Nyt, kun tarkemmin tutki ja mietti niin idea ihan hyvä, mutta markkinointi harhaanjohtava. Pitäisi tuoda selkeämmin esille, että kyseessä kasvosuojus / fanituote jota voi käyttää vaikka hiihtoladuilla tai pyöräillessä ettei naama jäädy, mutta mitään apua tästä ei koronaan ole.
”Suojus ei suojaa itseä viruksilta.”
”pienentää lähellä olevien riskiä sairastua”
Vähän sellaisia sanoja, että itte saat taudin tosta huolimatta ja, jos sulla on se niin naamarista huolimatta voit tartuttaa muita.
Edit. Siltä varalta, jos joku ajattelee, että tällä taudin leviäminen estetään tai, että olisi itselle jokin suoja tuosta.
Kasvojen peitto Ilvesmaskilla tuo itselle mieleen kiakkovierasanarkistit, jotka peittivät kasvonsa Juti-naamioilla, tekivät ilkivaltaa ja hakkasivat näyteikkunoita rikki lätkämailoillaan.
Kumma kyllä, nuo koronaa vastaan tarkoitetut valkoiset kasvosuojukset eivät luo samanlaista mielleyhtymää.
Eli siis väärin yritetty yritykseltä tänä vaikeana aikana, saada edes jotain tuloja? Jos noi kauppansa tekee ja Ilveksen kirstunpohjalle jotain killinkejä putoaa, niin ihan sama. Itse en moista hanki, mutta tukeakseni omiani, niin ostin uuden lippiksen ja tilasin sen ysäri teemapelin paidoissa kuvatun suuren joukkuekuva julisteen.
Itse en ole mitenkään tämän korona asian suhteen kovinkaan ajanhermolla, mutta en kyllä itse kuvitellutkaan, että mokoma oikeasti olisi jokin suuri suojaväline. Itse en asiaa pidä mitenkään moraalittomana tai harhaan johtavana, mutta suon toki teidän, niin ajattelevan. Itse miellän asian, niin että sen verran tuo korona meiltä veikin, niin hyvä jos sen varjolla edes jotain saa takaisin. Mutta juu, te ette varmaan mokomaa ostaisi vaikka se antaisi 100 prosenttisen korona suojan. Esitin vain oman eriävän mielipiteeni. Ainahan näissä on vallalla sekin ajatus, että naapurin touhuista, kaivetaan herkästi se negatiivinen puoli esiin. Ja pätee ihan puolin ja toisin.
Olisi hyvä mainostaa myös käyttöohjeita maskille, kun Tukes niistä on tiedottanut. Jotenkin epäilen, että tuomoiset muovilärpättimet eivät kestä 90 asteen pesua ja toisekseen noista irtoaa mikromuovia hengityselimiin.
Likainen maski voi olla viruksenlevittäjä.
Riisu maski koskettaen vain sen kiinnitysnauhoihin ja laita maski suoraan pesukoneeseen tai muovipussiin. Pese kädet ja pese maski joka käytön jälkeen. Maski on pestävä 90 asteessa.
Tapparan mies Sasu Hovihan näiden takana on. Ja Tappara on tuomassa omansa myös ilmeisesti myyntiin, että samassa veneessä ollaan tämän moraalittomuutemme kanssa pian.
“Hovin mukaan urheiluseurat ovat ottaneet kasvosuojukset hyvin vastaan ja niitä saatetaan nähdä jatkossa useammankin seuran väreissä. Esimerkiksi toinen tamperelainen liigaseura Tappara on tuomassa omat JER53Yn tekemät suojuksensa myyntiin.”
Kuinka laillista on käyttää seuran virallisessa viestintäkanavassa tällaista materiaalia? Lonkalta väittäisin, että Crosbyn ja Ovechkinin hyödyntäminen oman seuran markkinoinnissa vaatisi pesetojen liikuttamista johonkin suuntaan.
Eroaako tuo loppujen lopuksi siitä, kun joku lehti tai media tekee vastaavan jutun? Eli spekuloi kovilla nimillä ja vertailee kuka olisi paras. Lehdet tekee niitä sen takia, että saa myytyä tuotettaan.
Eiköhän Ilveksen ammattimarkkinointi-tiimi tiedä mitä tekee. En huolestuisi jos Tapparalta tulisi samanmoista.
En kyllä ymmärrä tuon kyselyn pointtia, mutta jokainen tyylillään
Niin emme varmasti ole kohderyhmää. Mutta ihan kiva leikkihän tuo on ja tarkoituksena pitää hypeä yllä. Samankaltaista hötäkkää pitää esimerkiksi NHL yllä, kun tuuttaa jatkuvasti someen pelaajien instagram hassutteluja. Tarkoituksena on markkinoida, että olemme täällä korona-aikanakin.
Ilveksen some ainakin erottuu Liigan massasta ja kenties voi olla uudenaikainen.
Ilveksellä on Liigan paras some ollut jo vuosia. Graafinen vastaava (tittelistä en ole varma) on aivan helkkarin hyvä hommassaan ja muistaakseni vielä ihan aidosti Ilves-fani, tekee unelmaduuniaan. Ja se näkyy
Tässä on vielä se jännä homma, että Ilves joutuu haaveilemaan ketjuista supertähtien Crosby ja Ovetškin ympärille. Tappara voisi tehdä saman kahdella toisella supertähdellä, Barkov ja Laine. Ja se sentään voisi joskus teoriassa toteutuakin.
Joo. Tekstissä johon vastasin, puhuttiin ko. henkilöiden hyödyntämisestä. Kuvien tekijänoikeudet on tietysti myös oleellista. Mutta voihan ne olla ostettu sieltä mistä niitä muutkin julkaisijat hankkii. Tai vaikka käyty joskus itse nappaamassa.