Jääkiekkoanalyytikko Petteri Sihvonen

Ei hitto, olen kyllä omakohtaisesti valmis laittamaan Sihvosen ja Tiku/Taku osaston jääkiekon historian kirjoihin. Ei enää mitään annettavaa näille puhuville päille ja johtaville ties mille enää kiekkoanalyysin osalta. Mennään eteenpäin, sanoi Timo Jutila…

1 tykkäys

Tähän voisi lainata perään leijona nro:79 että, “If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.”

1 tykkäys

Referoikaa näitä videoita parhaanne mukaan, niin ei tarvitse jokaisen välttämättä katsoa. Tässä siis kyse siitä, että Sihvosen otanta tamperelaisseurojen tosifaneista ei olisi halunnut paikallisfinaaleja, koska “se olisi ollut liian rajua”.

13 tykkäystä

No eihän se Sihvonen aivan väärässä ollut. Itse en sitä olisi halunnut juuri samasta syystä. Ei olisi pumppu kestänyt.

10 tykkäystä

Ja videossa kannattajat oli jaettu aloittelijoihin, peruskannattajien ja pitkänlinjan tosikannattajiin.

4 tykkäystä

Petteri Sihvonen - Johtava on kuunneltu ja hyväksi todettu.

Erityisesti suosittelen niille keille Sihvonen ja Johtava ei ole kovin tuttu henkilö ja hahmo.

7 tykkäystä

SM-liigassa jysähti – asiantuntija hämmästelee hehkutettua yllätyssopimusta: “Kaikki ei ole aivan raitista, erikoinen ratkaisu”

Siellä taas Sihvonen tekee sihvosia :grin:

Mitään muuta ei voi odottaakaan mieheltä, joka on tuotteistanut itsensä ja tekee sitä kautta elinkeinonsa. Tästäkin aiheesta on löydettävä se myyvin näkökulma.

Mitä itse asiaan tulee, niin kuuntelisin tässä(kin) tapauksessa ennemmin muita asiantuntijoita, kuten vaikka Ismo Lehkosta, joka Urheilucastissa asiaa käsitellessään purskahti nauruun, kun puhui näistä kyseenalaistuksista Raipen palkkaamista koskien. Lehkonen on pitkälti naulannut sen, mikä tässä siirrossa on oleellista. Samaan ovat toki pystyneet monet muutkin Sihvosta lukuun ottamatta, vaikka eivät sitten olisikaan olleet aivan yhtä ehdottoman myönteisiä kuin Lehkonen.

Eikös Sihvonen aikoinaan voimakkaasti kritisoinut mm. Dufvan korvaamista Aholla(tuloksena Suomen mestaruus samalla kaudella ) sekä myös Kiven korvaamista Myrrällä(tulokset silti ihan kohtuullisia)?
Ei siis voi ainakaan täysin kritiikittömästi suhtautua Sihvosen kommentointiin valmennuksen vaihdoksista/muutoksista.

Muuten toki toivon Sihvosen olevan oikeassa ja Helmisen romahduttavan Ilveksen korttitalon. :wink:

1 tykkäys

Tähän ehkä kiteytyy viimeisimmässä Kiekkokiukaassakin käsitelty asia, joka on vähän pielessä Suomen jääkiekkojournalismissa yleisesti. Suurin osa kentän toimijoista ei uskalla olla mitään mieltä mistään, koska miettii jo valmiiksi, että ”miltä tämä näyttää jos joskus osoittautuu, että olinkin väärässä”.

Sihvonen esikuntineen (Kiekkokiuas) tekee tähän poikkeuksen ja on omissa silmissäni käytännössä ainoa suomalainen jääkiekkosisältöä tuottava media, joka tuo mitään lisäarvoa siihen nähden, mitä itse jo ennestään ymmärrän tästä lajista.

12 tykkäystä
2 tykkäystä

Kerrotaan nyt vielä se Sihvosen pointti Kuuselasta. Sihvonen näki tilanteen niin, että Puhakka oli tyhjän maalin kiilto silmissä ja Tanus höntyili kuin pahainen junnu, minkä jälkeen Kuusela, Vittasmäki ja Seppälä olivat mahdottoman tehtävän edessä. Kuuselan pitäis antaa pojille euron sakko, jotta ottavat opikseen.

5 tykkäystä

Kohtuuharvinaista eli olen Sihvosen kanssa samaa mieltä. Muuten Johtavan twiitit/jutut/huomionhaku ei kyllä osu, eikä uppoa…

Sihvosen hämmästelyt:

2 tykkäystä

En tunnista Petteriä asiantuntijaksi.

7 tykkäystä

Kyllä Petterin puheessa on pointti. Parantaa pitää.

8 tykkäystä

Vähän halpa juttu. Päivänselviä totuuksia. Parantaa pitää, asenne kuntoon , nöyryyttä liigan muita joukkueita kohtaan. Sihvonen käytti tahallaan voimakkaita määreitä näistä joukkueista, jotta saa herätettyä tunteita. Kuullosti ihan katkeralta/kateelliselta näiden joukkueiden edessä. Rooli on rooli, mutta tämä oli pointista huolimatta vähän “seiskapäivää” -tyylinen juttu.

2 tykkäystä