Tuo Usual Suspects on nimenomaan se Klubin metsämyllyjä sun muuta harrastava porukka, joka profiloituu mieluummin huligaaneiksi tavanomaisen ultrakulttuurin sijasta. Eli ei sinänsä ole kyllä mikään valtava yllätys, että oletettavasti heidän väkensä sai noita tuhojakin aikaan.
Vaikkakin olen elänyt suht. vauhdikasta elämää niin en mä olisi edes kypsässä 15v-iässä kehdannut käydä tai sanoa kenellekään, että käyn peleissä joku helvetin hiihtomaski naamalla.
Seuraavalle reissulle tuon tunnelin sprinklerit vähän herkemmälle niin että laukeavat noiden soihtujen ansiosta, ja suljetaan tunneli hetkeksi molemmista päistä.
Kaikkien oikeiden stadilaisten puolesta syvä anteeksipyyntö tuon apinalauman toiminnasta!
Eihän tohon muuta voi enää sanoa kun että yli menee ja reilusti. Kannattajakulttuuria ehdottomasti vaan eteenpäin mutta ei tätä ■■■■■ huligaanimeininkiä . Ihan v#tun vaarallista antaa ns. kaikki vapaus tehdä mitä vaan ilman seuraamuksia kannattamisen varjolla.
Tuo kulkueessa naamioituneena oleminen taitaa olla lain vastaista, miksi siihen ei ole puututtu jo ajoissa.
Jotenkin kyllä ihan helvetin vaivaannuttava video.
Luettu Niksipirkan #573: näin teet vanhoista sukkahousuista lämpimän kevätpäähineen.
Niin se vaan maailma muuttuu. Aikuiset miehet pistävät kortsun päähän ja hyppelevät veikeästi. Mistä näitä löytyy?
Veikkausliiga voisi nyt lätkäistä HJKlle rangaistuksena vaikka 3 kotiottelua ilman yleisöä. Alkaisiko kurinpito kiinnostaa ja alettaisiinko fanikatsomoihin vaatia henkkareita?
Kuten Niklas-Salminen toteaa, niin vastuu turvallisuudesta ja tapahtuman kulusta on aina järjestäjällä. Eli korvausvastuun vierittäminen HJK:lle seurana ei taida onnistua, ellei HJK halua itse vapaaehtoisesti korvata kuluja. Eihän tällainen perseily hyvää mainosta ole Klubille, mutta Riihilahti suhtautuu aika vähättelevästi oman seuran kannattajakulttuurin lieveilmiöihin, vaikka ne olisivat vakaviakin.
Henkilökohtaisen vastuun pakoilu joukossa naamiota käyttämällä on varmasti houkuttelevaa jos etukäteen tietää että toiminta on laillisuuden rajoilla ja ylikin mennään. Olisiko aika puuttua tähän?
VAR-kopissakaan ei tulisi katsella puhelimelta vedonlyöntisivustoja kuten Bulgariassa tapahtui. Siinä voi tulla vääriä ajatuksia mieleen tuomarille.
https://www.instagram.com/p/DIO9zKgog7Q/
Hakapeliittojen väki ottanut asiaan kantaa. Okalta oli tullut sanomista tästä “White Boys” lakanasta. Molemmat oli ollut asiasta samoilla linjoilla.
Useat eri kuvat näyttävät, että kokous meni väkivaltaiseksi. Esimerkiksi varapuheenjohtaja Tevfik Yamantürk löi entistä puheenjohtajaa Hasan Aratia nyrkillä kasvoihin.
Kannatuskulttuuri on tavoittanut myös päättäjät.
Niklas-Salmisen mukaan luotettiin ettei ylilyöntejä tapahtuisi, vaan mitenkäs kävikään vaikka hyvin oli tiedossa Hjk fanien aiheuttamat edelliset ongelmat ympäri Suomea. Näitä faneja ei olisi pitänyt päästää lähellekään stadionia, vaan käännyttää jollain keinoin takaisin.
Futisfoorumilla lukee että TamU-TPS ottelussa Sinikaartilaisia olisi hyökännyt vierasjoukkueen kannattajan kimppuun ja poliisi joutunut laittaa nippuun väkeä. . Paikalla olleilta havaintoja asiasta?
Paikalla oltiin ja ainakaan itse on moista tapahtumaa havainnut. Onko tapahtunut pelin jälkeen? Futisfoorumilta en oikeaa ketjua löytänyt, jossa näin olisi sanottu.
Olin pelissä, ja tosiaan vissiin muutama Sinikaartilainen oli mennyt väijymään jonnekin kulman taakse, mutta ilmeisesti isommilta vahingoilta säästyttiin. Toisella puoliajalla jo tieto tuli meille, että siellä on muutama myllyn hakuinen jannu. Mutta joo, ei ainakaan mun tietääkseni mitään vakavaa tapahtunut.
Ps. Te ootte sinivihree paska.
Mikä juttu tää on?
Siellä on (oletettavasti) tämä HJK:n “usual suspects” taas edustanut seuraansa hyvässä valossa. Oikein hakemalla haetaan tappeluita, ei voi käsittää. Oon täysin kannattajakulttuurin edistämisen puolella, hienot tifot ja pyrot oikeinkäytettynä tms. Mutta mikä ■■■■■ siinä väkivallassa kiehtoo? Menkää sinne metsiin tappeleen sovitusti jos on näin hirveä hinku saada pataan mutta älkää herranjumala taviksia menkö uhkailemaan tai hakkaamaan jalkapallon takia .