Ilveksen mainonta ja markkinointi

Siinä vaiheessa kun Ilveksen “alunperin” kehittämä postaus, grafiikka tms. voidaan osoittaa ns. alkulähteeksi, niin tämä argumentti toimii. Kyse on aika-yhteyksistä ja kuinka usein nämä “sattumat” toteutuvat tietyistä yhteyksistä lähtien. Itse uskon satunnaisuuteen vain tietyssä määrin, mutta oma raja tässä suhteessa meni viimeistään nyt.

Kun joukkueen kantavia voimia ja fanien suosikkeja ovat Myrrä, Pomo, Konna, Allu ja Henkka niin on kyllä huvittavia tällaiset horinat nyt ihan viralliseltakin puolelta. Sokeus on huipussaan, kun samaan aikaan hoetaan ettei Tapparasta löydy mitään hyvää, intohimoa ym.

4 tykkäystä

Millä perusteella pidetään yleisesti koko maan parhaana?

1 tykkäys

Tarpeeks kauan ku tätä toistetaan, se voi jossain piireissä muuttua “totuudeks”. Niinku Tapparan kahvakiekko. Itte en missään määrin vertais tota Tapparan (huom iso alkukirjain) “arvaa ketkä nousi tänään sarjakärkeen pelaamatta” ja Ilveksen “Kaupungin ainoa intohimo” -päivitystä. Toisessa nostetaan vain omaa seuraa ja huvittavaa sattumaa esille, toisessa väitetään, että muut seurat/asiat eivät ole niin isoja juttuja kuin meidän Ilves.

7 tykkäystä

Kirjoitappa Tappara ihan alkuun isolla.

Tuo Tapparan kommentti on juurikin sitä pistekeskiarvo-kikkailuun liittyvää leikkimielistä kuittailua.
Ilveksen some taas plagioi😉Ilveksen kannattajia ja harrastaa tois(t)en seuran arvon alas painamista väittämällä Ilveksen olevan ainut intohimo ja tapparalaisten olevan jostain muualta kuin ilvesläisten.

Mielestäni noissa esimerkeissäsi on selkeä ero, mutta ehkä meidän värilasit tekevät sen eron.

2 tykkäystä

Onko kuvissa Ilveksen joku viikko takaperin mainostama turvallinen ottelutapahtuma, pandemiaan viitaten?

6 tykkäystä

Alkaa olla melkoista maalittamista. Siellä tägäillään jokaiseen Tapparan postaukseen saunakaveria ja kokeillaan kuinka iso show saadaan vauhtiin. Sääli, että mennyt tällaiseksi.

14 tykkäystä

On syytä palauttaa mieleen Tapparan hopeaputki ja sen tuoma tuska. Ilveksellä tuo sama tuska on kestänyt kohta 40 vuotta.

Muistan edelleen, kuinka mestaruus tuon ennätyksellisen hopeaputken jälkeen vapautti niin Tapparan fanit kuin organisaation. Parantaa ei enää tarvinnut, vaan oltiin riittävän hyviä. Syitä hopeoihin ei enää tarvinnut hakea milloin loukkaantumisista, milloin tuomareista, milloin mistä tahansa muualta kuin peilistä. Se oli valtava helpotus. Myös Lukko-fanit varmasti tunnistavat, mistä puhun.

Häviäjät selittelee onkin toisinaan osuva sanonta. Tätä selittelyä on Ilveksen somessa nähty tällä kaudella esimerkiksi tuomaritoimintaa koskien.

Nyt varmasti riipaisee vielä erityisen paljon, kun Tappara on jälleen kerran painellut runkosarjassa ohi. Mieleen hiipii jälleen pieni “ei kai vaan taas…” -ajattelu.

Siihen kun Tapparan some heittää, että pojat pelaa päivällä, miehet illalla, niin kasetti ei meinaa kestää tällaista pientäkään kettuilua. Usko ja luottamus omiin on niin hataralla pohjalla.

Tämä tuska, kateus ja menestymisen nälkä johtaa joidenkin Ilves-fanien (ja välillä jopa virallisen somen) lapselliseen lällättelyyn ja esimerkiksi Mouhijärvi-lauluihin, joissa keskitytään pilkkaamaan muita, ei kannattamaan omia. En voisi kuvitellakaan, että vaikkapa Kärppä-fanit tekisivät jotain vastaavaa, vaan heidän kanssaan kuittailu on vapautunutta puolin ja toisin.

Kun ei ole mitään muuta millä pärjätä ja päteä, pitää yrittää polkea muita alas tai keksiä edes jotain, jossa on parempi.

*Edit. Lisätään nyt vielä selvyyden vuoksi, että erittäin hyvää ja oivaltavaa tekemistä on nähty Ilveksen somelta myös.

49 tykkäystä

Mun mielestä yleistät tuossa varsin paljon ja tunget kaikki Ilveksen fanit ja sometiimit samaan muottiin. Sitä et kiistä, että osin olet varmasti oikeassa, menestymättömyys Ilveksen leirissä aiheuttaa sitä, että vipuvartta asioihin joudutaan välillä kaivamaan vähän kyseenalaisista asioista. Mutta näin se ihmismieli toimii ja jos menestykset olisivat toisinpäin, niin silloin te olisitte niitä kateellisia lällättelijöitä.

Kärpät ei myöskään ole teidän paikallusvastuksenne, mikä osaltaan myös muuttaa asetelmaa mielestäni varsin merkittävästi ja suhtautuminen toisiinne on varsin paljon neutraalimpaa. Paikallis asetelmaan minusta kuuluukin hieman kärkkäämpi “piikittely”, kuin muiden seurojen väliseen viestittelyyn.

