Ihan Koskelan suusta tämä. Suomen haastattelun loppupuolella Koskela äänessä, jossa asiasta mainitsee.
Koskela mainitsi haastattelussa, ettei sopimus sisällä optiota ulkomaista.
Miksi ?
Eikai siitä tarvii mitään ylimäärästä maksaa jos pelaajalla ei ole halua lähtee ulkomaille
No jos on yhtään fiksu pelaaja, varsinkaan Suomen tasoinen, niin ei ole mitään järkeä tehdä saman hintaista sopimusta ilman ulkomaanpykälää, koska silloin ei pääse pienempi palkkaisesta sopimuksestaan irti mikäli isoraha kutsuisi ulkomailla.
Näin ollen pitäisi perussopimus olla sitten parempi arvoltaan jotta ‘korvaa’ tuon ulkomaanpykälän puutteen.
Yksinkertaista businessta.
Itse olen saanut Suomesta sellaisen kuvan, että mies ei edes halua pelata ulkomailla. Viihtyy Tampereella, kun koti ja ystävät on lähellä. Tuon vuoksi ymmärrän hyvinkin, että ei ole ulkomaanpykälää sopimuksessa.
Mitä itse sopimukseen tulee, niin onhan tuo iso asia Ilvekselle. Kapteeni ja hyökkäyksen tärkeä palanen kiinnitetty taas pariksi lisävuodeksi.
Optiota Suomelle ei varmaankaan siitä syystä haluttu eikä laitettu kun kaverin kielipään puutosten vuoksi ei ole mitään halua lähteä ummikkona taittaan enklantia ulkomaille.
Kyllä tässä kai on ollut menneinä aikoina jotain tunnusteluja ulkomaille, mutta ei ilmeisesti kovin suurta hinkua ole sinne.
Ja Liigassakin on vielä Suomella kyllä voitettavaa pisteistään huolimatta. Varmaan houkuttelee tuo realistinen mahdollisuus voittaa jotain Ilveksessä.
Greg Moro Ilvekseen. Airola ja Korhonen lainalle Saipaan.
Hieno juttu, tuliko huoltoon vai toimiston puolelle?
Mielenkiintoinen tiedote ja ilmeisen viime metreille meni tämä. Ilveksen tiedote asiasta on varsin suorasukainen: Moro sisään ja Korhonen & Airola ulos vaihdossa. Kysymyksessä on pelaajien vaihtaminen päikseen. Lisätietoa tulee huomenna, koska ilmeisesti vielä ei ehditä kyhätä asiasta tämän enempää.
Tillun auto se nähtävästi kulkee ilman bensaakin.
Tillu vaan trollailee, kun ajelee itse Teslalla. Kait toi Moro tuo ainakin särkymävaraa naapurille, jos ei muuta. Vaikea nähdä, että ketään syrjäyttäisi, jos kaikki kunnossa.
Kyllähän Moro ihan hyvä peruspakki on. Saipan kausi nyt kaikilla ollut surkea.
Toivottavasti lupaa hyvää keväälle…
5 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Hermeksen Eemeli Ylitalon taklaus KooVeen Jakub Kosiin (Ilves) 8.3.2023
Tässä selvennystä Lancasterin tilanteeseen.
Paljon oli spekulaatiota ja palstatotuuksia siellä ja täällä.
Siinä mielessä hyvä, että tällainen juttu tuli. Toisaalta taas aika poikkeuksellista kertoa näistä kesken pleijareiden.
En ollut tajunnutkaan, että Ilveksen maalivahti-osasto on tovin ollut vähemmän ns. omavarainen. Koko kolmikko on tsekin maalta. Ja siinä ei ole mitään väärää, mutta hämmästyin tätä ”sattumaa”.
Yksi niitten omista kasvateista on Ässissä ja oma arvaukseni on, että lähti Ilveksestä, ettei olisi isänsä valmennuksessa. Ei valmentamisen vaan nepotismin takia.