Kapakkaosastoilla on tuskaisen kuuma, mutta maljan puolella selvästi viileää.
Ja sieltä kaksi väärää mielipidettä yhdessä lauseessa:
Eikös tuo niitten Heidi’s ole aika halpa?
En tiedä, olen viimeksi käynyt vuosia sitten, enkä varsinaisesti ollut markkinatutkimuskunnossa.
Oi,oi!
Riikassa on Onniset mikitetty ilmeisesti paremmin.
Onninen -katsomo huomioitu:
Tämä aiheutti pientä irvistelyä ruudun tässä päässä:
”Totta kai yritämme lisähoukuttimia, joilla asiakkaat saadaan paikalle. Meillä on tuotteet, ohjelma, esitykset ja sitten tämä oheisohjelma”, Forss kertoo.
Oheisohjelmana toimivat siis Leijonien MM-ottelut.
Sinänsä Onniset eivät tässä tietty mitään väärää tee. Palkitsevat asiakkaitaan. Paidat kanssa ihan kiva lisä, että on sinivalkoinen katsomo.
Se on sitten toinen keskustelu, että onko järkeä myydä näin isoja katsomolohkoja ihmisille, ketkä tulevat oheisohjelmaa katsomaan. Ei todellakaan ihmetytä, että ei välttämättä kiinnosta peli hirveästi saati kannustaminen.
Rahaa tulee ainakin hyvin ja Onnisella on varaa maksaa. Ehkä se on sitten loppupeleissä se tärkein tässä.
Vaikka näin tvkatsojana (jää Suomen pelit väliin kiitos lippuhintojen, olin Saksa-Usa pelin katsomassa) harmittaa toi sponsoritouhu tunnelman takia. Koitan ajatella maallisesti ja järkevästi, että k.o. yritys on tuonut jäätävän määrän rahaa vuoden sisään kaksissa kisoissa Tampereelle eli asuinpaikkaani. Jotain posia siis
Itse menossa tänään Ranska-Unkari peliin. Toivotaan että Unkarilaiset laittaisivat tunnelmaa Areenalle.
”Jää on ollut huonompi kuin liigapeleissä. Nyt jää on pehmeä ja menee puuroksi nopeasti. Selkeä ero liigakauden aikaiseen”, Merelä sanoo.
Nämä Onnisen vieraat ovat maksaneet itse 150 euroa pelistä per nuppi ja Onnisen oheisohjelmasta. Porukkaan mahtuu kuulemma ensikertalaista ja innokasta kiekkokannattajaa laidasta laitaan.
Oletan että Onninen on laskenut osallistumishinnan siten, ettei osallistujille ja yritykselle tule veroseuraamuksia ( lahja jne).
Varmasti näillekin katsojille tulee hienoja kisakokemuksia, vaikka eivät laulakkaan kuorossa ja heiluttele lippuja. Mietippä ite, meet vieraaseen porukkaan, niin rupeeko heti laulattaa?
Kukin hakee kokemuksia omalla tavallaan. Joku voi eksyä peliin jatkossa useamminkin.
Minusta on hienoa, että lähdetään kaukaakin katsomaan pelejä, vaikka joku yritys olisikin innoittajana.
Ehkä sellainen tarkennus, että vieraat ovat maksaneet 150 euroa messulipusta. Sen kylkiäisenä on sitten tuo matsilippu, joka kuuluu samaan hintaan.
Ei tuota Onninen-katsomoa sinänsä voi tunnelman puutteesta syyttää kun ovat messuvieraita ketkä ovat tulleet kiakkopeliin mutta on se minusta hieman outoa että tuollainen porukka on kisojen näkyvin ryhmä katsomossa. MM-kisojen kulttuuri tiivistettynä hyvin tuohon kohtaan jossa toimitusjohtaja kertoo joidenkin mainospaitojen kuuluvan fanikulttuuriin. Noh, taitaa se kuulua nimen omaan tähän Skoda Cup-meininkiin. Ei tunnelma vain voi olla katossa jos isolle osalle katsojista matsi on vain oheisohjelmaa.
Lienee tapa saada verotukseen nämä liput. Tuskin mm-kisalippua omaan käyttöön muuten saa firmat vähennyksiin, ellei itse tuo omia yhteistyöasiakkaita tapahtumaan. Nyt he saivat ostettua sellaiset liput Onnisen kautta. Ps. Hyvää mainosta heille, onnistunut tempaus!
Onko vika ryhmässä, vai siinä että tunnelma ei yleisestikään ole seurapelien tasolla. Jos hallissa olisi kova meno, niin tuo nurkkaus ei välttämättä olisi hiljaa jos muut kannustaa. Tai huomion veisi tämä aktiivisempi porukka. (en ole paikanpäällä ollut, joten en tiedä muusta kuin luetusta jossa kritisoitiin laimeaa tunnelmaa). Korjatkaa jos olen väärässä.
Mut onnistunut tempaus Onniselta 12 poeng.
Jep, tätä minä juuri yritin painottaa että ei se tuon ryhmän vika missään nimessä ole ettei tunnelma kohoa vaan tarkoitin tuolla “näkyvin ryhmä”-kommentilla sitä että eipä sieltä mikään muukaan porukka vetovastuuta kannattamisesta ota sitten että erottuisivat edukseen enemmän kuin tämä Onninen-poppoo.
Oletetaan että 800 Onnis-ultran sijaan katsomossa onkin 800 intohimoista leijonasydäntä. Mikä on vaikutus tunnelmaan, tuleeko SUOMI ö-ö-ö 5 kertaa enemmän pelissä? Ei paljoo jaksa onniset kiinnostella, samanlainen se tunnelma olisi muutenkin, tuulipuku kun tuulipuku.
No joo ei tuolla oikein ole tunnelman luomiselle minkäänlaisia puitteita niin aivan samahan se on kuka siellä on katsomossa. Virallisten tahojen täytyisi olla mukana muutoksessa jos sellaista halutaan Leijonien matsien ja ylipäänsä MM-kisojen tunnelmaan.
Vähän ontuu tämä skenario, kun halliin mahtuu se 11 000 henkeä. Ei voi siis pistää sen syyksi. Noh eiköhän tunnelma parane kun kisat etenee, ja tulee playoffs vaihe. Vaikuttaa omaan silmään kateellisten panettelulta koko juttu, “noi saa ilmaiseksi paidat jne”…
Ja väittäisin että todella iso osa noistakin suomalaisista katsoisi Leijonien peliä myös kotona. Nyt ne vielä maksaa 10€ oluita yms. Tylympää se olisi puolityhjät katsomot, nyt kun lippujen hinnoittelu on mitä on. Mut sekään ei ole “Onnisten” vika.
@mitla ja muut, tuosta lainatusta viestistä löytyy oleellinen, jos haluaa alennusta lipuista. Tarkentavaa keskustelua löytyy lainatun viestin alta. Keskusteluun pääsee hissillä, kun painaa ylöspäin osoittavaa nuolta tässä viestissä.