Jääkiekkoon liittyvät myytit ja taikausko

Muistanko väärin, että 2022 Tapparan pelaajat Rauhalan johdolla kosketteli, jopa nosteli runkosarjan voittajan kannua kun taas 2023 kukaan ei koskeunutkaan siihen?

Kiva ku noita uskomuksia heitellään romukoppaan.

Hyvä kysymys. Minä muistan asian toisin. :thinking:

Itse muistelisin, ettei tuohon pyttyyn kyllä koskenut kumpanakaan vuonna koskenut kukaan.

3 tykkäystä

Tämä jäi mieleen tältä keväältä.

Tappara piti kiinni pokaalimyytistä – maalitykki Niko Ojamäki hymähti: “En minä usko noihin”

Meidän kolmeviikkoinen on nyt ”katsonut” mun kans kaikki muut elämänsä aikana olleet pelit paitsi KalPan pelin. Taitaa olla niin, että poika ei saa koskaan muuttaa pois kotoa. :smiley:

13 tykkäystä

Oli pakko tykätä(mutta). Usko huvikses sekin aika tulee, kun toivoo ”pesä” tyhjenevän. :wink:

2 tykkäystä

Tämä ensimmäisen pelin ollessa 3-1 Ipalle ja peli täysin Ilveksen hallussa. Kaikkien aikojen jinxaus Waheebilta.

10 tykkäystä

Kerran on joutunu vaihtaan tänä keväänä pukeutumista kotipeleissä. Se oli kotitappion jälkeen. Ehkä sitä vanhemmiten alkaa taikauskoseks :face_with_raised_eyebrow:
Siihen liittyykin sitten mitä laittaa päälle finaaleihin.
Mennäkö tän kevään voitokkaalla pukeutumisella vai kaivaisko kaapista asusteet joilla on kaks kertaa putkeen voitettu finaalit kotona :thinking:

1 tykkäys

Panokset kovenee kun aletaan miettiä asua finaaliin!!:+1:t2::+1:t2:

1 tykkäys

Lähinnä pohdin alkaako sitä tulla jo ihan höperöks pikku hiljaa :joy:

1 tykkäys
3 tykkäystä
2 tykkäystä

Mulla on tällä kaudella jääny yks peli kokonaan näkemättä. Siinä Tappara voitti Espoon 7-1 tai jotain vastaavaa. Kaikki muut oon parhaani mukaan yrittäny kattella. Tänään en viitsi/kehtaa/pysty katteleen. Ans kattoo kuinka käy.

1 tykkäys

Oliko hyvä peli? :grin:

2 tykkäystä

Jännä huomio ja yhteensattuma Tapparan ja Ilveksen jäädytetyistä pelipaidoista:

•Molemmilla on yhtä monta eli 7 kpl

Tappara

-Numminen 2
-Marjamäki 3
-Jutila 7
-Ojanen 8
-Susi 10
-Lehtonen 12
-Peltola 81

Ilves

-Wasama 2
-Honkavaara 7
-Jalo 13
-Oksanen 14
-Peltonen 16
-Tammi 30
-Helminen 41

•Jos laskee numerot yhteen molemmista tulee sama luku

2+3+7+8+10+12+81=123
2+7+13+14+16+30+41=123

•Jos laskee pelaajien nimien kirjaimet yhteen tulee sama tulos

Tappara:
8+9+6+6+4+8+7=48
Ilves:
6+10+4+7+8+5+8=48

•Molemmilla on sama määrä nen päätteisiä sukunimiä (3)

•Molemmilla on 3 paritonta ja 4 parillista numeroa jäädytettyinä

Kun olin nämä erikoisuudet löytänyt niin ajattelin siirtyä mestaruusviireihin, mutta sitten tajusin että Ilveksellä taitaa olla vähän pienempiä numeroita niissä kun Tapparalla…

Joten en niitä lähtenyt edes laskemaan.

12 tykkäystä

USA joutui 4 Nations -turnauksessa Donald Trump -kirouksen uhriksi.

Jos Donald Trump kannustaa sinua urheilussa, olet pulassa. Tätä mieltä ovat ainakin sosiaalisen median vitsiniekat ja taikauskoisimmat urheilufanit.

Artikkelissa on juttua muihinkin lajeihin liittyvistä uskomuksista.

1 tykkäys