Ilves - Tappara 16.12.2016 (Pe) Ulkojäät

Ilves on ehkä tässä nykyisessä alemmuustilassa hitusen huono järjestäjä tällaiselle tapahtumalle.

Seuraavaksi seuraa ylimielisen Tappara-fanin analyysi:
Ensinnäkin olen lähes 100 %:n varma, että Ilves onnistui nyt tapahtuman toteutuksen osalta paljon paremmin kuin Ratina. Konsepti vaikuttaisi toimivalta ja Ilveksen markkinointikoneisto sai lähes kaikki Ilveksen kykenevät ja haluavat fanit liikkeelle. Myös sää suosi ja tapahtuma meni ns. putkeen. Jääkin kesti koko pelin ja luulen, että pelaajille jäi tästä positiivinen kokemus. Kuitenkin Ilves on mielestäni tällaisiin peleihin tällä hetkellä hieman huono isäntä, koska Ilves on “maineeltaan” ja “olemukseltaan” tällä hetkellä aivan pikkuseura. Pikkuseurakin toki pisti meidän vajaan kokoonpanon tänään aika tiukoille, mutta jopa kommentaattorien ja kaikkien puheesta kuulee sellaisen säälin ja epätoivon välisen halun Ilveksen voitolle.

Jotta tällaiset tapahtumat olisivat parhaimmillaan, niihin tarvittaisiin ehdottomasti liigan parhaita joukkueita. Hiljaa mielessäni on usein käynyt, että mitenhän tällainen tapahtuma myisi jos sen järjestäisi viime kauden Tappara ja vieraaksi saapuisivat Lauri Marjamäen Kärpät ja IFK. Lukkokin paremmassa kunnossa kelpaisi hyvin tällaiseen tapahtumaan. Tappara-Ilves -pari ei ole tällä hetkellä kovin kaksinen eikä pelillisesti ollenkaan fanien unelmapari. Tampereella halutaan elää menneessä ja vannoa paikalliskilpailun nimiin, mutta kun tää on ollut jo kohta 5 vuotta niin yksipuolista näytöstä ja me ei oikeasti painita samassa sarjassa. Ilvekselle isot pisteet loistavasta isännöinnistä, mutta Liigassa kannattaisi miettiä oikeasti, että onko pikkuseurat kuitenkaan paras järjestäjä näille tapahtumille.

P.S. minua saa vihata tämän kommentin perusteella. Tiedän, että se on ylimielinen Ilvestä kohtaan, mutta valitettavasti itse en enää ole aikoihin syttynyt paikallispeleihin. Asetelma on aivan vääristynyt: Ilvekselle häviäminen on urheilullinen katastrofi, mutta samalla odotan sitä, kun Ilves meidät voittaa, koska se on kuin mestaruus heille.

4 tykkäystä