Janne Ojanen

Ei mulla muuta. C

8 tykkäystä

Janne Ojanen oli 50-vuotissyntymäpäivänään hallissa katsomassa välierää Tappara–TPS. Tappara tarjoili Ojaselle syntymäpäivälahjaksi kiekkotrillerin ja lopulta jatkoaikavoiton, joka toi finaalipaikan. Kesken pelin kiekko lensi katsomoon, suoraan Ojaselle. Refleksit ovat edelleen huippuluokkaa. Ojanen sai siis muistoksi pelistä myös kiekon. Tosin se oli älykiekko, joten se vaihdettiin toiseen limppuun, jos Ojanen kiekon ylipäätään päätti ottaa.

10 tykkäystä

Ja viime kerralla se oli kapteeni Ojanen, joka tinttas Tepsin pronssipeliin ja Tapparan finaaliin. Tänään se oli kapteeni Peltola.

14 tykkäystä

Seuraavalla vuosikymmenellä se voisi olla esim. kapteeni Rauhala tai kapteeni Luoto?

Jannen 50v-päivää olisi ehkä voinut huomioida myös jollain pätkällä mediakuutiolla.

1 tykkäys

Tavallaan joo, toisaalta sopii Janneen ja Tapparaan paremmin “ei ny tehrä numeroo” -linja. Vaatimaton mies, legenda, mutta hallilla kuin yksi muista.

6 tykkäystä

https://www.instagram.com/p/BnnliDalEPT/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=dx49wsw2s5k6
Liigan IG:ssä pyörivässä Legenda sarjassa tänään vuorossa Tappara ja Ojasen Janne :muscle:
(Video tosin Tapparan IG:stä otettu :grin: )

5 tykkäystä

Janne on jumala :8ball: :golf:

Seuraavasta suorituksesta muistettiin mainita myös Tappara-KooKoo pelin alussa:

http://golfpirkkala.fi/janne-ojaselle-hole-one/

19 tykkäystä

Ojasen piste-ennätyksestä tuli tänään muuten kuluneeksi tasan 10 vuotta. Niin se aika rientää. Juurihan mies vasta lopetti!

Onedrive puhelimessa näyttää kuvia “tapahtui samalla päivämäärällä x vuotta sitten” kuvasarjoja ja muutama kuva hallilta pomppasi silmille :+1:

7 tykkäystä

Hakametsän digitaalit ajassa 28.24 ja katsomot täynnä pahvisia numero 8 kylttejä! Komea ilta :heart:.

Ai että kyllä tulee vieläkin kylmiä väreitä, kun katselee tuota videota :+1:

3 tykkäystä

Tuohon aikaan olin jäähallissa silloin tällöin järkkärinä ja satuin olemaan hommissa juuri tuona iltana. Yleisössä heiluteltiin pahvikaseja paljon aikaisemmin kuin mitään kasvokuvista tehtyjä jättinaamoja oli kukaan edes harkinnut, mediaa oli paikalla normaalia runsaammin ja kaikki odottivat kuumeisesti milloin syntyy uusi ennätys. Ojanen oli jatkuvasti jossain esillä.

Kesken pahvikasien täyttämän illan, viereeni ilmestyi jotakin mediaa edustanut mies järjestelmäkameran kanssa. Hän tuijotti pohtivan näköisenä kohti jäätä hetken aikaa, kunnes kysyi “Hei! Tiedätkö, mikä sen Ojasen pelinumero on?”

“Jaa. Mitäpä veikkaat?”

24 tykkäystä

Jostain kumman syystä olen tähän päivään saakka säilyttänyt muutaman tuommoisen pahvikasin. Jotenkin ne tuntuivat muulta kuin tavalliselta pahvirojulta, joka yleensä jää hallille.

Nimmarin kun vielä semmoiseen kasiin saisi. Tottakai Jannen nimmari itseltäkin löytyy, mutta se on muualla, Kirvesrinnat-historiateoksen sisälehdellä. Siellä Marjamäen Pekan ja Korven Ranen vieressä.

4 tykkäystä

Harmi, että Ojasella tuli noita loukkaantumisia viimeisille kausilleen, olisi ollut todella kovat pisteet jos kunto olisi ollut parempi. Tosin on ne nytkin, vaikea uskoa, että nykykiekossa tuota pistemäärää rikotaan.

4 tykkäystä

Kohta alkavassa Tulosruudussa käyty kyselemässä kuulumiset Jannelta.

12 tykkäystä

Eikä taideta rikkoa ihan heti sitäkään ”ennätystä”, kun toimi kymmenellä kaudella putkeen Tapparan kapteenina vuosina 2000-2010.

On meinaan aika kova saldo tuokin ja kertoo aika paljon miehestä pisteiden lisäksi.

27 tykkäystä

HIenoa, että näitä muitakin kiittelijöitä riittää Tappara-vuosista, etten vain pelkästään minä, olikohan viime kuussa. :innocent: Kyllä on hieno ja vaatimaton mies tuo Janne!

8 tykkäystä
20 tykkäystä

Tuli jossain somessa vastaan tämä maali. Tämä oli kyllä maestron yksi upeimmista osumista, ainakin mitä itse olen nähnyt. Aika nöyryyttävä maali.

50 tykkäystä

Onnistuisiko tuo muuten nykyisten aloitussääntöjen puitteissa enää, kun tuossa Ojanen tulee liulla aloitukseen ja kiekko pudotetaan nopeasti jäähän siten, että Ojanen on vaan hetken aloillaan ennen kuin ampaisee uudestaan liikkeelle?

En osaa sanoa, mutta voi kyllä olla, että ihan nähdyllä tavalla ei onnistuisi. Joku pykälät paremmin tunteva varmaan tietää.