Saman panin merkille. Tämän kortin kun käytät keskustelussa pelin reiluudesta niin kukaan ei voi väittää vastaan, ei kukaan.
Tapparan tämän kauden ja viime vuosien tekeminen on saanut siellä aika paljon rehtiä tunnustusta viime aikoina. Kaikki eivät toki tykkää, mutta suurin osa myöntää.
Olin tässä mestaruushuumassa jo unohtanut Ilveksen kohtalon. Piti sit käydä aamun ratoksi vilkaisemassa heidän pahaolo-ketjuaan Ipafoorumila. Tässä muutama makupala mestaruuden ratkettua:
Jotenkin ennen peliä en ollut yhtään pettynyt vaan pelkästään aika varma, että Tappara hoitaa tylsästi näytöstyyliin. Mutta, kyllä tuo lopun tasoitus ja kaksi kertaa areenan räjähtäminen pisti veren kiehumaan. Ei helvetti mitä paskaa.
Joo, tapparan juhlilla pyyhitään persettä meidän mestaruuden jälkeen. En tiedä riittääkö siihenkään. Pitäisi vaan voittaa se mestaruus.
Kyllähän tämä vituttaa kun toiset juhlii jo n+1 kultaa ja itse nähnyt näiden kolmenkymmenen elinvuoden aikana yhden jalkapallon Suomen Cupin voiton ja siitäkin jäi kirjaimellisesti aika paha maku suuhun.
Osa on sitä mieltä, että oli hyvä ettei päästy häviämään finaaleissa Tapparalle. Itse olen täysin eri mieltä. Tappara ei taaskaan pettänyt. Ilvekselle valahti paskat housuun kun tosipelit alkoi.
Pitäiskö itsekin siirtyä tähän ja muuttaa johonkin Parkanoon, niin pääsis helpommalla.
Kirjoititko tuon nyt vai ilmestyykö ajastimella 12kk välein? - Ajastimella
Ensi vuonna meillä on todella iso sauma mennä päätyyn asti varmaan suurin pariinkymmeneen vuoteen. Ei se mestaruus kaukana ole voin melkein maistaa voitto siivet ja bissen mutta ei vielä keulita.
Lisäksi pelaajien totaalinen jäätyminen ennakkosuosikin asemassa eli meidän pelaajien pääkoppa ei ennakkosuosikin paineita kestänyt.
Konna oli kasvoiltaankin todella hoikassa kunnossa ja luistin liikkui ja energiaa riitti. Kaikki tämä oli poissa jo runkkarin lopussa…
Mitään marginaaleja ollu. Ei Pelicansilla ollu oikeasti mitään palaa. Ei yhtään mitään
Kyllä vituttaa kuinka epätasarvoinen maailma on. Tuon näköset ihmiset mitä oli torilla ei kyllä ansaitsis mitään
Tilannetta synkistää samassa kylässä majaileva ylivoimainen verrokki, joka suorastaan keräilee mestaruuksia. Olisimme ehkä onnellisempia, jos Tapparakin olisi vain tavallinen seura.
Kyllähän se taas puskista tuli miten paljon vituttaa, kun toiset juhlii kymmenessä vuodessa neljättä kertaa, ja me iloitaan välierissä kahdesta voitosta.
Onneksi on vappu tulossa. Saa pojat hiukan sihijuomaa ja päätä pois kiekosta hetkeksi…
Tässä on iso syy miksi Ilveksen ei tarvitse voittaa ikinä mitään. Kun nöyryyttä ei opita niin makailkoot sitten puiston penkillä.
Heitän lisää löylyä. Ja kiukaaseen pari puukuulaa.
Olisi mukava tietää, minkä näköinen on “tuon näköinen ihminen” ? Kyllä on joillekin näköjään lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Huono viesti:
- Ei tällaisia saunaan. Siellä juhlitaan Tapparan voittoa, ei muiden pettymystä.
- Naapurin leirissä on tänä keväänä annettu poikkeuksellisen paljon arvostusta Tapparan menestykselle. Toki äänekäs vähemmistö löytyy sieltäkin, joka edustaa sitten tätä toista tyylittömyyssuuntaa.
Ihan turha puhua jostain nöyryydestä jne, jos tänne kerta toisensa jälkeen kaivetaan keskellä omien juhlien Ilveksen kannattajien omalta keskustelupalstalta pahan olon purkamiseen tarkoitetusta ketjusta viestejä, jossa sitä todella puretaan.
Ja kyllä. Olen samaa mieltä usean viestin kanssa noista. Onnittelut mestaruudesta, mutta voisit itse kokeilla 38 vuoden konttaamista ja samalla katsella kun paikallisvihollinen voittaa mestaruuksia vuodesta toiseen, ja tule sitten näyttämään kuinka nöyrä sinä olet? Sinua ei varmasti tällainen harmittaisi?
Minä olen esimerkiksi elämäni aikana todistanut 0 Ilveksen mestaruutta. Kuten tuolla joku sanoikin, ainut Ilveksen voitto elämäni aikana on tullut jalkapallossa Suomen cupin merkeissä, enkä tuonne päässyt edes paikalle. Oikeastaan varmasti jo noin puolet Ilveksen kannattajista eivät ainakaan muista Ilveksen mestaruutta. Siihen päälle tällainen kyykkäys kun siihen mestaruuteen olisi ns. parhaat mahdollisuudet koskaan. Siitä voit koittaa laittaa asioita perspektiiviin.
Ja joo, siellä on myös asiattomia viestejä joukossa, mutta yllättyikö tuosta nyt oikeasti joku? Aina kaivetaan joku yksittäinen asiaton viesti ja pöyristellään sitten kuinka “tämän takia Ilves kannattajat eivät kyllä ikinä ansaitse mitään”. Jos katselisi tätä puolueettomasti, niin kyllä täältä löytyy niitä ihan samalla tapaa, Ilvesfoorumilta ehkä enemmän löysemmän moderoinnin takia, jota itse pidän ihan positiivisena asiana. Keskustelupalstalla tulee mielestäni saada keskustella, kunhan nyt ei ihan hävyttömyyksiin mennä.
Ja mitä tulee äänekkäästä vähemmistöstä, niin kyllä itse sanoisin että tuo menee aika puoliksi. Enemmistö varmasti onnittelee, mutta silti suurinta osaa ketuttaa tämä, niin kuin viesteistä näkee. Sitten löytyy näitä, jotka olivat Tapparan puolella Pelicansin takia ja vielä muutamia niitä, joiden mielestä tamperelaisten voitto on aina tärkein. Tämä viimeinen ajattelumalli ei mahdu päähäni, mutta kukin tyylillään.
Arvostusta täytyy toki antaa, olihan tuo Tapparan joukkue todella kova, yksi Liigahistorian kovimmista. Se ei silti poista sitä, etteikö se saisi harmittaa.
Tämä siis ihan yleisesti. Onnittelut teille jälleen mestaruudesta ja nähdään taas ensi kaudella, toivottavasti silloin vihdoin olisi meidän vuoro olla myös tuloksellisesti Tampereen ykkönen.
Samaa mieltä, kyllähän se pahimman kilpailijan voitto kuuluukin **tuttaa. Sinä päivänä, kun ei niin luultavasti Tampereen kiekkobuumikin laimenee.
Lähes kaikki tääläkin kiroo Ilveksen pelien seurantaketjuissa, jos Ilves voittaa, vaikka meillä siihen järjellä ajatellen ei edes olisi mitään syytä.
(kirjoittajan poistama viesti)
Tämähän ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Sota-aikana voitettu mestaruus on historiaan peilaten yhtä arvokas kuin mikä tahansa mestaruus. Missä menee se raja jossa joku mestatuus on vähäpätöisempi kuin joku toinen? 2000-luvulle siirryttäessä? En ymmärrä.
Seuraa ei voi valita.
Tää oli mun mielestä aika turha kommentti, vaikka kuinka vihais Ilvestä
Yhden paidan sanoin: On mahdotonta olla nöyrä jos on jatkuvasti paras.
Mutta muistetaan se tosiasia, että Ilves voittaa mestaruuden joskus ja voi hellanlettas, että saadaan kuulla siitä JA kauan.
Periaatteessa voi. Olen lähisukuni ainoa Tapparafani. Kaikki muut Ilvesläisiä.
Olen siis sukuni musta lammas tai no tarkemmin sanottuna oranssi lammas. Ilves ei vain koskaan houkutellut. Lapsesta asti minulle oli selvää minkä joukkueen kelkkaan hypättiin. Tampere + tyylikkäin logo + Sininen ja oranssi. Hetkeäkään en epäröinyt.
Avaatko vähän tätä “myös tuloksellisesti Tampereen ykkönen”?
Näin puhuttiin jo viime syksynä. Toisin kävi
Uskon, että kun on hyvä ja tietää sen, niin silloin on myös helpompi olla nöyrä silleen terveellä tavalla. Tää tulee esiin myös tapparalaisten hastatteluissa. Nöyryys on sitä, että ymmärtää, että töitä on tehtävä menestyksen eteen. Sanoihan Kuuselakin eilen hastattelussa, että ”nöyräksi vetää” se, miten häntä arvostetaan.
Kesähän on perinteisesti kiekkofanin parasta aikaa. Toisilla vain eri syistä kuin toisilla. Osa hilluu mestaruutta, osa taas kihisee, että ens kaudella me voitetaan ja sitten voin ■■■■■■■■■ noille: no, jos niin käy niin kyllä sille aika teflonina voi pysyä koska lähihistoria on mitä on.
Tsemppiä muiden jengien kannattajille, me lähdetään hakemaan kolmatta peräkkäistä!
Just tämän luulis tekevän nöyräksi. Mutta ei.
Kannattaisi tutkia liigan historiaa vähän tarkemmin ennenkuin kirjoittaa tänne moista “faktaa” ns. pikkuveljen menestyksestä.
Toki siitä on aikaa kun llves on menestynyt meitä paremmin, mutta kyllä sekin päivä joskus on tulossa, valitettavasti.
Ylpeä saa olla meidän menestyksestä mutta pieni nöyryys on aina hyväksi.