Ilves-Hockey Oy - uusi aikakausi

Oikein kirjoitit, tuli vaan joku kohtaus itelle. Kuullosti samalta kuin sanoisi “tuore faarao vuodelta 3000ekr” tms.

3 tykkäystä

Luit sen juuri kuten se pitikin lukea…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Pahoittelut naapuriin pikku piikistä.

2 tykkäystä

Kolumni: Eikö Ilveksessä tarvitse osata käyttää tietokonetta?

Kun Lukko ilmoitti viime talvena etsivänsä urheilujohtajaa, raumalaisjoukkuetta valmentanut Heikkilä ilmoitti sangen selväsanaisesti, että hänestä ei ole siihen hommaan.

“En tunne junioripuolta, ja se on enemmän toimistotyötä. Olen mieluummin haalarit päällä kuin istun toimistossa. En osaa käyttää tietokonetta, joten se on siinä”, Heikkilä naurahti Kiekkoareenassa tammikuussa.

20 tykkäystä

Eikös Heikkilällä ole ilves-verta ja hyödyntäen sitä että ilves (näemmä) jatkaa “omien suosimista”/piiri pieni pyörii -mentaliteettia, Kari laski tilaisuuden tulleen siitäkin huolimatta että tietokonetta ei osaa käyttää, ei tunne junioreja eikä toimistotyöt kiinnosta.

ilveksen tapanahan on tosiaan ollut palkata kavereita tyyliin Helminen-Viitakoski valmentajiks, oli sitten tarvittava kompetenssi tai ei.

1 tykkäys

Ei riitä ymmärrys näiden muumioden palkkaamiseen. Heikkilän näkemykset ovat väistämättä esihistoriallisia ja on jotenkin osoittanut haluavansa jäädä sinne.

Eikö nyt ketään miestä tai naista ,joka olisi perillä nykypäivän urheilusta, löytynyt tuomaan uusia tuulia uuteen Ilvekseen.

Jopas on negatiivista.
Onhan tuo kokoajan ollut kiekkopiireissä mukana eikä ole kahta vuotta aikaa siitä kun valmensi khl:ssä jossa olikin 8 vuotta.
Täytyyhän miehellä jotain näkemyksiä ja kontakteja olla.
Outoa dissaamista.

4 tykkäystä

Eikö tässä ole ollut negatiivisin herra Heikkilä itse? Hänhän vielä tammikuussa totesi, että hänestä ei ole tuollaiseen hommaan. Ilmeisesti nyt on kuitenkin kehitystä tapahtunut ja pystyi ottamaan tuollaisen homman vastaan. :slight_smile:

1 tykkäys

Heikkilä on ennenkin ollut talkoissa ja saattaa olla sitä nytkin (en tiedä). Tulevan kauden joukkueita kasataan kovaa vauhtia, joten ehkä konttorille tarvittiin yksinkertaisesti lisää käsiä – Kivellä lienee tarpeeksi hommia nuoren joukkueen kehittämisessä.

Ilkeämielisesti voisi myös ajatella että Heikkilällä ei mielestään ollut kompetenssia toimia Lukon urheilutoimenjohtajana, mutta Ilveksessä osaaminen riittää samalle pallille vallan hienosti.

3 tykkäystä

Tai sitten tällä tehdään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Saattaa hyvinkin olla, että Kari hallitsee tietokoneen paremmin kuin moni palstalainen.

6 tykkäystä

Kari hallitsee Amiga 500:en hyvin ja näin ollen oli luonnollinen valinta ilvekselle. Ei tarvitse siis toimiston koneita vielä uusia ja joukkorahoitus rahoilla voidaan ostaa lisämuistia mikä tulee huomattavasti edullisemmaksi.

7 tykkäystä

Ihmeen paljon se aiheuttaa parran pärinää täällä, että Ilves palkkaa ihmisiä töihin.

En tiedä, onko Kari oikea kaveri viemään urheilupuolta eteenpäin, mutta on hänellä ihan kohtalaisen kova koulutus lätkän puolelta ja osaa mm. venäjää, josta saattaa olla yhteen ilmansuuntaan ainakin merkittävää iloa rekrytoinneissa.

