Ilves-Hockey Oy - uusi aikakausi

Ei kysmys olekaan siitä, no on toisaalta, mutta toisaalta ei ole maakunnan etu, jota lehden pitiäisi mielestäni ajaa, kirjotiella tuommosia. Antaisi sijoittajien ihan ittekseen päättää.
En minä tässä Ilvesfanina kirjoita, mutta jotain tukea maakunnalta ja ihmisiltä pitäisi saada. Fanit eivät Ilvestä valitettavasti auta, mitä tulee yleisömääriin. Ansaitsevatko, siihen en ota kantaa.

Ei kai Tapparakaan kukaan ole sijoittanut tehdäkseen sijoituksellaan voittoa. Itse olen siinä uskossa, että näin on tehty jotta muut mahdolliset bisnekset toimivat ja saadaan näkyvyyttä sekä päästään piireihin.

Luulen, että samaa hakevat ne varakkaat Ilveksen kannattajat jotka yhtiöön rahojaan sijoittavat.

Itse olen siinä uskossa, että setämiehen miljooonan anteeksianto parantaa jo tase-asemaa kovasti. Jos kassaan tulee sen jälkeen edes about miljoona eli 10 rahamieheltä 100t, niin tuo on jo taloudellisesti Jaloillaan.

Ei rahamäärällä kovaa joukkueatta saada aikaiseksi, mutta velkojat saadaan pois postiluukusta.

2 tykkäystä

@Messi : n linkittämällä Aamulehden jutusta hyppäsi tällainen kappale silmään:
" Maaliskuun jälkeen toimitusjohtajan pestin jättävä Honkalehto myöntää, että puolen miljoonan tavoite jää tällä kaudella haaveeksi, vaikka tulos todennäköisesti koheneekin viime kaudesta."
Eihän tuo sitten äkkiä laskettuna ole kuin 1,2 miljoonan euron haarukka… Kohta sitten punnitaankin että pysyykö se Ilves omin jaloin pystyssä.

“Sijoittaja” on tässä yhteydessä väärä nimitys. Talkoisiin ja auttamaan tuossa porukkaa tarvitaan, ilman sijoittamiseen kuuluvaa tuotto-odotusta. Sijoittamisessa tuotto-odotus on suhteessa riskiin. Ilveksessä riskiä on paljon (kaikki voi mennä), mutta positiivisimmassakin skenaariossa odotuksia tuotosta hyvin vähän.

Sijoittajan kannattaisi ostaa vaikka asunto tai maltillisen riskin arvopapereita.

2 tykkäystä

Skun ilveksen aiempi johto piirteli pilvilinnoja ja nykysijoitusporukka haalii muiden rahoja kasaan kassavajaan täyttämiseksi paniikissa niin on hyvä että edes melko puolueeton paikallislehti uskaltaa kirjoittaa ja kertoa totuuden niillevjoita meinataan koijara liian ruususella kuvalla.

Kiitos Aamulehti kun kerrotte asioista kun kaikki vaaravyöhykkeessä ei tiedä mikä on tase ja kassakriisi. Toisin kuin minä ja @Messi

Ilveksellä on Hirsimäen mukaan lyhytaikaista velkaa n.2miljoonaa euroa, joten miljoonalla ei tehdä vielä mitään. Tuon päälle tulee vielä tämän kauden tappiot, jotka Honkalehdon puheiden perusteella ovat viime kautta pienemmät, mutta turskaa on tulossa. Jos anti merkitään loppuun ja Ilves saa 3 miljoonaa niin tilanne on loistava. Toisaalta taas kahdella miljoonallakaan ei vielä saada pöytää puhtaaksi.

1 tykkäys

Ei yhtiötä ole mikään pakko velattomaksi saada. Riitää, että tase-asema saadaan kuntoon siten, että velat ja niiden korot eivät vie bisnekseltä pohjaa pois.

Kannattavuus toki täytyy saada kuntoon.

Tämä on täysin totta.

Tämän takia pohdin sitä, että sijoituksen tai lahjoituksen (millä termillä haluaakin asiaa kutsua) vastike, tulee muista omista bisneksistä. Mukava varmaan viedä omia bisneskumppaneita “oman” joukkueen peliin ja tehdä samalla bisnestä. Toki edellyttää sitä, että “oma” joukkue edes säällisesti taisteleen siellä jäällä.

“Sijoittaja” tosiaankin on väärä nimitys. Ajattelematta tuota kirjoitin. Oli tosi hyvä korjaus.

Kait niitä tyyppejä riittää.

Jos minulla olisi parikytä milmua, niin arvatkaapa pelaisivatko Risu ja Ramu meillä keväällä?

1 tykkäys

Ei velka toki haittaa, jos ei ole lyhytaikaista. Sen kanssa kun tulee aika vastaan.

