Ei se ollutkaan puolusteleva kommentti, vaan sitä että onko sitä potentiaalia miten paljon sit kuitenkaan. Kuten sanoit keskittyy epäoleellisuuksiin, eikä pelaa joukkueelle.
Tuon ikäisen pelajan ei pitäisi kipuilla näitten asioitten kanssa. Joku on pielessä ja pahasti. Olen iloisesti yllättynyt jos löytää pelinsä loppukaudesta, enemmän odotan näiltä muilta tason nostoa.
Q voi sit istua katsomossa, jos sitä asennetta ei löydy.
Ei varsinkaan jos koko joukkue pelaa tyylillä jossa maalipaikkoja ei pystytä luomaan. Quenneville on maalintekijä ja ensin pitäisi saada luotua se maalipaikka hänelle jotta verkko voisi heilua. Syytä on tietenkin myös Quennevillessä mutta eihän joukkueen ja ketjujensa ”pelitapa” edistä yhtään hänen maalintekoaan. Ylivoimakin on semmoista sontaa, että ei sielläkään pääse juuri paikoille.
No toivottavasti pikku huili tekee hyvää ja nähdään nälkäisempi Quenneville ja Tappara. Potentiaalia olisi siihen mutta ans näyttää, että saadaanko peliä rullaamaan ja sitä kautta toivottavasti myös Quenneville paremmin pelin sisään. Yksin hän ei tee mitään se on tullut jo selväksi.
Tanus pystyy luomaan useita huippupaikkoja per peli Mattilalle ja Rautiaiselle. Jostain syystä Q:lle ei ole pystynyt samalla tavalla. Tiedä sitten missä se vika on…
Quenneville tuntui joukkuepelin kannalta tekeen usein kyseenalaisia ratkaisuja. Halu ratkoa pelejä on kova, siitä toivottavasti on hyötyä pudotuspeleissä ja oppii tavoille ennen sitä.
Niin ja nyt ei ole mitään järkeä rikkoa Tanus & Rautiainen paria. Eiköhän Q löydä itsensä Räsäsen ja Savinaisen ketjusta kun palaa. Siinä on ainesta kunnon kusipää ketjuksi vastustajan kannalta.
Q:a jarruttaa keskinkertaiset kädet keskellä sanon vaan. Suurin ongelma tällä kaudella on juurikin tämä joka vielä kertautuu kun pakistossa ei ole kuin Leskinen tähän asti. Tanuksen dominointi ei näy toisella laidalla kuin erittäin harvoissa tapauksissa tällä pelisysteemillä.
Minä taas laittaisin Savinaisen takaisin sinne ykköseen ja Rautiainen ruokkimaan Quennevillea (Räsäsen) kolmosketjuun. Siellähän se alkuperäinen paikka oli, kunnes rosteri alkoi elämään.
Jos Tanus ja Rautiainen pelaa yhdessä, niin siinä pitää olla sitten ihan toisenlainen sentteri mitä Mattila. Joko Rauhala tai Räsänen. Ja se johtaa isompiin ketjumuutoksiin.
Herra tarvitsisi pelipaikan 1 tai 2 ketjusta kun ei juuri pysty itse peliä/maalipaikkoja tekemään. Ne ketjut näyttää olevan nyt aika lukittuja Rautiaisen otettua paikan ykkösestä. Pystyykö Tapparan 3:nen Räsänen&Kempe rakentamaan tarpeeksi vetopaikkoja Q:lle? Rauhalan kenttään ei mies sovi.
Pudotuspeleissä voi alkaa hirvittään, kun pelaat Tanuksen ja Keskisen ketjuja pimentoon ja sen takaa tulee Quenneville. Vaatii toki sen, että Quenneville on kunnossa ja pystyy tuottaan. Quenneville on osa sitä Tapparan suurinta vahvuutta, leveyttä.
Totta. Leveys on meidän vahvuus, kärjen terävyys ei. Q ostettiin toki vahvistamaan kärjen terävyyttä.
En toki tiedä miten paljon jotain kärkijoukkueita pelottelee jos jossain kolmosketjussa pelaa joku n. 30 pisteen mies. Aika peruskauraa kuitenkin.
Joo, itse olin sitä mieltä Quennevillen hankinnan jälkeen, että kärki riittää. On pettänyt. Tanuksen jälkeen kärki ei vielä ole riittävän terävä, MUTTA! Muilla se kärki on 1-2 ketjua, Tapparalla se on 3-4 ketjua. Ei Liigan terävin kärki, mutta laajin kärki.
Tämä on edelleen se sapluuna joka pitää saada:
A) terveeksi
B) toimimaan.
Quennevillen paikkaa on ehkä enää turha haaveilla mihinkään kärkiketjuihin, mutta onhan se melkoinen uhka ja murhe vastustajille (etenkin jonkun Benin kanssa) tuolta alemmista ketjuista.
Itse vähän erimieltä tuosta Tanus-Savinainen akselista.
Rautiainen selkeästi paras tämän kauden laituripareista Tanuksen kanssa pelaamaan. Siinä kaksi pelaajaa joiden pelikäsitys tuntuu synkkaavaan hyvin. Savinaisen kanssa ei ole kyllä Tanuksella lähtenyt, niinkuin ei Quennevillen kanssakaan.