Joka tapauksessa itse vähän ihmettelen sitä, että etukäteen duumataan. Annetaan miehen kokeilla ja arvostellaan sitten, kun nähdään työstä jotain tuloksia tai niiden puutteita. Nykymaailmassa kaikki lähtee yhteistyöstä: urheilutoimenjohtajan pitää pystyä tekemään yhteistyötä moneen suuntaan ja kehittämään seuran pitkän aikavälin toimintaa. Se on paljon tärkeämpää kuin se, mitä laitteistoja itse hallitsee.

Tiimityö. Siinä se. Jos Kari sopii Ilveksen tiimiin niin annetaan hänelle työrauha. Jos Karin suurin ongelma on se, että hän ei osaa keskustella tietokoneen kanssa niin eiköhän hän senkin vielä opi - aikanaan. Ja jos Karilla ei itsellä ole siihen osaamista niin eiköhän Ilveksestä joku löydy, joka osaa kertoa, miten sitä konetta käytetään. Ja viime kädessä sieltä löytyy sitten varmasti joku, joka osaa ja tekee sen hänen puolestaan. That’s what they call “TEAMWORK.”

6 tykkäystä

Onhan tämä Ilveksen näköinen valinta, mutta heidän kannaltaan kuitenkin hyvä sellainen. Heikkilällä on varmasti laaja verkosto ja hyviä kontakteja. Toinen juttu sitten, onko niin perillä tämän liigan asioista, mutta ei ole huono meriitti, jos hän yhä on maailman toiseksi kovimman kiekkoliigan kokenein suomalaisvalmentaja. Vähän erilaisilla pelimerkeillä, periaatteilla ja puitteillahan täällä ja tuossa tehtävässä tietysti toimitaan, muttei tuollainen kokemus ja näkemys haitaksi ole. Valmentajana ja kiekkomiehenä Kake on jostakin syystä uraansa nähden aliarvostettu.

Voi olla. Itse olen ainakin aika huono tietokoneiden kanssa, enkä kyllä tunne juuri junioripuoltakaan. :slight_smile:

En itsekään mikään virtuoosi ole tietokoneiden kanssa ja kun kone tökkii, niin atk-tukea tarvitsen. Silti työskentelen joka päivä erilaisilla Office-sovelluksilla ihan kohtuu näppärästi, vaikka olen Karia vanhempi. En siis tosiaankaan usko tietokoneiden käytön olevan hänellekään kovin vierasta ja tuo nyt oli luultavasti läppä, joka heitetty tilanteessa. Toki tapparalaisilla on oikeus ilkkua asialla, jos se heille mieelihyvää tuottaa. En ainakaan minä siitä loukkaannu, vaan mielessäni naureskelen noiden kirjoittajien omalle ymmärryksen tasolle :slight_smile:

PS. Tämä ei siis ollut sinulle “kake”

3 tykkäystä

Ei ny voi ny he****ti jos kaveri on kieltäytyny ns. nätein sanakääntein Lukon pestistä ni ei se ny tarkota että kaveri mikään tampio ole :smiley:
Mielestäni kova sainaus naapuriin ja siitä peukkua. Ainakin nyt tulevaa joukuetta on kasaamassa ehta ammattilainen.

1 tykkäys

Eikös täällä ole myönteisiä ja positiivisia näkemyksiä asiasta kuitenkin enemmän tai vähintään yhtä paljon? Ikävästi yleistät, että “tapparalaisilla on oikeus ilkkua”.

3 tykkäystä

Omasta mielestäni ainakin tämä on ipalta askel oikeaan suuntaan. Vie työtaakkaa pois Kiveltä ja onhan Heikkilällä pitkä ura kiekon parissa. En osaa sanoa onko kaveri utj:nä ilmiömäinen, umpisurkea vai jotain siltä väliltä, aika näyttää.

1 tykkäys

Juu, paljon asiallisia kommentteja, mutta tarkoitinkin, että näillä ilkkujillakin on siihen oikeutensa.

1 tykkäys

Olen samaa mieltä - tarpeetonta vääntää vitsiä tai pilkkaa joka kommentista. Ilves operoi resurssiensa rajoissa.

5 tykkäystä