Koska olen tullut huomanneeksi, että joukossamme kirjoittaa muidenkin kuin Tapparan kannattajia, astukaa rohkeasti esiin. Jätän tarkoituksella äänestyksestä pois vaihtoehdon Tappara, koska varmaan valtaosa jäsenistöstä kannattaa kirvesrintoja. Mutta “muukalaislegionaaliset”, ilmiantakaa itsenne!
Mä luulen, että itsellä tuo HPK-sympatia johtuu Hämeenlinnan läheisyydestä ja siitä, että on tullut viihdyttyä vieraspeleissä HPK:n vieraana. Helppo mennä ja oranssi kotijoukkue…mitä muuta voi pyytää?
Etukäteistietona jään mielenkiinnolla odottamaan, saako Ilves, Kärpät tai HIFK yhtään sympatiaääntä täällä jotenkin semmonen fiilis, että ei oo paljoa herumassa Ja vielä kolmas edit: jotenkin tuntuu, että JYPillä ja TPS:lläkää ei oo turhan montaa kaveria tääl
Aika hankala, mutta seuraksi valikoitui HPK, koska olen asunut Hämeenlinnassa liki 20 vuotta ja tutustunut moneen fiksuun HPK pelaajaan, etunenässä voi kehaista viimeisen päälle mukavina hemmoina siviilissäkin Verre Karjalaista, Janne Laakkosta ja Niko Kapasta, jonka asunnon sain kunnian myydä vuosia sitten.
PS. Kiitos peterra mielenkiintoisesta jatkoäänestyksestä!
No nyt ei ihan osunut.
Koitin mielenkiinnosta klikata, että voiko klikata kahta seuraa. Ei näköjään.
Meikä on siis henkeen ja vereen Tappara-fani, mutta seuraan aktiivisesti myös KalPaa ja toivon aina KalPan voittoa (pl. Tappara-pelit). Tämä johtuu siitä, että 20 vuotta tuli kuopiossa asuttua ja KalPan junnuissakin pelailtua ~13v.
Arvoisa @peterra kaapista ei tarvi tällä kertaa tulla ulos, koska tiedän mitä äänestän. Jos olisit muotoilut vielä kysymyksen niin mitä joukkuetta minä ja @Nuti kannatamme Kärppien jälkeen niin olisin itse vastannu Tapparan tulevan Kärppien jälkee. Go Kärpät Go tappara!
Vai vielä sympatioita jollekin muulle liigajoukkueelle - ei puhettakaan! Vaihtuu aina sen mukaan, kenen voitosta olisi Tapparalle eniten hyötyä. Eli ei voi nimetä.
Kerrankin pääsen rehelteleen mun Pelicans-kontakteilla Lahden kaverit jotenkin heikosti uskovat tohon Pelicans touhuu ja viidestä tutusta on saatu ihan pesunkestäviä Tapparanmiehiä hyvin pienellä efortilla
Pientä symppistä Turkuun palloseuralle. Tuli lapsena/nuorena oltua niin paljon Turussa ja käytyä katsomassa lätkää ja futista paljon. TuTo on se mitä seuraan enemmän.
Lähinnä seuraa ja ehkä vähän kaupunkiakin kohtaan, ei niinkään pelaajaa kohtaan. Tämä johtuen siitä, että olen asunut hetken ja ollut töissä kyseisessä kaupungissa eli on tutut kulmat. Ja itseasiassa tyttöystävä on kova kannattaja, niin lähden ny sitte kattomaan, että mikä on homman nimi.
Mun mielestä voi hyvin olla sympatioita toista seuraa kohtaan ja se ei himmennä yhtään uskollisuutta Tapparaa kohtaan.
Minä pidän jääkiekosta ennen kaikkea pelinä ja siksi voin seurata jääkiekkoa yli kaikkien puoluerajojen. Tappara on kuitenkin aina se, joka herättää myös tunteen, joka tuo peliin sen viimeisen rakkauden. Rakkautta Tapparaa kohtaan ei muuta mikään, mutta ei se tarkoita sitä, ettenkö voisi ajatella positiivisesti muista seuroista ja arvostaa heidän jääkiekkoaan.
Jos oikein tunteelliseksi heittäytyy niin, kun Tapparan maaliin tehdään maali niin tuntuu kuin maali olisi mennyt oman selän taakse. Kun Tappara tekee maalin, se lähtee omista käsistä ja lavasta - siinä se ero. Kun joku muu tekee maalin tai päästää maalin, se on vain maali.
Lähdin miettimään @peterra 'n ensimmäistä kysymystä sitä kautta että mitä seuraa todennäköisesti kannattaisin, jos olisin syntynyt muuksi kuin Tapparan kannattajaksi. HPK, Ässät ja Ilves pyörivät mielessä. Ilves oli pakko ottaa pois vaikka tamperelainen seura onkin. HPK:lle on herunut usein täältä tsemppiä, mutta kyllä Ässät hoitaa homman kotio. Erittäin perinteikäs seura ja historia josta löytyy monia upeita pelaajia: Vellu Ketola, Javanainen, Kari Takko jne. Porilainen hulluuskin kiehtoo.
Nyt kun olen Tapparan kannattaja neljännessä polvessa, on vaikea lähteä varsinaisesti hakemaan kakkossuosikkia. Voittotoiveet vaihtuvat Tapparan parhaan mukaan. Viime aikoina olen toivonut usein KalPan tappiota vaikka erityisiä tunteita KalPaa kohtaan ei olekaan.
Tämä on 110% totta!
Edit. Juuri kuulemani tiedon mukaan olenkin Tapparan kannattaja jo NELJÄNNESSÄ polvessa. Huhhuh…