Taas rajatapaus pitäisikö tämän olla Lauri Marjamäen ketjussa, mutta media on aloittanut suorat vihjailut siitä, ettei Laten Leijoniin ole imua.
Tuotahan minä olen jankuttanut ja ei mikään ihme, kun ottaa joukkueeseen vain kavereitaan.
Sinänsä toivon tuolle Laten projektille menestystä, mutta Kärppä-klaanin kokoaminen romuttaa tuota touhua ihan itsestään. Esim. case Aaltonen: joku pelaaja saattaa kaksi kertaa miettiä lähteäkö parin kuukauden leirityksille, kun Pellaaja sieltä pääsee pari vuotta vanhoilla näytöillä ohi. Mieti nyt vähän Late.
Milloin se lopullinen MM joukkue julkistetaan? Tuntuis vähän siltä, ettei kovin kummaisia muutoksia tule enää.
Yle spekuloi Peltolan MM-kisoilla. Riittääkö Jukilla virtaa vai tuleeko edes kutsua? hienoa olisi nähdä taisteleva leijona kisoissa, nostaisi ainakin henkilökohtaista kiinnostusta kisoja kohtaan.
Syy vai seuraus?
Syy
Jos ei vaan ole loukkaantumisia, niin kyllä näistä miehistä joku pitäisi valita maajoukkueeseen: Jukka Peltola, Veli-Matti Savinainen, Henrik Haapala ja Jani Lajunen. Jos veikata pitäisi, niin luulisi 1 - 2 pelaajaa kelpaavan Tapparasta.
Jos jotain painoarvoa antaa näille EHT hötsyille, niin pitäishän jo ihan niiden perusteella valita näissä peleissä parhaiten suoriutuneen hyökkääjän, eli Savinaisen.
Keski-Euroopassa tuo kaksintaistelukulttuurikin on vahvasti juurtunut jo antiikin Rooman aikoihin, joten Savinainen tuskin saa miekaniskuja perille. Eli turhilla mediakriiseillä ei voi perustella ulosjättämistä. Tosin, mikä sitten kääntäisi kisat (Suomen eduksi)?
Näistä sanoisin että lähimpänä ovat Savinainen ja Lajunen. Tällä kertaa.
Niin, kutsuaan EHT: ta millä pilkkanimellä tahansa, niin siinä pelaa Suomen maajoukkue. Sen hetkisellä parhaalla mahdollisella rosterilla. Respect.
Sama koskee tietenkin Ruotsia, Venäjää ja Tsekkiä.
En muista näkeneeni Elorinnettä ryypyllä Fat Ladyssä finaalin jälkeen. Liekö hän hypännyt Kuopiosta suoraan kisakoneeseen?
Jotenki minulla on kuva, että vain Savi menee meiltä. Osa on voinut kieltäytyäkin.
Suomen päävalmentajana ei pärjää kun 3 Suomalaista. Jukka Jalonen, Kari Jalonen ja Erkka Westerlund. U20 kultaan valmentanut Karri Kivi voi myös pystyä valmentamaan. Mutta epäilen ettei hänkään pystyisi kun tykkää nuorten kanssa toimia enemmän.
Marjamäki koittaa valmentaa Suomea seurataso tavalla. Ei se vaan toimi niin maajoukkueessa. Hän on velho seuratasolla mutta täys arpa maajoukkuetasolla.
Aivan täysin samaa teki Jukka Jalonen, siis valmensi maajoukkuetta kuin seurajoukkuetta. Siinä sivussa sai myös lähes kaikki NHL-pelaajat boikotoimaan maajoukkuetta. Maailmanmestaruuden voitti toki, mutta Marjamäelle nämä kisat taitaa ensimmäinen mahdollisuus olla saavuttaa sama.
Miten maajoukkuetta valmennetaan eri tavalla kuin seurajoukkuetta?
Juu, minä(kin) ymmärrän realiteetit, että ei ole paljoa aikaa valmistautua ja joukkue tulee yhteen ja sitten ruvetaan pelaamaan.
Kuitenkin mun mielestä tämä keskustelu ulkokehällä on aivan väärä, kun mietitään, että onko henkilö x tai y enemmän seura- vai maajoukkuevalmentaja. Annetaan Marjamäelle mahdollisuus nyt ensin näyttää ennen kuin tuomitaan olevan jompaa kumpaa enemmän.
Erkka Westerlund on ollut hyvä kummassakin roolissa, samoin Jalonen. Olen siltä osin vanhanaikainen, että se koutsi edelleen päättää niistä pelillisistä kuvioista ja NHL:stä ei pelaajat tule kertomaan, kuinka pitää pelata. Se on tiedossa, että monet valmentajat ovat yrittäneet viedä “meidän peliä” pieneen kaukaloon ja se ei ole ikinä toiminut, tuskin toimii jatkossakaan.
Jep, J.Jalosen aloitus maajoukkuekoutsina oli sellainen josta Marjamäen olisi pitänyt ottaa oppia. Tai vaikka soittaa ja kysyä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Suomen kolmosketju tänään: 37 Mika Pyörälä - 23 Joonas Kemppainen - 50 Juhamatti Aaltonen
Nyt perkele sille Maxwellille pikana Suomen passi, ja raahaatte vaikka väkisin Junttilan ja Donskoin kisoihin.
Miettikää nyt, siellä on kaiken maailman pellaajia kokoonpanossa ja Palola ylimääräsenä hyökkääjänä. Ihan hirveesti ei kyllä nää Laten leijonat kiinnosta. Kumma kun Ohtamaa ja Kukkonen on eri pakkiparissa.