Jan-Mikael Järvinen

JMJ on täysi riittävä mestaruutta tavoittelevaan joukkoomme jopa ykkössentterinä. Mies omaa loistavan pelisilmän ja luistelu on kärkiluokkaa Tapparassa. On menossa edellisten vuosien pistetahtiin ja ottanut jäähyjäkin jo ennätysminuutit, eli “kovuuttakin” löytyy. Nyt näytti Xavin ja Revon kanssa kulkevan hyvin joten siitä meille loppukaudeksi toimiva trio tekemään tuhoa vastustajan luukulle. Tapola näyttää vieläkin hakevan eri variaatioita hyökkäyksen osalta ja mikäs siinä kun sarjatilanne antaa siihen mahdolisuuden, toivottavasti “lukitsee” tämän trion ja hakee ne muut palikat kohdalleen. Hyvä tässä on kevättä odottaa.

1 tykkäys

Jos JMA (Juhamatti Aaltonen) on taikuri, JMJ on vähintään mystikko tai silmänkääntäjä. Keskimäärin pelistä toiseen luo vähintään sen yhden huipputontin kavereilleen. Välillä ratkaisut ontuu, kun kestää 0,5 sekuntia liian pitkään, mutta sekin on vähän siinä ja siinä voiko sellaisesta kritisoida. Eihän mikään hyvä uunipiiras valmistu mikrossa.

JMJ:n kiekonhallinta–luistelu on balanssissa. Suunnanmuutokset toimii. Eilisessä HPK-pelissä nopealla suunnanmuutoksella kolme kerholaista oli pakotettu synkronoituun jään skrabaamiseen. Oli näyttävää.

8 tykkäystä

Jäätävä on kaveri kyllä, mutta ei maalinteossa.
Vastustajakin tietää, että JMJ läpiajossa estää syötöt. Eilenkin … hyvääpäivää.

2 tykkäystä

Vaikka Tapparan joukkueessa on useita loistavia pelaajia on minun papereissani yksi jota ihailen yli muiden. JMJ, kaveri joka liikkuu jäällä vaivattomasti ja kauniisti kuin vesikirppu. Pelaaja jonka pelinluku on luokkaa XXX-mahtava, pelaaja jonka syötöt ovat maagisen tarkkoja ja avaavat toistuvasti selkeitä maalipaikkoja. Häntä moititaan usein siitä, ettei hän lauo itse enempää selkeistäkään maalintekopaikoista. No, hänen tapansa on se, että on autuaampaa antaa, kuin ottaa. Arvostan yleensä enemmän selkeän maalipaikan avaavaa upeaa syöttöä kuin selvästä paikasta keikon verkkoon iskemistä.

Siksi JMJ!

12 tykkäystä

Oon jo edelliskaudesta asti ihaillut JMJn tahtotilaa ja halua saada kentällä asioita tapahtumaan. Mahtava pörriäinen :smile: Jopa kinastelin Jäähovissa yhden äijän kanssa lokakuussa, kun väitti, että JMJ on turhake… :imp: Sanoin, että katotaan vaan… tällä kaudella Miksalla alkaa kunnolla loksahtamaan palat kohdalleen :wink:

15 tykkäystä

Onpa hienoa, että meitä on muitaki. @Lallu @krobbe @Kilo :+1:t3: Just niinku olis mun kynästä ollu noi tekstit.

3 tykkäystä

Jostain Tapolan puheista oon joskus itse ymmärtänyt, että Järvisellä on myös iso osuus koko joukkueen treeniasenteeseen ja treeneihin myös muualla kuin pelkästään jäällä.

6 tykkäystä

Miksa on ihana! Haters gonna hate… Onhan se ny semmonen väkkärä tuolla kentällä että aina on vaarallinen vastustajan päässä. Sehän on vaan taktiikkaa kun kaikki luulee että syöttää ja sitten pistääkin itte kiekon rysään. Arvostan (vaikka voiskin laukoa enemmän myös itse). Muutenkin mukavan oloinen kaveri ja tärkeä palanen Tapparan koppia ja treenikulttuuria :tappara:

4 tykkäystä

On myös mielenkiintoinen asia se, että Miksa on monen mielestä tuhlaileva, ei osaa aloittaa ja muutenkin turha kaveri. Tästä huolimatta seurajohto ja valmennus päätti palkita ihan kohtuullisen pitkällä jatkosopimuksella.
Josko kuitenkin jotain osaa…

4 tykkäystä

Hyvä +30 pisteen mies on Miksa. Toivois vielä yhtä napsua ylöspäin, mutta 2-3 kentän hyvä sentteri/laituri ja tuo taustatukea hyvin kärkiukoille.

Mulle JMJ on kärkiukkoja, ehkä ens vuonna Kärkikentässä :wink:

3 tykkäystä

En pistäisi pahakseni jos ensi kaudella tähän aikaan vuodesta JMJ patseeraisi pistepörssin kärjessä tai top 10 edes.

Lisää itsekkyyttä maalintekotilanteissa kuten viime pelissä (yksin läpi) niin saisi useamman lisäpisteen kauden aikana. Se myös ruokkisi varmaan itseluottamusta lisää.

3 tykkäystä

Mikähän on Järvinen tilanne? Näin kyllä tilanteen, jossa jalka väänty, mutta muuten seuraaminen oli vähä puolittaista. Joku sano Järvinen käyneen kentällä tilanteen jälkeen, eli äkkiseltään ei kauheen vakavalta vaikuttais. Raportoikaa nyt vaikka se, onko Miksa risteilyllä, vai lähtikö kuvauksiin tms.

1 tykkäys

Tapolan mukaan tilanteessa ei ollu mitään sääntöjenvastasta mutta eikös siä Grillforsin maila ollu jalkovälissä?

Joo 2min kampitus tms olisi siitä voinut viheltää. Mutta empä mä tota jäähyttömyyttä ala itkemään.

Kaatuminen taisi tapahtua paitsiovihellyksen jälkeen?

Niin, harmittomasti laittoi mailan jalkojen väliin ja piti vielä sen verran kiinni, että Järvinen kampeutui siitä kumoon. Olihan tuo nyt vähintään kampitus, vahinko tai ei. En tiedä sitten miten Liigan logiikka tällaisessa toimii, kun monissa rikkeissähän linja on rike + loukkaantuminen = iso rangaistus.

1 tykkäys

Taitaa olla niin, että jos media ei käytä tekstissä sanaa törkeä tai muuten nosta meteliä niin liigalla ei paineita puuttua…
Ei sillä, että omasta mielestä tosta mitään rumaa olisi ollut, 2min olisi ollut oikea tuomio…

1 tykkäys

Jotain rajaa nyt osalle. Ei Grillfors todellakaan tahallaan Miksaa nurin laittanut.

3 tykkäystä

Olishan siitä kakkosen voinut viheltää, mutta huonoa tuuria loukkaantumisesa oli. HIFK on kyllä lahjakkaasti onnistunut vammauttamaan Tapparan pelaajia lähihistoriassa, mm:ssa Platil, Barkov ja Connolly.

1 tykkäys