Jani Lajunen

Oliko faktaa, tai edes vahvaa huhua, että Jani ei jatkaisi Tapparassa?
Sehän on fakta että sopimus on katkolla ja eväitä olisi varmasti muihinkin liigoihin.
Omaan korvaan herra kuulosti varovaisen optimistiselta kun pahoittelin sopimuksen loppumista.
Toki, saattoi olla sitä kuuluisaa hokijargoniakin ja kannattajan miellyttämistä.:rolling_eyes:

Samoin ollaan katseltu molemmat herran saavutuksia tällä kaudella.
Pelkkien pisteiden valossa tosin Jani on viime vuotisessa tahdissa.

Ykkössentteri liigan kärkijoukkueessa. Viime vuonna mestarijoukkueen ykkössentteri. Pelaa meillä ykkös YV:ssä ja alivoimaa. Toissa vuonna isossa roolissa SHL mestarissa. Pelaa säännöllisesti EHT:ta. Maailmanmestari. Käynyt myös Pohjois-Amerikassa. On kyllä heikommillakin meriiteillä saatu KHL soppareita.

3 tykkäystä

Ei Lajusen meriittejä varmasti kukaan kyseenalaista. Kaikki tietää, missä hän on pelannut, kuinka hienosti menestynyt ja kuinka tärkeä mies joukkueelleen. Mm-kisamies edelleenkin. Tottakai haluan uskoa, että tuo kova taso säilyy tänäkin keväänä. Sille ei mitään estettä ole. Itse halusin Jyp-matsin jälkihöyryissä toisenlaistakin näkemystä nostaa esille, koska ollaan alettu nähdä ajoittain sellaisia otteita/asioita joita Lajuselta ei ole yleensä totuttu näkemään. Esimerkkinä esim. eiliset hyökkäyspään jäähyt. Siitä toisesta voi tietysti vähän osoittaa vastustajaakin, mutta siitä huolimatta täysin turha hyökkäyspään kamppi.

Juu, ei siinä mitään. Minun viestini oli vastaus tuohon kommenttiin, että on mysteeri miksi Laju voisi saada esim. KHL sopparin.

Edit. Ja olen muuten samaa mieltä, että otti kaksi turhaa jäähyä eilen.

Ja ilman Lajusen taistelutahtoa ja -ilmettä me emme olisi saaneet pistettäkään. Se on varmaa se.

4 tykkäystä

Tapparalla on poikkeuksellisen paljon “kevään miehiä” taas rosterissa.

Laju on yksi näistä, joiden osalta ei tarvitse epäillä hetkeäkään, etteivätkö olisi parhaimmillaan playoffeissa. Todellinen voittajatyyppi!

6 tykkäystä

Minä olen ainakin sellaista huhua kuullut, että Lajunen olisi Jokereiden mies ensi-
kaudella. Toki varmasti Leinonen jatkopahviakin tarjoaa, mikäli uusi sentteri ole tiedossa.
Olisi muuten hyvin kummallista jos ei olisi…

En tiedä olenko muuten Lajusen suhteen huolissani, mutta jalkoja pitäisi alkaa tässä vaiheessa kautta löytymään. Ässiä vastaan ei montaa potkua kiekon kanssa omalta alueelta ehtinyt ottamaan ennen kuin piti heittää rystyltä sokkona toiselle puolen kun ässä-ukot sai kiinni. Toistui muutamaan kertaan.

Tässä on se Lajusen ongelma. Pysyykö edes KHL:n vauhdissa ja mitä viiden vuoden päästä, jos yhtään tuosta vielä hidastuu, kun ikää tulee? Paremmalla liikkeellä ovet olisi auki jopa NHL:ään.

Silti, todellinen playoff pelaaja ja tärkeä lenkki Tapparalle keväällä.

Taitaapi Lajusella olla sellainen rakenne, että jos absoluuttisesti nopeutta halutaan lisää niin täytyy alkaa jostain toisesta ominaisuudesta karsimaan. Lajunen on kuin härkä ruumiinrakenteeltaan ja noi pumput, joita kai jaloiksi kutsutaan on kyllä niin vahvat, että hän pääsee halutessaan sellaiseen paikkaan kuin maalin eteen ja sieltä häntä ei saa siirrettyä pois. Jos aletaan nimenomaan keventämään tuota rakennetta paremman luistelun varmistamiseksi niin äkkiähän tilanne on sitten se, että ne muut ominaisuuden siellä maalilla kärsii.

1 tykkäys

Aamulla oli pakkasta -21 ja lunta tulee vaikka ja kuinka… Mitäs ny?

Lajusesta kun ollut puhetta negatiivisessakin sävyssä, niin todettakoon sen verran, että tehnyt tehoja nyt yhtä paljon kuin viime kaudella.

9 tykkäystä

Lajunen tuntuu olevan silloin tehotilastoissa aina näkyvillä, kun muulla jengillä on hiljaisempaa.

1 tykkäys

Lähti eilen Jukureiden kaveri nätisti katolleen, kun tuli pientä tönimistä Lajusen kanssa pelin ulkopuolella. :slight_smile:

1 tykkäys

Ja oli muuten eilen reilusti parempi kuin Ässä-matsissa. Jalka kulki taas paremmin.

2 tykkäystä

Tänään olen seurannut Lajusen peliä oikein ajatuksella. Myönnetään, ei mikään raketti luistimilla, eikä ne kädetkään mitenkään maailmanluokan ole, MUTTA ihailtavasti aina oikeita ratkaisuja.

Vahvaa pelaamista tänään. Nyt tosin pieni nukahdus yhdessä Elorinteen kanssa 2-1 maalissa.

1 tykkäys

Kuka löytää eilisestä pelistä Jani Lajuselle maalin? Merkattiin ja pidettiin Janilla, vaikka en kyllä näe mistään kulmasta minkään maailman osumaa kiekkoon. Loistava maski siitä huolimatta! :smiley:

2 tykkäystä

Samaa ihmettelin. Korjaan vaan sen verran, että TÄYDELLINEN maski. Lajunen on niitä kavereita, joitten ansiosta ei tarvi liikaa jännittää pudotuspelejä. Laju on kunnossa ja miehen asenne myös.

6 tykkäystä

Täydellinen maski myös Pelicansin tasoitukseen! :wink: