Jääkiekkoaiheisia videoita

Kyllä, saisi mun puolesta laulaa jokaisen Maamme-laulun Hakamettässä. :lasit:

5 tykkäystä
5 tykkäystä

Olin hallissa tuolloin(kin), ja “melkein” on aliarviointi. Ja on edelleen.

Nousihan se todella, paikalla olin myöskin. (Komeasti olen näkyvissä myös tässä klipissä).

Ei jumankauta, mikä fiilis tuolloin oli.

3 tykkäystä

10 vuotta kulunut, mutta jotenkin tämä Sedinien suoritus nostaa edelleen hämmästyneen hymyn huulille. Henrikin syöttö, Danielin viimeistely… Kaksosten kemia oli jotain käsittämätöntä:

Twiitissä giffinä tämä osuma:

8 tykkäystä

Viihdettä! Tapparan pelit NHL-seuroja vastaan
(Kokopelit!!)

8 tykkäystä

Tällä kanavalla on tapparan koko pelejä vuosien varrelta

Ylen elävästä arkistosta löytyy mielenkiintoisia dokumentteja Hakametsän hallista ja vuoden 1965 MM-kisoista.

2 tykkäystä

Rauman Lukko on laittanut klassikkopelin YouTubeen:

2 tykkäystä

Historian kovimmat, vai onko sittenkin parempi sanoa likaisimmat, SM-liigan finaalit pelattiin ilmeisesti 1999 Tepsin ja Hifkin välillä. Tässä taustatarinaa ja video 3. ottelusta.

3 tykkäystä

Jos tän päivän kiekkoon vertaa, ni noi osas todella pitää pään ylhäällä. Joka taklaus vedettiin loppuun ja yleensä vielä kädet ylhäällä. En kaipaa tommosta peliä, vaikka peli sinänsä oli yllättävän hyvääkin, mutta parempaa varautumista taklauksiin kuitenki. Olihan sielä kovia tekijöitä pakissa molemmilla: Berg, Karalahti, Kiprusoff, Lydman, Rafalski, Peter Ahola…

1 tykkäys

Itselläkin tuli mieleen että jos tuolla olis ollut näitä nykyisiä nuoria kuten Puistola, Kivenmäki jne., niin kylmät olis käynyt. Kyllä siellä kovia pelureita oli mitään Kaltoa yms. vähättelemättä. Aika sotureita. Miettinen oli itselleni yllätys, että tuommoisessa pelissä pärjäs niinkin hyvin.

1 tykkäys

Seitsemän vuotta sitten.

8 tykkäystä

Dustin Byfuglien. Samassa paketissa taitohyökkääjä, voimahyökkääjä sekä kovaakin kovempi puolustaja :+1:

6 tykkäystä
6 tykkäystä

Upeata duunia youtuben ylivoimaisesti parhaan kanavan pitäjältä. Kiitos sinulle!
Tässä on 3 tunnin ja 25 minuutin kooste kaikkien 89-90 kauden joukkueiden tekemisistä.
Mukana on myös divarivääntöjä, haastatteluita, uutisointeja ja maajoukkuepelejä.
Loppuun en ole vielä päässyt, mutta saattaa siellä tuon vuoden kiivaat liigakarsinnatkin olla?

On kyllä huikea settiä! Itse menen vasta puolessavälissä ja meininki on ollut äärettömän hurjaa. Suosittelen.

5 tykkäystä

Puolalaista kiekkohistoriaa ja hurmiota. On siellä parilla kaverilla ollut aikamoinen tykki, ei ole Tretjakit mitään! Tämmöistä peliä en muistanutkaan, vaikka tiesin kyllä Puolan joskus NL:n kepittäneen.

Edit. Tämä pelihän päättyi lopulta Puolalle 6-4. Wieslaw Jobczyk teki hattutempun. Mutta taisi kuitenkin jäädä Puolan sarjaan, silloin ei niin viety maailmalle. Suomen kanssa Puola pelasi 5-5. Ja Lake Placidin kisoissa 1980 Puola löi Suomen 5-4. Voittomaalin teki Jobczyk. Suomen joukkueessa pelasi muuan Leinonen.

4 tykkäystä
2 tykkäystä

Nyt on sitten melkoiset bileet luvassa tämän ottelun tarjoamana.

Ässät - HPK 1990-1991 kaudelta. Näemme ihan muutaman maalin ja tilanteen tässä pelissä. Todella kovia nimimiehiä näiltäkin joukkueilta löytyy, periaatteessa pari kentällistä maajoukkue miehiä löytyi monelta joukkueelta. Kova oli liiga ja divarin kärki.

Ottelu on kyllä varsin erikoinen ja värikäs.

2 tykkäystä

Huippu-urheilijan pehmytkudoksen määrä vatsan seudulla on hiukan hämmästyttävä. Vaikka herra onkin jo veteraani-ikäinen, kiekkoilijaksi.

Koskas se kausi loppu/keskeyty? 1kk-1.5kk sitten?

1 tykkäys