Tästähän oli Ilveksen somella oma näkemys, kun pitivät illan showta erikoisena, kun pääesiintyjä esiintyy ensin ja lämppärit tulee vasta sen jälkeen… tjs. :sweat_smile:

Mitä muuten tulee tähän pinnalla olevaan some keskusteluun ja kuka matkii ja ketä, niin se on kyllä typerin keskustelu hetkeen. Molemmat tekee omaa juttuaan ja sitä kai kuitenkin tehdään värilasit päässä omille faneille pääasiassa. Mä pidän siitä mitä Ilves some saa aikaiseksi ja mulle on ihan sama oikeastaan mitä Tapparan some tuuttaa pihalle.

11 tykkäystä

Itseä on ihmetyttänyt ilvesläisten viha ja katkeruus tapparalaisia ja Tapparaa kohtaan. Ilveksellä menee nyt lujaa kaukalossa ja moni piiloilveskin on hypännyt bandwagoniin, ja niinhän se menee. Nauttikaa ja jättäkää brittiläinen futiskulttuuri heille.

Tuo @Sardion teksti kuvaa mielestäni osuvasti asiaa ja syitä.

9 tykkäystä

Ilveksen tyyliin on aina kuulunut tuo Tapparalle nälviminen. Se oli sitä jo 90-luvulla mitä itse muistan. Se jotenkin on rakenteellisesti siinä niiden seurakulttuurissa vahvana läsnä. Enemmän mitä Tapparalla toiseen suuntaan.

Edit: ja ei minua tuo sinänsä haittaa. Ihan hyväkin, että on säpinää tässä keväässä.

1 tykkäys

Itse koen nälvimisen ihan tasapuoliseksi molempien osalta. Mut nyt nostan kädet pystyyn tämän keskustelun osalta, koska alkaa ärsyttää. Ketju piiloon ja eteenpäin.

4 tykkäystä

Ilveksen sosiaalisen median hyödyntämistä kehutaan (syystäkin) niin aktiivisesti, että ihmisiltä meinaa mennä ohi nämä täysin omituiset, väkisin englanniksi väliin pudoteltavat jutut. Tämäkin aivan pimeä juttu, mutta häipyy muuten laadukkaan tekemisen sekaan. Toimii tosin hyvänä muistutuksena, että kukaan tai mikään ei ole täydellinen.

No mitäs vikaa tässä tällä kertaa nyt sitten oli?

9 tykkäystä

Tämä on minun mielestäni hyvä esimerkki siitä, että kaivetaan jostain väkisin jotain huomautettavaa mistä saadaan sitten lällätellä. Ja tätä tapahtuu molempiin suuntiin. Kuten aiemmin totesin, somet kiittää lisähuomiosta.

7 tykkäystä

Mä en tiedä missä päin olet elänyt ja kasvanut, mutta kyllä mun lähipiirissä Tapparalaiset ovat vähintään yhtä taitavia nälviin ja kettuileen kuin Ilveksen kannattajat.

4 tykkäystä

En nyt sen enemmin ota kantaa tähän keskusteluun, mutta se, että vain Ilvesläiset vihaavat Tapparaa ja kokoajan nälvivät Tapparalle on kyllä todella järjetön väite. Käykääpä vaikka Ilveksen, Tapparan ja Liigan somejen kommentteja katsomossa etenkin hävittyjen otteluiden jälkeen. Ihan molemmin puolista tämä on, tyhmää syyttää toista samasta mitä itsekkin tekee. Kyllä sitä ihan tällä palstallakin esiintyy, vaikka asiallistakin kommentointia Ilvekseen liittyen on paljon.

5 tykkäystä

Mikäs tässä? Kuvasta välittyy hiljaisuus ja rauhallisuus mikä aamulla on ennen myrskyä ja
samalla muistutetaan matsista. The calm before the storm on ihan yleinen sanonta myöskin.
Okei, jos väkisin pitää hakea väkisin väännettyä, niin en tiedä mikä on (lynx) storm eli “Ilvesmyrsky”, mutta eikai tuo nyt kovin vikaan ole mennyt? Ihan ok aktiivisuutta someen.

Jos jostain pitäisi valittaa, niin olisit valittanut siitä että toisessa twiitissä Ilves ei osaa kirjoittaa KalPaa oikein, vaan kirjoittavat sen muodossa “Kalpa” :smiley: Tuokin aika olematon virhe.

12 tykkäystä

Olet oikeassa. Heikolla hetkellä minäkin uhriudun ja syytän Ilvestä vihasta, mutta kaikki tämä on oikeasti molemminpuolista. Livenä ei tule oikeastaan ikinä auottua päätä, koska tuntemani Ilves-fanit ovat minulle tärkeitä, enkä halua tosissaan heitä suututtaa, ja he eivät tee samaa minulle.

Noh, ehkä Ilveksen sometili on hyökkäävämpi kuin meitin. Mutta sellainen taitaa Ilves olla kentälläkin tätä nykyä.

7 tykkäystä

Tämän allekirjoitan. Itse välillä saatan hieman aukoa päätä livenä Tapparaa kannattaville kavereille, mutta aika sovussa olemme tähän asti voineet olla ihan hallissakin.

Sekin voi olla toki totta, että meidän puolelta saattaa esiintyä jossain määrin hiukan enemmän tuota vihaa kuin teiltä, mutta ei se tosiaan silti mitään monologia ole.

1 tykkäys