Oula Palve on rokkitähti joka on ilmoittanut,ettei syty esim harjoituspeleistä. Kuitenkin kun tekee yli 60-pistettä runkosarjan aikana,on täytynyt syttyä myös heikompia joukkueita vastaan,vaikka ei varmasti aina ole ollut parhaimmillaan. Kuitenkin kun panokset on kovat mies on aina antanut kaikkensa,ja johtanut Ilvestä kentällä.
Kyllä tuo Palve on huikea ukko! Tapparalla riittää tekemistä, jos vielä kohdataan. Ei siellä juurikaan muut ketjut aiheuttanut ongelmia, mutta tämän kanssa oltiin Kyllä jatkuvasti vaikeuksissa.
Mä oon alusta saakka ihmetellyt hieman miten tällä meitin palstalla on vähätelty Palvetta, siitä saakka kun se hoimmattiin Naapuriin. Tää vähättelu perustuu omiin muistikuviin mitä oon täällä lukenut, toki voin olla väärässäkin muistikuvieni kanssa. Kova ukkohan tuo on.
Onneksi peluutuksella voidaan vaikuttaa
Olisikohan vaikeat kaudet Ruotsissa vaikuttaneet tuohon, että porukan mielestä ei nyt mikään superhankinta ollut. Tai ainakaan varma kortti.
Eiköhän nyt viimeistään jokainen ymmärrä, että liigan eliittipelajasta kyse. Mielestäni on kokonaisvaltainen pelaaja ja pystyy näissä tiukassa peleissä nousemaan yksin ratkaisijaksi. En usko, että hyytyy pleijareissakaan, kun TPS- kausilla veti 16 playoff-peliä tehoin 5+11=16 ja nyt on kuitenkin mielestäni parempi pelaaja mitä tuolloin.
Palveen hyvyys punnitaan sitten pudotuspeleissä. Itse en ainakaan nosta kaveria mihinkään jalustalle ennen kuin kausi on pelattu loppuun.
Hyvin on tietysti pelannut tähän mennessä mutta katsellaan mitä kevät tuo tullessaan.
Saattaa olla, että ne jotka vähätteli ei peliä hirveästi seuraa. Kyllähän tiedossa oli, että ykköskorin ukko tulee sisään. Muutamia epäilyksiä varmasti herätti, että miten motivoitunut yms. Noh luulisi viimeistään nyt kaikkien tajuavan et aika kova seppä kyseessä
Ainakin itselläni epäilykset liittyivät viime kauteen. Toki koko Brynäsin joukkue oli syväjäässä, mutta kyllä Palvekin katosi kuvasta ratkaisupeleissä, jossa piti olla parhaimmillaan. Eikä se runkosarjakaan tainnut mitään ilotulitusta olla.
Tätä taustaa vasten olen ollut yllättynyt Palveen näin loistavista esityksistä. Varmastikin on löytynyt sopiva joukkue ja ympäristö saada paras irti. Hiano homma Ipalle.
Mutta. Kauden kovimmat painepelit ovat tuloillaan. Niiden myötä nähdään onko Palveesta siihen todellisen kungenin rooliin. Juuri nyt näyttää hänen kannaltaan hyvältä.
Olihan Palvessa paperilla riskinsä ja uraa saattoi tilastojen perusteella epäillä tähdenlennoksi. Pennanen tiesi mitä saa ja loistavan kauden on pelannut. Taitava ja viihdyttävä pelaaja.
Ei ole aikaisemmin ollut maalitykin maineessa, mutta nyt on tullut 20 kihausta täyteen. Eilen molemmat laukaukset täydellisiä suorituksia. Eliten mukaan on koko urallaan tehnyt 55 maalia Liigassa.
Palveen kohdalla, Aamulehden haastattelussa korosti Pennasen roolia hänen urallaan ja päätöksessä tulla Ilvekseen. Hän puhui juuri vaikeata ajoista Ruotsissa,ja kuinka Pennanen hänet Mestiksestä löysi.
https://www.instagram.com/p/C4bRhx6rbtV/?igsh=MXFjOGlubjF2b2VvMQ==
Hienoo Oula! Luin täältä joskus ettei Oula kelpaisi Tapparaan ykkössentteriksi
E: ei jostain syystä boksiudu julkaisu.
Helppo tietysti näin jälkikäteen sanoa. Mutta itse pidin kyllä ihan ok pelaajana vaikka en kyllä noin hyvää kautta odottanut. Kiva juttu teille🙂
Kova pelimanni on kyllä Oula. Saippuamainen öljylanne.
Aivan huikea kausi ja paransi vain loppua kohden. Palkinnon ryöstäminen Turkulaiselta oli varsin oikeudenmukainen lopputulos.
Ilveksen materiaalin kärki on Liigan paras ja sillä on iso merkitys keväällä. Jos miettii vaikka viime kauden Pelicans-sarjan viimeistä ylivoimaa, niin nyt on pikkuisen eri tason koostumus heittää jäälle.
Ahaa! Olen koko kauden ihmetellyt, millä ihmeellä Tillu Koskela houkutteli Oula Palven Ilvekseen, mutta tämä valoittaa.
Palve osoittautui yhdeksi kovimmista hankinnoista tamperelaisessa kiekkohistoriassa, ykkössentteri ja pistepörssin voitto. Näitä ei montaa löydy, jos yhtäkään.
Palve on ehdottomasti kova, huippuhankinta. Tuskin olisi muutama tonni ekstraa vaikuttanut siihen, että olisi muualle mennyt, kun Pendon sakkiin.
Mutta kyllä Lehterän Jori nostelee varovasti kättään tähän kisaan myös.
No Jori ei tehnyt yli piste per peli tullessaan Tapparaan ja Liigaan viime kaudella,toki voitti mestaruuden,eli jos Palve ei voita mestaruutta niin Lehterä kyllä menee edelle. Tietysti “runkkarin” mitassa Palve meni ohi tuossa vertailussa.
Jori on voittanut pistepörssin Liigassa 69 pisteellä Tapparan paidassa. Tässä puhuttiin yhdestä kovimmasta hankinnasta tamperelaisessa kiekkohistoriassa ja sellainen Jori on, toki jos olet nuorempi, et sitä välttämättä muista.
Siis…Sillon hän ei ollut mikään “hankita” hän oli pelannut useamman kauden jo Tapparassa…viime kaudella hän oli hankita. Siinä on ero mistä tässä alunperin oli kysymys,kun tulet joukkueeseen ja ekalla kaudella teet tämän tempun. Olen nähnyt Ilveksen mestaruuden sen verran nuori olen.
Palve hankittiin täysin ulkopuolelta Ilvekseen ykkössentteriksi. Tuo linkki Pennaseen toki on, mutta muuten täysin organisaation ulkopuolelta.
Jori Lehterä ei voittanut pistepörssiä ekalla kaudellaan Tapparassa. Lehterän kohdalla puhutaan yhdestä kaikkien aikojen ryöstöistä yhdessä MG64:n kanssa, kun Stadin Kingit hänet veivät.
Tappara ei tosiaan varsinaisesti hankkinut Lehterää viime kaudelle, vaan hän putosi syliin. Ilmeisesti jonkinlaista jatkohalukkuuttakin olisi ollut, mutta sopimuksen pituuksista ei päästy yhteisymmärrykseen.