Lisäisin Sekera listaan ehkä vielä Teemu Aallon arvosanan 4. Etenkin nyt loppusyksystä tuo on mielestäni liian suuri arvosana. Itse antaisin Teemulle 3 pistettä, ehkä 3,5 jos ottaa enemmän alkusyksyä huomioon.
Omassa päässä tuntuu, että jalka alkaa jo painaa liikaa. Avaaminenkin on hitaahkoa. Vastustajan päässä viivasta tulee kyllä kovia lämäreitä mutta niistäkin on alkanut menemään suurin osa reippaasti ohi maalin.
Mun mielestäni Elorinne on ollut yhtä hyvä kuin viime kaudella. Tuloksellisuus ei silti ihan yhtä hyvältä näytä papereissa. Viime kaudella veti runkosarjan vikat 24 peliä legendaarisella kolmella miinusmaalilla, kun nyt miinusmaaleja on tullut 33 otteluun “jo” 10. Mun mielestäni nelonen olisi kuitenkin perusteltu, sillä taso on pysynyt hyvänä eli suhteellisen korkeana, mutta tilaa parantamisellekin löytyy. Maajoukkuedebyytille en anna tässä painoarvoa.
Elorinteen arviossa virke “maajoukkuedebyytistä huolimatta on Tapparan puolustajahierarkiassa vasta kuudentena” on huvittava. Se on Oinoselta vain oman agendan puskemista, eikä liity pelaajan arviointiin millään tavalla. Oinonen kirjoitti Jatkoajassa aiemmin Tappara haaskaa Elorinteen potentiaalin huonolla peluutuksella
Dixon ei millään ansaitse kolmosta. Kyllä odotukset olivat ihan muuta. Elorinteen kohdalla odotukset olivat mahtavan viime kevään jälkeen jopa nähtyä korkeammalla, joten ei 3,5 väärin ole.
Aallon nelonen myös hieman yläkanttiin, Domilla vois olla sama taso kuin Karhusella.