Jääkiekon MM-kisat 2022 Tampere/Helsinki

Seisomakatsomolle olisi tilaus. Joku 420 paikkaa toisesta päästä ei nyt niin paljon tilaa vie. Etenkin jos vaihtoehtona on 200 istumapaikkaa samassa kohtaa.

Joo ja näin tapahtui myös viimeisessä finaalissa 45 sekuntia ennen loppua. Oli hauskan näköinen, kun viereisessä lohkossa kaikki seisoivat. :grinning:

1 tykkäys

Mun mielestä järkkärien pitäs vähän haistella sitä tunnelmaa siinä ympärillä ja käyttää pelisilmää. Jos iso osa katsomolohkosta haluaa kannustaa seisten, niin jos ei se muita haittaa niin antaa seistä. Toki ne varmaan on ohjeistuksensa saanut jostain ylempää.

1 tykkäys

Kärkäs kirjoitus nykytyyliin ”minä se kehtaan haukkua isoja tahoja j saan nettinäkyvyyttä” mutta asiaakin mukana

Kyllähän se on käynyt jo monesti selväksi että areenayhtiön turvallisuuspäällikkö vihaa jääkiekkoa ja kannatuskulttuuria.

Toki siinä voi olla taustalla vastuukysymys. Hänet on palkattu vastaamaan siitä, että kaikkien turvallisuus säilyy jokaisessa, yllättävissäkin, tilanteessa. Kummasti se vastuu painaa, kun sitä pitää kantaa. Sikäli ihan ymmärrettävää.

Kieltäis sitten yleisön pääsyn halliin kokonaan niin ei ainakaan satu mitään.

Ei hysterialle, ei mielivallalle.

1 tykkäys

Sit ei varmaan turvallisuuspäällikön kannata päästää areenalleen mm. Tapparaa ja Ilvestä järjestämään jääkiekko-otteluita, koska he pyytävät yleisöä osallistumaan toimintaan, joka on areenalla kielletty.

10 Tampere aiheista kysymystä Mörkö Anttilalle.

Häiritsee niitä joilla on kauluspaita pelipaidan alla.

1 tykkäys

Enemmän ehkä säälittävä avautuminen aivan päivän selvästä asiasta. Mikä fanikatsomo saataisiin aikaan kun lippujen osto-oikeuksia arvottiin?

Toimittajankin tulisi ymmärtää, että nämä pelit ovat hieman eri asia kuin perus liiga-pelit.

Kisojen järjestäminenkin maksaa jotain.

Kaikilla oli mahdollisuus päästä katsomaan kiekkoa. Se on sitten oma asia maksaako siitä tuota hintaa. Joku kuitenkin maksaa ja se on järjestäjän kannalta tärkein asia.

Tai sitten sellaista joka on laittanut 150€ lippuun ja edessä olevat seisoo eikä näe mitään. Ei tässä varmaan sen ihmeempää.

2 tykkäystä

Saattaisihan se ärsyttää, jos tempaissut 600€ lippuihin ja edessä näkyy vain mimmien selät.

2 tykkäystä

Kaupunki ei paljasta kisoihin käytettyä summaa, mutta arvioi jäävänsä plussalle.

Kisoilla on arviolta 1,6 miljardia tv-katsojaa.

Salmi ei suostu avaamaan sitä, minkä verran Tampere on satsannut kisoihin.

– Meillä on tietenkin olemassa tarkat summat, mutta emme halua kertoa sitä kilpailijoillemme. Puhutaan kuitenkin miljoonaluokasta.

Kaupungin käyttämät rahat ovat menneet muun muassa kisakadun rakentamiseen, Fan Zone -aluekokonaisuuteen, liikennejärjestelyihin ja opasteisiin. Lisäksi kaupunki on ostanut 7 500 lippuja peleihin.

– Olemme jakaneet niitä kolmannen sektorin yhdistyksille, organisaatioille ja vapaaehtoistoiminnassa mukana oleville. Moni heistä ei välttämättä olisi muuten päässyt katsomaan kisoja.

Apulaispormestari uskoo, että kaupunki jää kisoista plussan puolelle. Rahaa kaupungille tulee verotulojen kautta.

2 tykkäystä

Hetkonen. Voiko tämä luku pitää paikkaansa? Super Bowlilla on maailmanlaajuisesti 150 miljoonaa katsojaa.

@Rixa siltikin luku kuulostaa todella hurjalta.

Kyse tuskin yksittäisestä ihmisestä vaan esim minä olen katsonut kolmea eri peliä television kautta ja kaksi katsonut kokonaan paikan päällä. Eli minusta tulee 5 katsojaa.

2 tykkäystä

Itse olen katsonut jokaista streamia ainakin vähän ja joitakin kelaillut uudestaan. Tuleeko minusta sitten 100 katsojaa?

Itse uskon, että seisomakatsomosta olisi voitu saada hyvä fanikatsomo. Sinne lipun haluava luultavasti kannustaa enemmän, vaikka ne arvotaankin. Toivottavasti tämä muuttuu ensi vuonna ja saadaan seisomapaikat.

Tuli sitten hetken mielijohteesta ostettua finaalilippu tänään kun oli vielä saatavilla. Ehkä kisojen tunnelma on tempaissut mukaansa? Onhan tuo sellainen kerran elämässä (tai kaksi kertaa) tapahtuma kotikaupungissa.

2 tykkäystä

No ei varmasti pidä.
Tuolla laskutavalla jalkapallon MM-kisoilla olisi sitten varmaan 20 miljardia katsojaa.

3 tykkäystä

Mistä ne 12 Mrd tulee? Ulkoavaruudesta?

1 tykkäys

Tuo on kumulatiivinen luku, kun minä katson Suomen ottelut, olen tuossa luvussa jo kymmenen katsojaa. Voi tuo ihan hyvin pitääkin paikkansa, vaikea sinänsä arvioida, mutta hölmö mittari joka tapauksessa. Kuulostaa kyllä vähän siltä että tehdään itsestä isompia kuin ollaankaan.

2019 luku oli IIHF:n mukaan 1,3 miljardia. Jonkun konsulttitalon datasta tuo ilmeisesti tulee.

Ihan vertailuna kun tuo FIFA tuohon nostettiin, 2018 MM-finaalia katsoi 1,12 miljardia yksittäistä ihmistä. Äkkiä noista tuon 20 miljardia saa kasattua, ja varmasti ylikin.

3 tykkäystä