1 tykkäys

Lyhytaikaiset velat lankeavat maksuun ku syänhalavaus

2 tykkäystä

Itseasiassa en kritisoinut sinua, vaan tuota Aamulehden juttua jossa mukaan on vedetty Kauppalehden analyytikko. Tuskin mikään, tai ainakaan moni, Liigan seuroista ansaitsee hyvän tai edes mielenkiintoisen sijoituksen arvonimeä talousmatematiikalla arvioituna.

Asenteellinen juttu siis, jossa johtopäätös oli tiedossa ennen kuin sanaakaan oli kirjoitettu.

1 tykkäys

Itseasiassa huomio oli tuosta sijoittaja-sanasta ihan oikea. Ei kukaan ole niin tyhmä, että SIJOITTAA Ilvekseen tai ylipäänsä kiekkojoukkueeseen, vaikka onhan niitä tuottavia joukkueita, mutta varmempi sijoitus on sijoittaa vaikka Messin myymiin osakehuoneistoihin.

En tiedä, mutta ei kai kukaan nykymaailmassa ole niin tohelo, että luulee kiekkoilun olevan tuottavaa bisnestä. Se on sitä aniharvoille, jos kellekään. Jos miettii vaikka, kuinka Tappara on menestynyt 2010-luvulla ja kertaakaan ei ole ollut mahdollisuutta jakaa osinkoa, se kertoo jokaiselle jo olennaisen siitä, kuinka vaikeaa on pumpata jääkiekosta isoa rahaa. Isoa rahaa pumppaavat varmaan ainoastaan Helsingin IFK ja Oulun Kärpät. Helsingin IFK lähinnä sen takia, että sillä on Suomen paras markkinointikoneisto brändinsä takana ja vahva brändimielikuva, vaikka nykyään vähän katetta sen takana.

Joka tapauksessa ei nyt Ilveksen uusia omistajia / uusia sijoittajia ihan hoopoina kannata pitää. Kyllä he varmasti ymmärtävät, että sijoitus tuskin mitään tuottaa - kunhan sijoittavat sydämestään Ilvekseen ja sen saa jokainen vapaa sielu halutessaan tehdä. Ilveksen operatiivinen johto sen sijaan tarvitsee 5-vuotissuunnitelman ja voi hyvin olla, että kaksi ekaa vuotta uudellakin johdolla menee tulipalojen sammutukseen.

http://www.aamulehti.fi/urheilu/ilves-hockey-oyn-osakeanti-kaynnistyi-ensimmainen-askel-on-nyt-otettu-24274585/

Irrotin uutisesta tämän. Kertokaa bisnesmiehet/naiset,mitä tämä nyt tarkalleen tarkoittaa:

Hallitus toivoo 200 osaketta pienempien merkintöjen keskittyvän myöhemmin järjestettävään joukkorahoituskampanjaan.

Kauppakohtaisten kulujen vähentämiseksi. Osakekaupasta menee ilmeisesti aina tietty maksu huolimatta kaupan osakkeiden lukumäärästä. Eli toivovat kulujen pienentämiseski isompia myyntieriä, ja sitten yksittäisten tai kymmenien osakkeiden ostajat mieluummin sieltä Sharen tms joukkorahoitussysteemin kautta.

Onko maksu kiinteä vai prosenttiosuus? Jos kiinteä niin eikö tolla pystyis tekeen kiusaakin? Jokainen hakee 1 osakkeen… luulin et maksu on yli 5€/kauppa ?
Tämä toki huumorilla kirjoitettu :grinning:

1 tykkäys

Nyt olisi kyllä ainekset koossa tämän vuosikymmenen huumoripläjäykselle.
Ajatelkaapa, mitä Ilves voisi tehdä näin uuden aikakauden ja osakeannin kunniaksi.

Tyhjennysmyynnin

9 tykkäystä

saatanan tunarit! Eivät sitten määränneet pienimmäksi merkintämääräksi 200 osaketta?!!

No, Ilves Hockey oy…

EDIT: Osakesitoumuksessa allekirjoittava vakuuttaa seuraavaa:

"Allekirjoituksellani vahvistan edellä olevan ostositoumuksen itseäni/yhtiötä sitovaksi. Sitovuus
tarkoittaa sitoutumista edellä mainittuihin ehtoihin, eikä ostositoumus ole peruttavissa.
Olen tutustunut riittävässä määrin IH:n taloudelliseen tilanteeseen."

Tuo viimeinen aiheuti huutonaurua ja sen phalvauksen samanaikaisesti. Mistähän tuota tietoa saisi Ilves-Hockey Oy???

2 tykkäystä

…tuo on ilmeisesti juuri sen verran mitä Esa osaa taloustilanteesta kertoa…paljoa se ei ole, mutta onhan se tähän astikin riittänyt :smiley:

Juu, tuo merkintämäärä-asia(kin) iskee vielä niitä nilkkaan…

2 tykkäystä