Jan-Mikael Järvinen

Okei. Eli voi syytellä toisia paskanpuhujaksi ja heitellä kännikommentteja, mutta omaa tai kavereiltaan lainattua näkemystä ei tarvitse perustella? Voisin siteerata Ville Niemistä:“Onko sun kylmä, kun tuntuu että puhut vain lämpimiksesi?”

Kannattaa myös tutustua sääntöihin §2 ja §4: Säännöt ja UKK - Tappara.co

12 tykkäystä

Tuostahan saa melkein semmoisen käsityksen,että Miksa ei ole riittävän hyvä sentteri meille. Jos pelkästään tilastoja katsotaan, niin joku voisi jopa väittää että meidän paras sentteri maan yliovimaisesti parhaassa joukkueessa. 20 pojoa ja plusmiinus 9. Siihen päälle vielä toimivan ylivoiman pyörittäjä.

E: Ja mitä tulee siihen että pelaajaa verrataan Haapalaan. Minusta häneen voi verrata ketä tahanssa (ei Savi) Suomessa pelaavaa ja tulos on ihan sama.

E. On se tervepäinen kaveri, arvostan
http://www.tappara.fi/liiga/uutiset/317-joulukuu-2016/9448-miksa-jarvinen-pelattiin-voitto-pamille

Jep, väärää kuvaa saa. Järvinen on loistosentteri, mutta pelinopeus ja laukasu ei ole ihan samaa luokkaa kuin hänen muut ominaisuudet, jotka maajoukkuetasoa.

1 tykkäys

Tuntuu, että se laukauskin on luultua parempi. Riittäisi varmasti isompiin maalimääriin, koska pääsee noilla jaloilla ja taitavilla käsillä lähelle maalia. Pitäisi olla vähän itsekkäämpi.

1 tykkäys

Järvinen on 2-3 kentän mies. Tekee tasaisesti sen +30 pinnan kauden ja ei aina vaa tarvi vaatia enempää kehitystä. Vaikka kyllä itsekkin näkisin vielä potentiaalia parempaan, mutta mutta… kyllähän kun saadaan aina ykköskenttään jokaiselle se +40 pinnaa niin nuo takana olevatkin on kovaa valuuttaa.

1 tykkäys

Vaikka meillä on ykköskentässä Liigan paras sentteri, ni Miksalla on enemmän pisteitä.
Ilomäki ei saanu meillä oikein mitään aikaan, Kalpassa melkein piste per peli.
Voiko joukkueen pelityylillä olla osuutta keskikaistan pieniin pistemääriin?
Jos ykkösYV ei tee maalia, ni kakkosYV pääsee pelaa n. 30-45s. Se on kuitenkin melko vähän, kun ei oo apuna ees kunnon maaliruiskua.

Melkosta höpinää tässä ketjussa viime vuorokausi. Miksan vahvuuksia on pelikäsitys eli pelin ymmärtäminen. Hän on nopea, myös pelinopea. Kropan hallinta täydellistä. Koska olette vaikkapa nähnyt Miksan jäässä? Laukaus on parantunut viime vuodesta. Samoin karvaus ja kiekon riisto. Seuraava EHT pelaaja, olisi pitänyt olla jo.

1 tykkäys

Vielä kerran, mun mielestä JMJ ei häviä Sebastian Aholle oikeestaan millään muulla kuin siinä kuuluisassa hockey sensessä. Aho lukee peliä paremmin pystyy jakamaan kiekkoa oikeeaikaisemmin ja Sebastian on vaan useammin oikeessa paikassa.
Kukaan ei ole sanonut Järvisen pelinlukua huonoksi, vaan se on isoin syy, että me saadaan nauttia herran peleistä Tapparassa.

2 tykkäystä

Miksa painaa myös enemmän yhdellä rytmillä ylös ja alas, kun taas Aho on mestari rytmittämään milloin mennään kovaa, milloin vähän rauhallisemmin ja koska palautetaan kokonaan omiin. Järvinen on puhtaasti syöttäjänä ihan parhaita ikinä Tapparassa pelanneita, löytää välit hienosti. Fysiikka on myös kunnossa, vaikka ei ole samalla tavalla mittojaan isompi pelaaja kuin esim. Haapala, joka tykkää taklata ja vastataklata paikan tullen. Itsellä on ollut pieni pelko koko ajan josko Miksa vaihtaa jossain vaiheessa takaisin kasvattajaseuraansa, mutta nyt pitkä jatko pyyhkii nämä epäilyt pois. Sen sijaan Järvisestä on hyvää vauhtia tulossa oikea Tappara-ikoni.

2 tykkäystä

Kelle on kelle ei!

Aloitustaito pitää vielä saada parempaan kuntoon. Muuten Miksa on jo loistava sentteri.

3 tykkäystä

Jmj MJ on juurikin näitä kulmakiviä, miksi Tappara pelailee vuosi toisensa jälkeen finaaleissa.

11 tykkäystä

Nostan tämänkin nyt tähän.

3 tykkäystä

Samaa tullu kirottua useinkin peliä katsoessa, mutta pohtinut myös että syöttö on selkärangassa eka ratkasu Järvisellä. Laukomisen lisääminen ei tietenkään tapahdu tossa iässä nappia painamalla ku konsolipelissä. Tänään onneks ampu.

2 tykkäystä

Paljon ei Miksasta puhuta mutta tammikuussakin nyt viiteen peliin 2+4 ja +5. Alotusprosenttikin jopa yli 60. Toki ehkä tuossa se syy onkin miksi ei puhuta, sehän pelaa hyvin.

6 tykkäystä

Kuten tänäänkin

1 tykkäys

Oli hyvä tänään ja peli toimi yhdessä Savinaisen ja Revon kanssa. Tulinkin jo otteluseurannassa todenneeksi, että tämän hyökkäysketjun voisi nyt lukita. Kamppailuvoimaiset ja hyvin maaleja tekevät laitahyökkääjät sopivat Järviselle.

2 tykkäystä

Niin tulit, mutta Jugi

2 tykkäystä

Kannattaa katsoa Järvisen parin edellisen tammikuun tilastot. Sekä 14–15 että 15–16 tammikuu oli ainut kuukausi, kun JMJ pääsi kaksinumeroisille pisteille. Toki tammikuussa myös pelataan paljon, mutta ainakin näyttää hyvältä! Laskeskelin JMJ:n pistekeskiarvoja kuukausittain tarkemminkin joskus, mutta jos ne jossain vielä on, niin työpaikan koneella.

2014–15 4+7=11
2015–16 1+10=11

Olisiko 2016–17 a+b=11?

1 tykkäys

Minun vieruskaverini hallissa syyttää minua aina ja jatkuvasti siitä, että minä dissaan Järvistä liikaa :smiley: Tämän kommentin myötä otan riskin siitä, että minua taas pidetään dissaajana.

Järvinen on mielestäni nyt kaikilta ominaisuuksiltaan riittävä ykkössentteri tähän liigaan, koska aloitustaito on kehittynyt ja puolustuspeli myös. Pelisilmähän tiedetään ja nopeus, joten näistä ei sen enempää. Ainoa ongelma, miksi minä itse aina vähän pelkään Järvisen pelaamista sentterinä on se, että Järvisellä tuppaa pisteet tulemaan ryppäittäin. Pitäisi löytää joka ilta se paras tasonsa ja välillä menee peli kokonaan ohi ja ei saa mitään erityistä aikaiseksi. Sitten, kun Järvinen löytää otteisiinsa tasaisuuden niin hän on loistava ykkössena meille :slight_smile: