Jääkiekon MM-kisat 2017, Pariisi/Köln, 05-21.05.2017

Eli siis Rask ei tule. Lukee tuossa linkitetyssä jutussa.

Mitenkäs Korpisalo on tällä kaudella pelannut? Otteista ei itsellä mitään hajua, mutta ihmetyttää, että kaveri joka on 14 peliä pelannu kaudella vain kävelee joukkueeseen.

Tunnen Korpin jotenkuten, mutta siitä huolimatta tuossa valinnassa ei ole järjen häivää. Logiikka siitä ainakin puuttuu.
14 peliä ylhäällä ja 16 alhaalla, hiukan yli 90 prossalla. Sillä näköjään pääsee Laten joukkueeseen. Yhtä tiukka kriteeri ku Juhiksen kaa. :smiley: Tämä mielipide ei tee Korpista sen huonompaa kuin hän on. Uskon,että ihan hyvä mokke ja loistava tulevaisuus edessä. Tykkään hänestä kovin paljon.

2 tykkäystä

Mielenkiintoinen valinta ja aina peukkua uusille sisäänajoille arvoturnauksiin. Harmi vain, että Metsola tippui. Käsittääkseni Columbuksessa oltiin tyytyväisiä Korpisalon esityksiin. Statsien valossa vaikea sanoa juuta, eikä jaata kaudesta. Pääsi kuitenkin nauttimaan Blue Jacketsin erinomaisesta lennosta runkosarjassa.

Latella on kutina. No, sitten minä ymmärrän. Onko se sama ku perstuntuma?

2 tykkäystä

Late luottaa siihen että Juhis dominoi Sloveniaa vastaan, se selittää kaiken.

1 tykkäys

– Minulla on sellainen kutina, että hän ei ole näyttänyt vielä parastaan. Aaltonen on myös tuttu pelaaja minulle. Tiedän mitä hänestä saa, Marjamäki vastaa ja muistelee yhteisiä kausia Kärpissä.

Saa koko joukkueen sekaisin halutessaan sekä kuhan pellaaja pellailee kisat. Kyllä se Aaltonen yhen pelin ratkoo jompaa kumpaa päähän.

Nojjaa…toisaalta on Aaltoselle hiukan eri pelikaverit tarjolla ja muutenkin eri systeemit ku Liigan joukkuessaan.
Aaltonen on nyt vähän kuin ehdonalaisessa, joukkuetta haittaava toiminta ja siinä maajoukkueuralle piste.

1 tykkäys

Suomella on vissii mahdollisuus saada vielä NHL:stä mukaa seuraavat pelaajat, toki se vaatii joukkueiden putoamista. Vatanen,Rinne,Määttä,Jokipakka,Lehterä,Raanta. Eipä tuosta realistisesti voi odottaa kuin Rinnettä,Lehterää ja Jokipakkaa…

Määttä,Vatanen ja Raanta jatkavat joukkueen kanssa melko varmasti pelejä seuraavalle kierokselle. Toki myös Rinnettä ja Lehterää ei ole mahdollista samaa aikaan saada, että jompi kumpi on käytettävissä, jos tulee kumpikaan kisoihin. Riipuen tietenki sen miten passeja leimataa voiko myöhemmin ottaa mukaan.

Mutta mielenkiintoinen pudotuspeli on Rinteen ja Lehterän välillä ja jompi kumpi tulee Suomen käytettäväksi, jos vain kisoihin tulee. Laitetaanpa äänestys kumman pelaajan mieluiten ottaaisit kisoihin.

• Rinne
  • Lehterä

0 voters

Edit: Esportin soppari tais olla olympialaisiin ja Maikkari näyttää MM 2017

Ruotsin alakerta kisoissa:

Hedman - Strålman
Ekman-Larsson - Brodin
Edler - Klingberg

Tuskin Kanada kakkoseksi jää. Alkaa olemaan aika sama mahtuuko Pellaaja kisoihin vai ei. Toivottavasti keväisin heräävät Leijonafanit eivät kauheesti pety.

1 tykkäys

On sielä Kukkonen joka jakelee poikkareita sen minkä ehtii, mutta joo heikko on Suomen pakisto ei voi muuta sanoa. Suomi olis tarvinnut Vatasen,Määtän ja Ristolaisen vähintään mukaan tähän jengiin, että pakistosta saataisiin edes kelvollinen.

Ruotsi on toistaiseksi ollut yllättävän vaisu uuden päävalmentajansa alaisuudessa, mutta tietysti paperilla Ruotsi saa pirun kovan jengiin kasaan. Ruotsin ongelma on ollut mm-kisoissa kohtalaisen kauan se, että Venäjä on ollut kohtuuttoman kova vastus Ruotsille ja Venäjä on pistänyt heidät tieltään pois monen monta kertaa.

Joku tuossa Ruotsin tavassa pelata sataa isosti Venäjän laariin. Ja minä en ainakaan tiedä, mikä se on enkä usko, että se on sattuma. Tää on iso tunnustus, mutta mun täytyy myöntää, että mä pidän siitä tavasta, jolla Ruotsi pelaa jääkiekkoa, kun he saavat parhaat yksilönsä mukaan. Se on aika kaunista peliä, mitä he parhaimmillaan pystyvät pelaamaan.

2 tykkäystä

Ei nuo NHL-avut vakuuta minua kyllä yhtään. Aho on ainoa varma onnistuja. Filppula olisi ok kolmossentteriksi, mutta ykkössentterin rooli on ihan liian iso nykyään. Hännikäinen, siis kuka? AHL jyrä. Hongan hyväksyn, on kiekollinen pakki, mutta pelannut vain junnuna isossa kaukalossa. Puljujärvi on kiva nähdä, mutta silti on kysymysmerkki. Ja Korpisalo, joopajoo. AHL-pelejäkö se Marjamäki kävi siellä Pohjois-Amerikassa katsomassa? 2 reittiä maajoukkueeseen: oot pelannut Marjamäen valmennuksessa seurajoukkueessa, tai AHL:ssä. Ulkopuolelta tulee joku kolmosmokke näillä näkymin. Ja tietty Antti Pihlström ja Juuso Hietanen joita ilman ei mm-kisoja tule.

2 tykkäystä

Kyllähän Suomi Lehterää tarvis nyt enemän kuin koskaan. Vähän tuntuu menevän samat munat yhteen koriin, kun lyödään Aho,Filppula ja Pulju samaa kenttää.

3 tykkäystä

Suomi jatkaa siitä mihin world cupissa ja u-20 kisoissa jäi. Jos nyt A-sarjassa pysytään…

1 tykkäys

Onneks valitaan tämmösiä Pelllaajia (ei maalia 20 matsiin) ja Pilluja (hädin tuskin 10 pistettä Jokereissa) … kyllä tuolla meidän pakistolla tulee kiire kun tulee joku isoista maista vastaan

2 tykkäystä

Tunnin päästä alkavan matsin kun Etelä-Korea voittaa niin he pelailevat Olympialaisten lisäksi MM-Kisoissa Tanskassa ensi vuonna.

1 tykkäys

Etelä-Korean nousutarina on kyllä ihan hieno. Etelä-Korean jääkiekkomaajoukkue – Wikipedia ylös-ylös-ylös-alas-ylös-alas…

Ei ainakaan vielä tullut voittoa.

1. Itävalta ____4______9
2. Etelä-Korea ____4______9
3. Kazakstan ____4______8
4. Puola ____4______7
5. Unkari ____4______3
6. Ukraina ____4______0

Vika kierros:

Tummennettu nousee MM-Kisoihin 2018.