Ilves - Tappara 31.1.2020 (Pe)

Ottelun loppuunmyynti ei yllätä: tasaiset lähtökohdat kohtaamiseen saavat molempien joukkueiden kannattajat liikkeelle. Ja tällainen tilanne on ollut suunnilleen tuon ajan. :+1:

Onhan tämän ottelun ennakkoasetelma poikkeuksellinen, moninaisista syistä tosin: milloin Ilves on ollut viimeksi suursuosikki Tapparaa vastaan? Paljon on vettä virrannut Tammerkoskessa kun viimeksi oli näin. Itse asiassa Tappara on altavastaaja jopa siinä määrin, että tämä voi verottaa jo Ilveksenkin pelitunnetta jatkuvan voittamisen lisäksi. Repaleisen ja kylläisen välinen mittelö?

1 tykkäys

Ei ainakaan huomenna ole!

3 tykkäystä

Laitetaan taas tännekin linkki Tupsukorva35:n ennakkoon ilvesfoorumille.

Morley mitä ilmeisimmin huomenna mukana Tapparan kokoonpanossa. Onko mies iskussa heti? Antonen ollut hieman vaisu tehojen suhteen viime aikoina, Tapparaa vastaan ollut kuitenkin tehokas, onko jälleen? Palaako Ilveksen puolustukseen tukipilarit Peltola/Elorinne, tai jompikumpi? Onko Ilves Tampereen herra ties koska sitten? Näihin saadaan vastaukset huomenna.

4 tykkäystä

Itse kuulun kyllä vahvasti siihen koulukuntaan, että Tampereen kulloisenkin kauden herra on se kuka sarjan päätyttyä on korkeammalla.

9 tykkäystä

Jukka sanoi, että KalPaa vastaan oli kaikki pelissä. Jos Ilves jatkaa kohtuullista peliä, ja miksei jatkaisi, on eroa helposti 3-4 maalia eikä se ole meidän eduksi. Ikävä kyllä. Mutta tämä vain näin ennakkoon.

Kumpi voittaa perjantaina?

  • Ilves
  • Tappara

0 voters

Enpä oo ikinä kuullu tuollaisesta koulukunnasta. Keskinäiset on aina määrittäny mulle ja tutuille, niin Tappara kuin Ilves leiristäkin, tuon herruuden.

4 tykkäystä

No nyt kuulit. Eikö ole kiva kun oppii uutta.

Mutta tuo minun koulukuntani on paljon loogisempi. Mitä järkeä tuossa teidän mallissa on? Viet vaikka kaikki paikalliset, mutta et pääse poffeihin. Toinen vie sitten vaikka mestaruuden.

“Jes oltiin silti Tampereen herroja”

2 tykkäystä

No eikös Ilves vs Tappara ole vähän kuin 1v1? Parempi voittakoon. Kahden joukkueen kilpailu. Ja ne keskinäiset määrittää herruuden.

Eli Euroopan mestari ei olekaan Euroopan mestari, jos joku muu eurooppalainen pärjää paremmin MM-kisoissa?

Toki on niin, että suomenmestaruus on kovempi juttu ja tavoiteltavämpi, mutta ei se poista tuota “paikalliskisaa”.

9 tykkäystä

En ajattele noin. Ajattelen, että se kuka nostaa kannua kauden päätteeksi on koko sarjan herra. Ihan sama mitä pelit on aiemmin päättyneet. Ja samalla kaavalla sarjan toinen on alempiensa herra ja kolmas alempiensa jne.

Sarjan loppusijoitus määrittää kaiken.

2 tykkäystä

En tiijä, mutta kyllä mulle käy mainiosti jos Ilves saa Tampereen herruuden kerran vuosikymmenessä. Se on ihan käypä tahti.

Mielestäni yksi hienoimmista asioista on, että Tampereella on vihdoin taas kaksi menestyvää joukkuetta. Vaikka Tapparan menestystä toivon niin olen silti erittäin iloinen näistä lähtökohdista.

19 tykkäystä

Erikoinen vertaus. Nuohan on kaksi eri turnausta.

Mutta jos vaikka Italia häviäsi alkulohkossa Espanjalle, niin se voisi silti olla Euroopan mestari, vaikka ei enää kohtaisi Espanjaa. Jos nuo olisivat vaikka samassa lohkossa.

2 tykkäystä

Mun mielestä Tapparan mahdollisuudet riippuu nyt ketä saadaan kokoonpanoon. Morley ja Kuusela olisi tärkeitä saada. Jos mennään viime viikonlopun kokoonpanossa niin täytyy kyllä valita aika passiivinen sapluuna.

Hulluahan tuo on että täälä alkaa fanit alistuun kauden tärkeimmän pelin alla! Ryhtiä veljet!
Oli kokoonpano mikä tahansa, tai ilveksen kunto mikä tahansa, tai pelattiin pelsuja vastaan kuinka huonosti tahansa, niin huomenna peli alkaa 0-0 tilanteesta ja voin kertoa että Tappara ei lähde myymään nahkaansa ilmaiseksi! Repivä,raastava ja logolle pelaava Suomen kaunein seura antaa sellaisen myrskyvaroituksen huomenna että kaikki oksat pois omenapuista! Ottakaa talteen ja haukkukaa, lytätkää tehkää mitä vaan pelin jälkeen, mutta nyt täytyy uskoa ja luottaa!

39 tykkäystä

En usko enkä luota ennen kuin näen kokoonpanon.

1 tykkäys

Tiukka peli huomenna. Parempi voittakoon. Nyt, kun Ilveskin on noussut suosta ei oo edes paha hävitä, jos niin käy ainakaan, niin paha, kuin viime vuosina. Eiköhän kuitenkin huomenna kiilloteta terästä ja napataan voitto!

1 tykkäys

Todella pitkästä aikaa on kunnon pöhinää Ilveksen ja Tapparan ottelun alla! Tällainen on ollut harvinaista herkkua sitten 90-luvun (jolloin molemmat olivat pääsääntöisesti heikkoja) , erästä puolivälieräsarjaa lukuunottamatta, jota on vieläkin kiva muistella. :blush: Ilveksen n.20 vuoden matalalennon päättyminen tekee kyllä paikallispeleille terää!