Sehän riippuu ihan täysin siitä mitä mainostaja haluaa ja mitä pitää maksaa.
Ei asia ole ihan noin yksiselitteinen.
Onko pelihousujen väristä tietoa? Toivottavasti pysyisivät vihreinä, tykkään ajatuksesta että ne ois Ilveksen omat “porkkanapöksyt”. Eli jotain melko uniikkia.
Porkkanapöksyt vs salaattihousut
Pinaattipöksyt.
Luulen, että paitamainostuksen tavoite on lähinnä edes luoda sellainen katoava mielikuva jonkun yrityksen logosta. Mitään osoitettavaa & merkittävää tulovirtaa näistä tuskin syntyy. Faneillehan se on monesti kauniimman näköistä, kun niihin on hieman panostettu, mutta lähtökohtaisesti mainoksien funktio tuskin on kovinkaan keskeinen yrityksille.
Väittäisin, että tehokkaimmat mainokset on maalivahtien patjoissa ja ainakin Tapparan “perseessä” Lounaskahvila Mari.
Tuo lienee osastolla mielikuvaparannus ja sellainen “tuotteen nostaminen.” Merkittävää tehoahan noista mainoksista on vaikeaa saada, jos niitä ei käytetä moniärsykkeisesti.
Kyllä asia on siltä osalta yksiselitteinen, että jos mainospaikan myyjä sanoo millä tavalla ne mainokset sinne laitetaan, niin se pitää. Mainostaja voi sitten päättää, että ostaako sen mainospaikan vai ei. Näin on toimittu nyt kahden kauden ajan Ilveksessä ja minä tykkään niin kuin moni muukin. Kyseessä siis linjavalinta.
Totta. Tosin tällä mentaliteetilla saattaa jäädä euroja saamatta.
Mutta eteenpäin taas.
Kyllä tää on enemmänkin niin päin, että asiakas sen päättää, mitä se hyväksyy. Ilves on palveluntarjoaja ja jos palveluntarjoaja ei tarjoa sellaista, jonka asiakas haluaa niin ei varmaan tule mainostakaan. Se, kuinka esteettistä tää on faneille on oikeasti aikamoinen sivuseikka.
TPS on tehnyt tuota jo pari kautta ja en osaa sanoa, miten se on heillä onnistunut. En duumaa Ilvestäkään, mutta ei esim. Tappara yleensä näissä ole jonon ekana ollut. Menty vähän semmoisella perinteisellä bisneksellä - jotta ei viimesiä oltais, mutta harvoin ekojakaan.
Kyllähän se niin on, että siististi asetelluilla mainoksilla voitetaan tyylipisteitä, mutta tilkkutäkillä mestaruuksia.
Mit vit. Ihan perus ok paidat. Ei mielestäni mitenkään erikoisen tyylikkäät.
Itse asiassa tällaista mainosten upotusta mielestäni harrastaa useampikin Liiga-joukkue. Ainoastaan Kärpät ja Tappara ansioituu tuossa tilkkutäkki osiossa vahvimmin.
Mutta kivasti silläkin tyylillä on mennyt jäällä ja toimistossa, vaikka peilin edessä ei oo pärjätty.
Kävipäs hyvä hiihtokenkä kun vaihdoin vakuutukset pois LähiTapiolasta Fenniaan. Joten en osallistu edes suolapähkinän suolan murusellakaan vanhan vakuutusyhtiön kautta tähän paitamainontaan.
Hyvännäköiset ja selkeät paidat.
Logo ja numerot taitavat nyt olla brodeerattu, verrattuna edelliskauden myös hienoihin paitoihin?
Itseänikin ilahduttaa nuo selkeät hihanumerot, mikä on merkittävin parannus viime kauden pelipaitoihin.
Mua nyt ei niin kiinnosta, mutta tuossa ei vielä kuvassa näy minkälaiset kypärät on tällä kaudella. Ilveshän menetti viime kauden kypäräsponsorinsa, joka muutti koko mainosstrategiansa ja satsaa ensi vuonna massiivisesti 100-vuotiskampanjaansa.
Näin ollen siniset kypärätkin vaihtunevat seuralle tyypillisemmän värisiin. Riippuen tietysti siitä minkä sponsorin ovat tälle kaudelle saaneet. Tietääkseni kypärät saa haluamansa värisiksi muutamalla kymppitonnilla per kausi.
4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Jääkiekkomaailman tragediat
Maanantaina julkaistaan vihreä kolmospaita.
Tässä “vähän parempilaatuista kuvamateriaalia”
Hieno peliasu ja propsit myös tyylikkäästä julkistusvideosta. Jos naapurista jotain saisin varastaa niin ripauksen nimenomaan visuaalista tyylitajua. Ilveksessä on jo pidemmän aikaa tehty hyvää työtä sillä osastolla.
Hienoista 3-paidoista on paljon esimerkkejä, itselle tulevat ensimmäisenä mieleen Pelicans ja TPS, rapakon toiselta puolen hyvin pelkistetty NY Islanders. Minun silmissäni Ilveksen paita ei ole onnistunut. Kuulun kyllä niihin, jotka pitävät siitä ajatuksesta, että joukkueella on kolmas pelipaita, mutta sen pitää tuoda jotain raikkautta ja erilaisuutta pitkään kauteen. Pelkkä värien vaihtaminen ei minulle riitä, vaan mielikuvitusta on syytä käyttää.
Tämä nyt on vain yhden ihmisen mielipide, eikä Ilves tässä fanipaidan ostajaa menetä, kun ei sellaista alunperin edes ollut.
Tässä videossa voi surkeasta laadusta huolimatta ihailla tuota Ilveksen purppuraa paitaa, heti alussa on Ilves vastassa:
Nyt ymmärrän mistä @button kohkaa. Onhan tuo violetti paita selvä klassikko! Toivottavasti Ilves tuo sen takaisin uuden tulemisen myötä.