipäätyjä päittäin. Miltäs se kuulostais? ![]()
Joka tapauksessa, kun pyörätuolipaikat ovat siellä missä ovat, eikä se muuksi muutu, niin ainoa tapa osoittaa, että heitä ei tahallaan häiritä on olla häiritsemättä heitä tahallaan. Tai edes vahingossa tahallaan. Se tarkoittaa sitä, että tämä huomioidaan lippurekvisiitassa ja sen käytössä. Jos ei huomioida, niin sitten ei oikein voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin että asia ei kiinnosta.
Mulla ei varmaan tähän asiaan ole enempää viisauksia antaa, eikä tyhmyyksiäkään. Aidosti toivon, että asiat saadaan sovittua ja homma etenee. Tsemppiä Osastolle & muille faneille ja kiitos @Aapez & Tapparan väki hienosta työstä, jota teette tapparalaisen ja tamperelaisen jääkiekkoilun eteen! On etuoikeus saada elää tällaisia aikoja.
Ette kyllä voita katsomofiilistä Tampereellakaan, saati muualla, että nyt mopon keula alas.
Kannattaisi hieman omaa egoa tarkkailla siellä naapurileirissä. Tulette sillä asenteella kertomaan naapuri seuran tekemisiä, että mitä pitäisi Tapparan tehdä, että te olette tyytyväisiä?
Tapparan organisaatio on hyvässä yhteistyössä omien kannattajien kanssa kehittänyt kannattaja päädyn toimintaa uudessa areenassa, hieno juttu.
Viime kevään pleijareissa KooKoon porukkaa oli koko pääty täynnä. Liehuttivat lippuja ( ei pelin käydessä) ja kannustivat omiaan. Olivat otettuja, kun muistimme Bonsasta pelin lopussa. Erittäin hieno ottelutapahtuma jokaiselle hallissa olijalle.
Tapahtumajärjestäjä asettaa raamit tapahtumalle. Vaikka kuinka kiva olisi liehutella lippuja pelin aikana, niin se on tyhmää muita katsojia kohtaan. Mistä ihmeestä on kummunnut tuo osaston ajatus että kaikki pyörii vain teidän ympärillä. Ihan joka paikkakunnalla pärjätään ilman teitä, monesti tämä olisi jopa toivottavaa. Ainakin kun viime aikojen kannanottoja kuuntelee.
Muistaako kukaan, kun hallin rakentamisen aikaan puhuttiin, että Tapparan ja Ilveksen kannattajakatsomot tulisivat samaan päätyyn. Pääty olisi aina kotijoukkueen käytössä. Oliko silloin ajatuksena, että se olisi nykyisessä Tapparan päädyssä.
Näin oli puhetta, ja todennäkösesti niin olisi mennyt. Onneksi järki astui peliin… ![]()
Näinhän se oli ja näkyy nytkin siinä että Tapparan päässä on Hook ja kunnon baari, Ilveksen päässä joku HK:n nakkikioski.
Ja myös inva vessat/ sokean opasteet/hissit hätäpoistumista varten on aulan päädyssä. Ei noita kyllä saada siirrettyä vaikka kuinka harmittaa erilaiset päädyt.
En kyllä oikein ymmärrä miksi näille osastolaisille annetaan täällä näinkin paljon huomiota. Pelataan suoraan heidän pussiinsa.
Mitä :DDDD
Eikö täss nyt puhutta katsomosta? Käsittääkseni katsomo on se paikka, minne ne vieraskannattajat laitettaisiin kannustamaan. Mutta tulkitse kuinka haluat.
Niin, ja voi tuosta sinun vastauksesta muutenkin olla montaa mieltä. Mutta ei lähdetä sinne.
Tuosta se oppiminen alkaa. Katsomo on se paikka missä kaikki katsojat ovat.
Missä meni pieleen?
Varmaan hakee sitä, ettei alkuperäinen viesti ottanut kantaa siihen, kuka on kyseessä tai kenellä yksittäisellä joukkueella on paras katsomofiilis, vaan että Arenalla olisi mahdollisuus tarjota Suomen paras vieraskannattajamahdollisuus.
Kiitos tulkinnasta, eihän tuohon tarvitse muuta, kuin saapua Tapparan peliin ja keskittyä kannustamiseen ja huomioida muutkin katsojat.
Nämä kannustus asiat ovat aika vahvasti subjektiivisia näkemyksiä. Viime kauden playoffeissä KooKoon ja Tepsin vieras kannatus oli omasta erittäin hienoa. Muutama ”hönöpetteri” sielläkin oli mukana hoopoilemassa, mutta nämä eivät muuttaneet kokonaiskuvaa kannattajista. Kannattajien tehtävä on mielestäni tukea omaa joukkuetta. EI solvata, väheksyä tai vähätellä vastustajaa, eikä heidän kannattajia, niin kuin joillakin tuntuu olevan päämäärä?
Terävää kuittailua toki asiaan kuuluu, ainakin Tampereella. Valtaosa meistä osaa miten tämäkin asia pitää toteuttaa, ikävä kyllä ei kaikki.
Näitä pelejä on reippaasti yli viisikymmentä vuotta tullut seurattua. Ihan helposti ulkopaikkakuntalaiset vierailijat ovat saaneet olemassa olevilla säännöillä hienon kannustuksen aikaiseksi. Alkuasukkailla tuntuu olevan selvästi vaikeampaa.
Siinä, että ei tuossa otettu kantaa siihen, kenellä on paras tunnelma siellä katsomossa, vaan siihen, missä on paras katsomo ja olosuhteet sen tunnelman luomiseen.
Ps. pahoittelut noista kirjoitusvirheistä, alkaa tämä puhelimen näyttö olemaan aivan paskana eikä sanojen näpyttelystä tule mitään.
Ei ollu tarkoitus ajatella itsestäni suurempia niin kuin oletit vaan toivon maksavana asiakkaana parempia olosuhteita. Tappara tekee omat säännöt omaan tapahtumaan ei siinä mitään, mutta eivät ainakaan minusta saa euroja irti ennen kuin asiat muuttuvat.
Alunperin piti tulla vain yksi fanikatsomo Areenalle, mutta fanien painostuksesta tehtiin molemmille oma. Muutos jouduttiin nähtävästi tekemään niin myöhään ettei pyörätuolipaikkoja voitu enää siirtää. Eiköhän järkevintä olisi ollut sijoittaa fanikatsomot molempien päätyjen kulmiin, eikä päätyjen keskelle.
En aio millään tavoin puuttua tähän keskusteluun tämän yhden postauksen jälkeen, mutta miksi ihmeessä tapahtuman järjestäjän pitäisi olla lopulta kiinnostunut vieraskannattajien pahasta/hyvästä mielestä? Jos halli myy loppuun ja kotijoukkueen kannattajat pääsevät paikalle haluamallaan tavalla parhaalla mahdollisella tavalla, niin miksi pitäisi keskittyä vierasjoukkueen kannattajien hyvinvointiin? Ja tämä siis koskee sekä Tapparaa että Ilvestä, sekä kaikkia mahdollisia seuroja jotka järjestävät isoja palloilutapahtumia.
Koska oikea kilpailu katsomossa luo huikean tunnelman simple as that. Tästä on erittäin hyvä todiste Porissa, missä saatiin paikallisiakin sparrattua meidän kannustuksella. Molempien paikallisissa huikea tunnelma=profit.
Vastaan vain yhteen kohtaan. On kohtuutonta vaatia Tapparalta jotain sellaista, mitä Ilves ei myöskään meille toteuta. Tässä keskustelussa on tuotu n. 99x esille se tosiasia, etteivät vierasfanien olosuhteet poikkea Ilveksen kotipeleissä millään tavalla niistä, joita Tappara vierailleen tarjoaa. Toinen on se, että millään muulla faniryhmällä ei tunnu olevan samanlaista vaatimuslistaa kuin osastolla. Suomessa on sellainen juttu, että ylimielisyys ei koskaan myy täällä. Tämä pikkumainen informaatiosota, jonka olette valinneet käytäväksi, tulee ainoastaan tarkoittamaan osastolle tappioita. Tappiot eivät tule Tapparalle vaan vaikutatte aina vain enemmän aggressiivisilta ja itsekeskeisiltä vaatimuksinenne.
Jos oikeasti haluatte jollakin tavalla parantaa sitä yhteistyötä Tapparaan tai johonkin muuhun suuntaan niin ensimmäiseksi lopetatte pilvilinnassanne asumisen ja alennutte samalla viivalle muiden faniryhmien kanssa.