Ilveksen Matt Generousin törmäys Elias Fälthiin 19.10.2018

Miten tässä kohtaa Fälth olisi edes voinut välttää kontaktin? Gene itse luistelee Eliasta päin todella jyrkällä liikeradalla, ihmiselle tulee muuten tuossa vaiheessa fysiologinen reaktio – suojata itseään. Tuossa oli kyseessä suojaamisreaktio. Tämä suojaamisreaktio Fälthiltä oli myös poispäin lähtiessä.

Tilanne ei ollut missään nimessä minkään rangaistuksen arvoinen.

2 tykkäystä

Näyttää kyllä todella erikoiselle. Vauhtia ei juurikaan ole, Tapparan pelaaja ei edes taklaa ja pelaaja loukkaantuu. Mitä tuossa oikeasti tapahtuu? Toki esim niskat voi tilanteessa vääntyä pelaajien massoista muttei nyt varsinaisesti mistään iskusta. En tiedä.

Täytyy kyllä sanoa, että parasta tuolla videolla on Joonas Järvisen toiminta kun saapuu pelipaikalle. Todellakin pahvia kouraan, jos vain mahdollista.

1 tykkäys

Yritän muistella tapahtunutta. Kiva olisi joku klippi, mutta sanoisin että Fälth kyllä näkee M.G tulevan, toki melko myöhään. Nousi oikea kyynärpää muttei naamaan asti. Löikö M.G päänsä jäähän, en muista, mutta sanoisin ettei. Ei ainakaam kovaa että concussion pitäisi tulla. Ehkä Kivi hakee tällä penalttia Tapparalle, siis sanomisillaan että ukko on poissa.

Avausviestissä on video.

Gene luistelee pain, mutta kyllä Fälth näkee Gene ja nostaa olkapäätään vastaan.

Ilves on petoeläin, julma sellainen. GeneMatti on pelaaja, joka tässä Liigassa repii pään irti keneltä vaan halutessaa ja vetää skull fuckit päälle. ILVES EI MYÖSKÄÄN filmaa, koskaan missään ikinä!!!

GeneMatti kuitenkin on tässä viime peleissä joutunut jättämään ottelun kesken jo ekaan erään. Jotain vammaa sillä on, kuten Leimulla joka ei pelannutkaan tänään, vaikka oli rosterissa. Mun silmääni näytti siltä, että Matti jätti pelin kesken ja kalasteli jäähyä. Ei se tossa päätään loukkaa. On siihen päähän kovempaakin iskua joskus tullut. Roikottaako kättään, kun poistuu?

Generous roikotti myös toista kättään poispäin luistellessaan eli olisiko voinut ottaa osumaa?

Ok, sori meni ohi…

1 tykkäys

Ihan selvästi roikuttaa vasenta rannetta, joka ilmeisesti jäi Matin ja Fälhtin väliin törmäyksessä. Sen takia jäi peli kesken ja itse tilanteessa Fälth ei ehdi tekemään mitään.

1 tykkäys

No mutta kun ei ole. Pahimmillaan Genematti saa huidottua vastustajaa käsille, loput ajasta juoksee lähinnä perässä. En näe että olisi juurikaan mitään annettavaa ollut Liigalle moneen vuoteen.

Nostaa olkapäätään? 5 cm ehkä nousee ja sehän on oikein että olkapäällä ottaa vastaan. Kyllä hidastuksessa näki millainen jurkka Genellä oli, kalasteli jäähyä. Taisi vaan teatteraalisessa kaatumisessa kaatua kätensä päälle. Harmin paikka.

3 tykkäystä

Pitääkö jääkiekossa sääntöjen mukaan väistää jos vastustaja luistelee päin? Tässä tilanteessa törmääjä on jotain kymmenen senttiä pidempi ja parikymmentä kiloa painavampi. Matti lähinnä häpäisi itsensä niinkuin teki Kivikin telkänpönttö-ilmeellään.

3 tykkäystä

Mutta huomaa tässä Genen todella omituinen ja jyrkkä kulma luistella juuri Fälthiä päin.
Sehän on jopa aika järjetön, pakkina omiin puolustamaan itse olisin lähtenyt keskeltä = kaista nopein

Varmasti Elias tiesi että siellä on pakki tehnyt nousun, mutta tuossa tilanteessa kyllä väitän että pakilla on katse keskialueelle.

Täysvahinko yhteentörmäys, jonka Generous olisi voinut välttää katsomalla eteensä. Molemmat kääntyvät ja luisteluradat törmäävät. Omaan silmään Fälth ei ehdi tekee tuossa yhtikäs mitään kun jo osuu.

1 tykkäys

Genellä huonoa tuuria jos käsi jäi alle & loukkaantui. Ei myöskään filmaus, puhdas vahinko

1 tykkäys

Mä väitän, että molemmat tietää toistensa paikan. Liikeradat vaan osuu yhteen

2 tykkäystä

Mä katselin ihan samaa, ja mietin lähtikö olkapää paikaltaan.

Kiviä taskuun GeneMatille. Hirvee kiire näytti olevan luistella Fälthiä päin ja reaktio sama ku olis rekan keulaan törmännyt. Näyttää olevan Tapparatasoa naapurimaan tulokkaan fysiikka!

5 tykkäystä

Varmasti tietää, väitän, että hyvän pelaajan pitää jäällä ollakin kärryillä missä lähin vastustaja on.
Tuossa törmäyksessä minusta näyttää siltä, että Fälth tajuaa viime tingassa, että joku tulee takaa päälle ja vetää kropan jäykäksi. Mutta mitä muuta tuollaisessa tilanteessa voisi tehdä kun joku törmää selän takaa tilanteessa missä ei ole syytä törmätä?

Totta kai tietää ja pitääkin tietää. Generousilla sen sijaan ei tuntunut olevan mitään käsitystä Fälthista ja käveli suoraan seinää päin.

7 tykkäystä