Jalkapallon lieveilmiöt: keissejä vähän sieltä ja täältä

En nyt varsinaisesti huliganismia, mutta Lazion ultrien päämies ammuttu kadulle.

Varmaan tosiaan liittyy enemmän järjestäytyneeseen rikollisuuteen, mitä toki Ultraryhmien sisälle on pesiytynyt Italiassa.

1 tykkäys

Vastustajien kannattajia ei sovi heitellä sytytetyillä soihdulla, ei vaikka oma joukkue kärsisi rökäletappion.
Edit: FC Lahdelle 6 500 euron sakot.

On kyllä typerää ja tuomittavaa touhua!

Tämä tapahtui jo ennen peliä.

Red Star ottelussa noin 50-70 vierasjoukkueen huligaania hyökkäsi Europuistoon, jossa HJK:n kannattajia oli juomassa kukin mitäkin.

Huligaaneilla nähtiin käsissä mattoveitsiä…

Palloliiton kurinpitovaliokunta saa taas töitä.
On se kumma ettei vintiöt osaa käyttäytyä kunnolla sen kerran kun pääsevät ihan toiseen kaupunkiin retkelle.

Armenialaiskannattajien jalkapallokatsomossa heittämä pommi on jäänyt varsin vähälle huomiolle mediassa. Liian tavanomaista Turussa?

1 tykkäys

ManUn kompurointi on alkanut menemään joillain faneilla lujaa tunteisiin, otteluissa on huudettu toimitusjohtaja Ed Woodwardin kuolemaa ja nyt joukko valopäitä oli tunkenut Woodwardin talolle tekemään ilkivaltaa ja heittelemään soihtuja. Woodward itse ei ollut onnekseen kotona.

Edit. Enpä tajunnut etsiä tätä ketjua, kiitos @Kilo ohjauksesta.

Ei taas ymmärrä tätä parempaa kannatus kulttuuria. Miksi katsojat juoksevat kentälle? Ja jos edellisessä pelissä oli juostu vielä vahingoittaan pelaajia niin morjes…

Lahtelaiset halusivat kovasti keltavihreää huivia. Toivottavasti tunnistetaan tallenteista.

4 tykkäystä

Tunnelmaa voi olla liikaakin.

Siitä lutuuria

2 tykkäystä

Tämä on sitä, kun koko matsi tai itse asiassa urheilulaji ei kiinnosta lainkaan, tärkeintä on päästä riehumaan. Ja vielä hienompaa, jos pääsee oikein tappelemaan.

8 tykkäystä

Suomessa (ja ehkä osin Euroopassakin?) ollaan leikkikoulutasolla verrattuna Indonesiaan:

2 tykkäystä

Eipä ole UCL finaalin turvajärjestelyt menneet ihan putkeen. Faneja seisotetaan ulkona kun tarkastukset eivät vedä. Sitten pääsee aitojen yli ihmisiä sisään. Ilmeisesti Pariisissa on liputtomia faneja tuhansia jotka sitten tukki portit ja kiipeilivät iään kuten Wembleyllä viime EM kisois.

https://twitter.com/FootyHumour/status/1530623194729545728?s=20&t=7rlHoMH2Q81EX2ae_I1loQ

1 tykkäys

Nyt mulle ei aukea tämä kommentti.

Videolla tifoillaan, huudetaan, lauletaan, tuetaan joukkuetta ja samanhenkiset ihmiset viettävät yhdessä aikaa jalkapallon parissa. Klubipäädyllä ja siihen kuuluvilla ryhmillä on todellakin se valitettava pimeä puolensa mutta sitä ei tuossa videossa kyä näy.

Vai astuinko sarkasmimiinaan? :sweat_smile:

1 tykkäys

Jos katsot koko dokumentin, niin siellä mm. tapetaan kilpailevan joukkueen faneja. Se on jo aika extreme omasta mielestäni.

Ja tämä väkivalta siis koetaan ihan paikallisten ihmisten ja virkavallan puolesta olevan jo pahalla tolalla.

Edit. tästä samasta “vihanpidosta” näiden kahden joukkueen fanien välillä on kaksi dokumenttia, joista toinen on toista paljon raaempi. En muista, kumman näistä linkitin tänne.

1 tykkäys

Kyä mä tiän mitä jalkapallohuliganismi pahimmillaan on mutta tuolla @Lapi0 'n linkkaamalla videolla ei tapahdu mitään kyseenalaista. Siksi tuo aikasempi kommenttisi herätti ihmetystä ja herättää edelleen.

No itse en pidä tuollaisesta soihtuperseilystä. Se on ihan merkittävä turvallisuusriski noin ahtaassa tilassa missä paljon ihmisiä.

1 tykkäys